آموزش کامل استفاده از Google Webmaster Tools

10 / 10
از 1 کاربر

یکی از ابزار هایی است که از سمت گوگل ساخته شده و پیشتیبانی می شود که البته یکی از مهمترین و قوی ترین ابزارهای مدیریت سئو است که بطور رایگان در دسترس مدیران سایت قرار گرفته است. هر وبمستر حرفه ای سایت خود را در گوگل وبمستر و گوگل آنالیتیکس  ثبت می کند و روند تغییرات سایت خود را از این طریق کنترل می کند.

Google Web master Tools چیست؟

یک مجموعه از ابزارهای کنترل و مدیریت سئو سایت می باشد. در پنل مدیریت این مجموعه اطلاعاتی نظیر : میزان سلامس سایت، تعداد صفحات ایندکس شده،  واژگان کلیدی ورودی سایت و ... در اختیار شما قرار می گیرد. چیزی که باعث می شود این ابزار ضروری به نظر برسد کاربردش در شرایط بحران است که کمک زیادی به شما برای رفع مشکلات  خواهد کرد. اگر مورد جریمه و مجازات گوگل قرار بگیرید خود گوگل از همین طریق به شما خبر رسانی میکند و امکان مشاهده وضعیت را برای شما فراهم میکند.

در این مقاله از طراحی سایت ما می خواهیم به آموزش ثبت سایت درگوگل وبمستر بپردازیم.

ثبت سایت در گوگل وبمستر

برای معرفی سایت به گوگل کافیست به آدرس www.google.com/webmasters/tools/submit-url مراجعه کنید. این روش برای سایت های نوپا است که تاثیر به سزایی بر سئو سایت نخواهد داشت، اگر دارای یک سایت قدیمیتری هستید که صفحاتش ایندکس شده اند دیگر احتیاجی به انجام این مراحل را ندارید.

Administrator\files\UploadFile\ثبت سایت در وبمستر.png

برای سات های که محتوایش ایندکس شده می توانید سایت خود را در www.google.com/webmasters معرفی کنید که با این کار ابزار ها و امکانات مختلف و کاراریی در اختیار تان قرار میگیرد و تاثیر زیادی بر سئو سایت دارد.

Administrator\files\UploadFile\ثبت سایت در وبمستر 2.png

با یک اکانت جیمیل ابتدا به صفحه اصلی گوگل وبمستر بروید. در قسمت مشخص شده آدرس سایت خود را وارد کرده و بر روی ADD A SITE کلیک کنید.

Administrator\files\UploadFile\add site.png

در این قسمت باید باید هویت خود را به عنوان صاحب اصلی سایت ثابت کنید که این مرحله از چند روش قابل عبور است ولی رایجترین آن ها دانلود فایل تایید هویت است. بعد از دانلود فایل باید آن را در ریشه اصلی هاست آپلود کنید. بعد از تاییدیه هویت آدرسی به شما ارائه می کند که نشان دهنده عملیات به درستی انجام شده است. و در آخر بر روی دکمه Verify کلیک کنید. توجه داشته باشید که هیچگاه  فایل تاییدیه هویت را از سیستم خود حذف نکنید.

Administrator\files\UploadFile\verify.png

روش های دیگر ثبت سایت

اگر قادر نیستید به سرورخود دسترسی پیدا کنید و یا هر مشکل دیگری راه های دیگری پیش روی شماست.

 HTML Tag :

بر Alternate methods کلیک کنید و HTML tag را انتخاب کنید. به شما کدHTML  داده می شود که می بایست آن را قبل از بسته شدن دستور در هدر سایت خود قرار دهید و سپس verify را کلیک کنید تا ثبت به پایان برسد.

Administrator\files\UploadFile\HTML code.png

Google Analytics:

ساده ترین روش برای ثبت سایت استفاده از اکانت گوگل آنالیتیکس برای ثبت تاییدیه هویت است. با انتخاب این گزینه و کلیک بر verify سایت شما به خیلی سریع در گوگل معرفی می شود. تنها در صورتی از این روش می توانید استفاده کنید که اکانت آنالیتیکس را با همین اکانت جیمیل ساخته باشید.

Administrator\files\UploadFile\acuont analytics.png

بعد از ثبت و معرفی سایت باید دامنه اصلی سایت را تعیین کنید و نقشه سایت خود را به گوگل معرفی کنید که در مقالات بعدی شرکت طراحی سایت به آموزش آن ها خواهیم پرداخت.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده