آموزش بازاریابی اینترنتی

8 / 10
از 38 کاربر

برای آموزش بازاریابی اینترنتی ابتدا باید با مفاهیم آن آشنا شویم. مفاهیم از قبیل تجارت الکترونیک و برند سازی و کسب درآمد در اینترنت و قواعد بازاریابی اینترنتی و نماد اعتماد الکترونیکی یا ای نماد و... از این قبیل می باشند.

شما می توانید با کلیک بر روی سوالات زیر با مفاهیم مربوطه آشنا شوید، و از طریق این دانش بدست آمده، شروع به راه اندازی و طراحی سایت برای تجارت و کسب و کار خود نمایید. 

ضمنا توجه داشته باشید که مطالعه این بخش و راه اندازی یک وب سایت فقط کافی نمی باشد، برای این امر و اینکه ما در اینترنت بتوانیم بازاریابی خوب و بازار هدف و مشتریان زیاد داشته باشیم، لازم است تمام نکات طراحی سایت را رعایت نمایید، که می توانید با مطالعه کامل مقالات طراحی سایت، با آنها آشنا شوید.

 طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی همانگونه که از اسمش مشخص می باشد، پیدا کردن بازار هدف و مشتری می باشد.

در بازاریابی اینترنتی ما نمی توانیم مانند بازاریاب هایی که به مشتریان مراجعه می نمایند و توسط گفتار و رفتار خود مشتری را جذب می نمایند، عمل نماییم.

در بازار یابی اینترنتی مشتری با وب سایت ما در ارتباط می باشد و ارتباط ما از طریق مجازی با آنها برقرار می باشد. در بازاریابی اینترنتی ما باید بتوانیم با طراحی سایت بهینه سازی شده و بهینه سازی سایت از لحاظ محتوا و سئو و طراحی قالبی گرافیکی و جذاب برای مشتری با مشتریان ارتباط برقرار کنیم.

همچنین برای معرفی وب سایت خود در بستر جهانی اینترنت، نیاز داریم که وب سایت ما توسط موتور های جست و جو، شناسایی شده باشد و نام و آرم تجاری و برند ما که نام وب سایت ما از آن گرفته شده است، در آن ثبت شده باشد.

ما با رعایت این نکات و مطالعه کامل مقالات بازریابی اینترنتی که در این بخش مطالعه می نمایید، می توانیم از طریق اینترنت بازریابی مفیدی برای وب سایت خود داشته باشیم.

در طراحی سایت خود باید توجه داشته باشیم که طراحی را به شرکت هایی که تجربه کافی در این زمینه دارند واگذار نماییم، تا وب سایت ما از لحاظ محتوا و سئو و هم از لحاظ ثبت در موتور های جست و جو در رتبه های اول قرار بگیرد. زیرا قطعا این کار باعث خواهد شد که ما بازار هدف خود را پیدا کنیم و به بهینه سازی سایت خود رسیده باشیم. یکی از شرکت های طراحی سایت که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است، شرکت طراحی سایت طرح و پردازش مبنا می باشد، که هم اکنون بسیاری از وب سایت های طراحی شده توسط این شرکت در رتبه های اول موتور های جست و جو که سر آمد آنها موتور جست و جو google می باشد، قرار دارند.

می توانید به نمونه وب سایت های طراحی شده این شرکت با کلیک در اینجا مراجعه نمایید و نام شرکت ها و زمینه کاری آنها را در موتور جست و جوگر گوگل سرچ نمایید تا رتبه آنها را در لیست پیدا شده ببینید. ضمنا لیست رتبه تعدادی از وب سایت های طراحی شده را با کلیک در اینجا تماشا نمایید.

مثلا کلمه دوربین مدار بسته را سرچ نمایید و اولین سایت پیدا شده در این زمینه با آدرس i-cctv.ir را پیدا خواهید کرد که از نمونه سایت های طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت مبنا می باشد.

چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟

به عنوان طراح همه ما از اهمیت زیبایی ظاهری وب سایت ها آگاه هستیم. اما زیبایی فراتر از این است. طراحی سایت خوب، چیزی بیش از ظاهر زیباست، در واقع یک نام تجاری و ابزار بازاریابی است که تاثیر به سزایی در نتیجه دارد.

در اینجا، ما به 10 دلیل اشاره می کنیم که چرا طراحی سایت خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟ و چند وب سایت ها و مارک هایی که به زیبایی با این پیامها و ایده ها در ارتباط هستند،مهم است.

چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟

برداشت اول

این موضوع با اولین چیزهایی که کاربر از سایت شما می بیند - رنگ، چاپ و تصویر- شروع می شود. این ویژگی ها چه پیامی را منتقل می کنند؟ آیا این نوع ارتباط روشن و سازمان یافته است و یا ارتباطی هرج و مرج و غیر منطقی؟ براساس هر پیامی که کاربر از نگاه اول دریافت کرده است ارتباطات خواهند گرفت.

سایت شما مستلزم طراحی سایت خوب است به طوری که کاربران تمایل بازدید مجدد آن را در آینده را داشته باشند. این موضوع نیازمند یک طراحی منطبق بر محتوا و اطلاعات است که مشاهده و تجزیه آن آسان است.

برداشت پایا

پس از برداشت اولیه، کاربران نیاز به یک دلیل برای جستجو و فکر کردن دقیق تر در مورد سایت، شرکت و یا نام تجاری شما دارند. بنابراین این دلیل را در اختیار آنها قرار دهید. با طراحی خوب چیزی منحصر به فرد را به کاربران نشان دهید.(تصاویر زیبا یک راه آسان برای انجام این کار است).

یک صفحه زمینه زیبا بسیار جذاب است، اما تمام صفحات دیگر، عناصر و ابزار در سایت شما باید به طور یکسان خوب طراحی شوند. از این جنبه به آن توجه کنید: این احتمال وجود دارد که بیش از نیمی از کاربران سایت شما را با یک صفحه غیر از صفحه اصلی باز کنند.

ایجاد وفاداری

پس از اینکه کاربر را یکبار برای بازدید از سایت خود به دام انداختید، نیاز به طراحی دارید که کاربر را تشویق به بازگشت دوباره کند و او را به یک کاربر وفادار تبدیل کند. یک لوگوی عالی، پالت رنگ موثر وانتخاب تایپ آسان برای خواندن راهی سریع برای رسیدن به این هدف است.

با طراحی سایت خوب یک ارتباطی با کاربر ایجاد کنید که نخواهد سایت را ترک کند. بیشتر می توانید با استفاده از کلمات یا تصاویری که کاربران به آنها تمایل دارند وفاداری ایجاد کنید. آنها باید با مشاهده وب سایت شما خودشان را ببینند (یا چیزی را که به آن تمایل دارند).

ایجاد شناخت

طراحی با ثبات کمک می کند که کاربران شما را پیدا کنند. تقریبا همه، در هر نقطه از جهان می تواند قوس طلایی را که نشان نام تجاری مک دونالد است را تشخیص دهند.
دارای یک سبک مجزا، پالت رنگ، نوع پالت، صدا و پیام ثابت باشید. لوگو و یا نام تجاری همیشه باید واضح و یکپارچه طراحی شود.حضور عالی چشم انداز بی معنی است اگر کاربران ندانند از چه کسی ساخته شده و یا نشان دهنده چیست.

سبک و تصمیم گیری

زمانی که بحث از سبک و تصمیم گیری می شود یک هدف باید ثابت باشد. شما چه کسی هستید؟ میخواهید چه کاره شوید؟ چرا کاربران خواهان برقراری ارتباط هستند؟ اگر شما به فکر این پرسش ها در فرایند طراحی فکر می کنید، به احتمال زیاد انتخاب های بهتری در مورد این پروژه به طور کلی خواهید داشت.

به این سوالات با طراحی پاسخ دهید. و یک نگاه و حضوری یکپارچه در سراسر وب ایجاد کنید. از تصاویری مشابه در وب سایت خود، برنامه های موبایل، رسانه های اجتماعی، مواد چاپی و هر گونه بازاریابی محصولات دیگری که ایجاد می کنید، استفاده کنید. (این به احتمال زیاد برای ایجاد یک خلاصه راهنمای سبک تمام این قوانین به نفع شما خواهد بود.)

سهولت در استفاده و ارتباط 

فراموش نکنیم که ارتباط با کاربران باید آسان باشد. این شامل تعداد انگشت شماری از مفاهیم طراحی و توسعه است - سایت شما باید سریع بارگذاری شود،از وب و فناوری HTML مدرن استفاده کنید و کنترل کاربر و عملکرد را به شیوه معمول داشته باشید.

سایتی که استفاده از آن آسان است کاربران را بیشتر به شما مرتبط می کند. تجربه لذت بخش کمک، مردم را برمی گرداند و آنها را تشویق می کند تا کاربر وادارتری باشند.حتما در طراحی سایت خود به این موارد توجه کنید.

چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟

ایجاد یک داستان معمول

بخشی از برنامه طراحی و بازاریابی شما باید شامل یک داستان باشد. تصاویر باید چیزی را به کاربران نشان دهد که آنها بتوانند به یاد داشته باشند و بازگو کنند، که می تواند یک روش موثر برای برقراری ارتباط بیشتر کاربران باشد.

گاهی اوقات پیدا کردن این داستان می تواند سخت باشد. شامل چیزهایی مانند اینکه شما کسب و کار خود را چگونه آغاز کردید، چرا یک محصول خاص و یا چیزی و یا روشی را که به وسیله آن در جامعه کار می کنید را ایجاد کردید. سعی کنید در سطح انسانی و فردی با هر کاربرارتاط برقرار کنید.

تشویق به اشتراک گذاری

فرصت های زیادی برای کاربران به اشتراک بگذارید. و آنها را نیز به این رفتار تشویق کنید. این شکل از بازاریابی اجتماعی می تواند برخی وظایف شما را کم کند و به نام تجاری شما کمک کند یک حس اجتماعی بوجود آورد زیرا کاربران جدید به وب سایت یا کسب و کار شما توسط شخص دیگری که می شناسند معرفی شده اند.

طراحی اجتماعی دکمه هایی را به اشتراک می گذارد که استفاده و یافتن آنها آسان است. پیام ها، متن و تصاویر را برای مدیریت پیام های خروجی بارگذاری اولیه کنید. (درصد زیادی از کاربران متن مورد استفاده شما را در صورت وجود به اشتراک می گذارند.)

ایجاد اعتماد قبل از کسب و کار

طرح شما باید به ایجاد اعتماد کمک کند، و پس از آن بازدید کنندگان را به انجام کسب و کار تشویق کند. این امر می تواند بسیار مشکل باشد.

عناصر مانند رنگ و فنون چاپ می توانند بر اعتماد تاثیر گذارند. (در صورت شک، انتخاب های سنتی تر را برگزینید، به خصوص اگر دارای یک سایت تجارت الکترونیک هستید.). سایر عناصر طراحی را که تشویق به اعتماد می کنند را اضافه کنید مانند لینک به پوشش رسانه ای، توصیفات مشتریان، نشان دادن تعداد ارتباطات رسانه های اجتماعی، و از تصاویر و عکس های خود استفاده کنید و یک وب سایت که مال شماست و نه فقط یک قالب را ایجاد کنید.

تبدیل عملیات کاربر

در نهایت، برای دستیابی به بهترین نتایج بازاریابی نیاز به یک طراحی دارید که به فعالیت و عمل تشویق می کند. همه دکمه ها باید به گونه ای طراحی شوند که پیدا کردن، کلیک (ضربه زدن) و رسیدن به مرحله بعدی آنها بسیار آسان باشد.

عناصر ناوبری و دستورالعمل ها باید روشن و مختصر باشند. طراحی شما با شکست مواجه خواهد شد در صورتی که کاربران ندانند توسط چه کسی و برای چه فعالیتی این سایت را برای آنها طراحی شده است. استفاده از آن را آسان کنید. دعوت به فعالیت باید یکی از برجسته ترین و در دسترس ترین عنصر در سایت شما باشد.

نتیجه گیری

بسیاری از مفاهیمی که برای شروع فرآیند طراحی گفته شد، در طراحی شما به خوبی یک ابزار بازاریابی تاثیر گذار است. تکنیک های رنگ دهی به تصاویر، پیام کلی نام تجاری و ارتباط با کاربران را ایجاد می کند.

به یاد داشته باشید، تمام چیزهایی که شما انجام می دهید، و یا می گویید و یا طراحی می کنید بخشی از داستان نام تجاری و یا شرکت شما است. طراحی چشم انداز خوب برابر با یک شرکت خوب است.بنابراین بهتر است قبل از شروع به طراحی سایت موارد بالا را در نظر داشته باشید.

قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟

همانگونه که در تعریف بازاریابی اینترنتی عنوان کردیم، بازاریابی اینترنتی دانستن راز کسب درآمد و جلب نظر مشتری و پیدا کردن بازار هدف برای محصولات از طریق وب سایت می باشد. در این راه ما باید قواعد و راهکار ها و تجربیات گذشته  را برای داشتن یک عملکرد خوب بدانیم و مطالعه کرده باشیم.

مثلا ما باید هنر این را داشته باشیم که از طریق وب سایت و دریافت نظرات و نظر سنجی سلیقه مردم را بتوانیم شناسایی کنیم؛ و یا هنر این را داشته باشیم که بتوانیم محصولات خود را به طوری در وب سایت خود معرفی کنیم که انگار ما عرضه کننده بهترین محصول در این زمینه می باشیم.

همیشه باید در تبلیغات خود بر ارزش کالای تاکید داشته باشیم، نه قیمت کالای خود؛ زیرا بسیاری از مشتریان به دنبال کیفیت کالا می باشند.

در طراحی سایت خود مهمترین نکته ایی که ما را در شناسایی نیاز های بازار کمک می کند و همچنین ارتباطات ما را با مشتریان ببیشتر خواهد کرد، ایجاد صفحات نظرات است، صفحات نظراتی که حتما در ثبت آن مشتری ایمیل و یا شماره تلفنی ثبت نماید، تا به کمک ثبت این مشخصات بتوانیم در آینده محصولات خود را هدفمند و به مشتریان علاقمند آن محصول، معرفی و تبلیغ نماییم.

تمام این هنرها و راهکارها در ده قاعده کلی عنوان می شود.

این قواعد عبارتند از:

  1. تاکید داشتن بر ارزش کالا نه قیمت.
  2. رفتاری حرفه ای  لازمه ی موفیقت می باشد.
  3. گستردگی تبلیغ را کنار گذاشته و به دنبال تبلغ هدفمند بر روی بازار خاص محصولات خود باشیم ( مسلسل را کنار گذاشته و با یک سلاح دوربین دار، مشتریان خود را هدف بگیریم).
  4. وب سایت خود را در زمینه ابزار بازاریابی مسلح نماییم ( بخش ثبت نظرات، ثبت مشخصات کاربران و شماره تماس و ایمیل آنها هنگام خرید و بازدید).
  5. فقط در وب سایت بدنبال معرفی و تبلیغ محصولات نباشیم، باید قسمتی برای اعلام نظرهای و حرف های آزادانه مشتریان در طراحی سایت خود، ایجاد نماییم.
  6. در بازاریابی خود شناخت و دانایی داشته باشیم ( یعنی ابتدا اول شرکت و سازمان خود و محصولات تولید شده و ارائه شده خود را بشناسیم، سپس نسبت به خریداران نیز قبل از معامله و حتی قبل از معرفی محصولات شناخت پیدا نماییم).
  7. برای کار خود چشم انداز و هدف داشته باشیم.
  8. توانای ارتباط با مشتری و مصرف کننده را در وب سایت مثلا با ابزار چت آنلاین، ایجاد نماییم.
  9. ذهنیت مشتریان را نسبت به محصولات خود، ذهنیت مثبت نماییم؛ نه اینکه بخواهیم به طور گسترده محصولات را معرفی نماییم.
  10. و در آخر مهمترین نکته ایی که باید بدانیم این است که، فروش آغاز راه است و نه پایان آن ( صرفا کار ما با فروش به پایان نمی رسد، ما می توانیم آن مشتری را تا آخر راه مشتری خود نماییم و همچنین می توانیم با ایجاد تماس با او و پرسیدن رضایتمندی او از محصول، مشتری را به خود جذب و او را تبدیل به تابلو و بیلبوردی تبلیغاتی برای محصولات خود نماییم).

ضمنا تمام این نکات به این بستگی دارد که ابتدا در طراحی سایت خود تمام موارد بهینه سازی سایت را رعایت کرده ایم یا نه! پس از شما میخواهم مطالب بهینه سازی سایت را ابتدا مطالعه نمایید و سپس با قواعد عنوان شده به دنبال رونق بخشیدن به کسب و کار خود باشیم.

 

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی مهمترین مسئله برای داشتن یک تجارت پر رونق می باشد، در زمینه اینترنت نیز بازاریابی اینترنتی وجود دارد که با آن در مقاله های این بخش از طراحی سایت آشنا خواهیم شد. لطفا بازاریابی اینترنتی چیست، را مطالعه نمایید.

 

راز درآمد فوق العاده در بازاریابی اینترنتی چیست؟

سوالی است که شاید بسیاری از کاربران اینترنتی علاقه داشته باشند جواب آن را بدانند، برای پاسخ به این سوال، بر روی مقاله این سوال کلیک نمایید تا با، راز درآمد فوق العاده در اینترنت آشنا شوید.

 

قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟

هر کار قاعده و قانونی دارد، اگر می خواهید بازریابی اینترنتی مفید و موثری داشته باشید، قواعد بازاریابی اینترنتی چیست، را مطالعه نمایید.

 

چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟

مسلما برای داشتن تجارت پر سود، نیاز به مشتریان فراوان داریم؛ در اینترنت بازدید کنندگان صفحات وب سایت می توانند تبدیل به این مشتریان شوند؛ برای آشنایی با روش های افزایش بازدید کننده برای سایت تجاری، مقاله چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟ را مطالعه نمایید.

 

برند سازی چیست؟

یک مفهوم  مهم در تجارت، برند و نشان تجاری ما می باشد. با مطالعه مقاله برند سازی چیست، می توانیم با آن به طور کامل آشنا شویم و برای شرکت خود برند را ایجاد نماییم.

در مقالات این بخش با جواب پرسش های زیر آشنا می شویم که می توانید با کلیک بر روی هر کدام، جواب پرسش خود را بیابید:

مزیت های برند سازی چیست؟

انواع برند سازی چیست؟

کمپین برند سازی چیست؟

مهمترین نکته در طراحی اینگونه سایت ها بهینه سازی سایت می باشد، که سفارش اکید دارم ابتدا بخش بهینه سازی سایت یا سئو را قبل از تمام این نکات مطالعه نمایید.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

راز درآمد فوق العاده در بازاریابی اینترنتی چیست؟

قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟

چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟

برند سازی چیست؟ یا برندینگ چیست؟

مزیت های برند سازی چیست؟

انواع برند سازی چیست؟

کمپین برند سازی چیست؟ 

به جز موارد بازاریابی اینترنتی، باید با مفاهیم تجارت الکترونیک و کسب و کار نیز آشنا شویم، که در مقالات روبه رو، می توانید با کلیک بر روی هر کدام از آنها، و یا با کلیک بر روی سوالات زیر، با مفاهیم اولیه تجارت الکترونیک آشنا شوید.

تجارت الکترونیک چیست؟

تاریخچه تجارت الکترونیک چیست؟

کسب و کار الکترونیک چیست؟

بانکداری الکترونیکی چیست؟

چگونه مشتریان را به تجارت الکترونیک ترغیب نماییم؟

ای نماد چیست؟ 

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

ضرورت اخذ نماد الکترونیکی چیست؟

مزیت های داشتن ای نماد چیست؟

شرایط گرفتن ای نماد چیست؟ 

تجارت الکترونیک چیست

  

بازاریابی اینترنتی نوعی از تبلیغات می باشد که شامل مزیت های زیر می باشد:

  • بازاریابی اینترنتی باعث افزایش سرعت تبلیغات می شود و از اتلاف وقت جلوگیری می شود.
  • مقرون به صرف بودن این نوع تبلیغات و ایجاد رقابت در سطح بین المللی.
  • مناسب برای تمام اقشار.

 

بازاریابی-اینترنتی

فعالیت هایی که در زمینه بازاریابی اینترنتی میتوان انجام داد شامل :

√ ایمیل مارکتینگ

√ بازاریابی از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو

اغلب کاربران برای جسجوی مطلب مورد نظر از سایت google استفاده می کنند.در گوگل نیز تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی عمل می کند در نتیجه ما باید برای اینکه در گوگل بازدید بیشتری داشته باشیم باید وب سایت خود را در میان سایت های دیگر در گوگل ارتقا بدیم و به لینک های صفحات اول برسانیم.

√ از طریق پنل اس ام اس(ارسال پیامک های تبلیغاتی)
√ آنالیز کلمات کلیدی
برای بازدید از وب سایت و افزایش بازاریابی اینترنتی خود باید برای وب سایت خود کلمات کلیدی مناسبی طرح کنید.کلمات کلیدی منتخب شما باید در متن نوشته شده ،وجود داشته باشد و همچنین نباید از کلمه ی تکراری استفاده کنید به عبارتی شما باید در هر صفحه از وب سایت خود کلمات کلیدی مجزا بکار ببرید.
شما می توانید با استفاده از سایت google trends کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید.
 مشاوره سئو و معرفی به موتورهای جستجو
ما با داشتن دانش کافی و همچنین افراد مجرب و با هدف طراحی سایت حرفه ای سعی در افزایش بازاریابی و پیشبرد اهداف شما را داریم.شما با مشاوره با افراد مجرب می توانید بهینه سازی سایت خود را در گوگل افزایش دهید.
√ معرفی به موتورهای جستجو
هر شرکتی پس از طراحی سایت حرفه ای خود نیازمند به معرفی وب سایت خود در بستر وب می باشد.شرکت ما پس از طراحی یک سایت کاربردی برای شما و همچنین طراحی سایت بر اساس استانداردهای سئو می تواند شما را  پیشبرد اهدافتان هدایت کند.
√ تهیه متن وب سایت
تهیه یک متن مناسب از مهمترین عناصر در تهیه یک سایت بهینه و کاربردی می باشد.انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای هر صفحه عاملی بسیار مهم در سئو می باشد زیرا  موتورهای جستجوی گوگل بر اساس کلمات کلیدی وارد شده در صفحات سایت عمل می کنند.
√ بهینه سازی وب سایت
بهینه سازی سایت یا سئو جهت بررسی موتورهای جستجو می باشد.اخیرا بر اساس الگوریتم جدید گوگل انتخاب کلمات کلیدی مناسب و همچنین بهینه سازی سایت ارزش بسزایی پیدا کرد است.شما باید جهت طراحی سایت بهینه و کاربردی گوگل رنکینگ خود را افزایش دهید زیرا اگر گوگل رنکینگ شما مرتبه بالایی نداشته باشد توسط کاربران دیده نمی شود و نهایتا وب سایت شما بازدیدی نخواهد داشت.
√ بازاریابی از طریق ویدئو
 بازاریابی از طریق ویدوئو یکی از جدید ترین و کاربردی ترین بازاریابی ها می باشد.امروزه افراد برای  استفاده بیشتر از  زمان به سمت این نوع بازاریابی حرکت کرده اند.
ایجاد یک ویدئوی مناسب و کاربردی و همچنین استفاده ی به جا از آن  می تواند بازدید از سایت شما را به طور چشمگیری افزایش دهد.
ارسال نظر و نظرات ثبت شده
الهام : فوق العاده
16 0
بسیار عالی بود
مسعود :
9 0
سلام و روز بخیر سایت بسیار عالی و پرمحتوایی دارید ، و بسیار قابل استفاده . با سپاس فراوان .
خسروشاهی :
6 0
مطالب خوب و کامل است.ممنون از زحمات شما
سیروس :
0 0
بسیار عالی