آموزش گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) در طراحی سایت

9 / 10
از 9 کاربر

امروزه متاسفانه کلاهبرداری در دنیای وب بسیار رواج پیدا کرده و افراد زیادی از اعتماد کاربران سو استفاده می کنند و این امر باعث کاهش اعتماد مردم به دنیای وب و خرید های اینترنتی شده است. یکی از راه های جلب توجه و اعتماد کاربران به یک سایت فروشگاهی و یا شرکتی و نشان دادن اعتبار یک سایت، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) است. این نماد در واقع یک برچسب الکترونیکی است که براساس دارا بودن شرایط معین زیر نظر وزارت صنعت و معدن و از طرف سازمان توسعه تجارت الکترونیک صادر می شود. این نماد برای سایت های شرکتی و فروشگاهی است. نماد اعتماد الکترونیکی دارای سه نوع : نماد اعتبار الکترونیکی موقت، تک ستاره دائم و دو ستاره است.در اینجا می خواهیم تا آموزش گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) در طراحی سایت را شرح دهیم.

نماد اعتبار الکترونیکی موقت در واقع برای تسریع فرآیند دریافت enamad است و در آن حداقل معیارها در طراحی سایت فروشگاهی در نظر گرفته می شود. برای دریافت نماد اعتبار الکترونیکی دائم تک ستاره، ابتدا طراحی سایت بررسی می شود، سپس سازمان توسعه تجارت الکترونیک به این سایت ها قوانینی را برای رعایت و دریافت این برچسب اعلام می کند. بعد از انجام این مراحل، برچسب نماد اعتماد الکترونیکی به این سایت ها تعلق می گیرد. مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره مشابه به نوع تک ستاره آن است ولی برای دریافت این نوع نماد نیاز به نصب گواهی ssl در سایت نیز هست. این نوع نماد دارای اعتبار بیشتری نسبت به سایرین است و گواهی ssl نشان از حفاظت و امنیت بیشتر دارد.

وجود نماد الکترونیکی در سایت های فروشگاهی نشان از اعتبار این سایت ها دارد. اما باید قبل از خرید از تمام سایت های فروشگاهی و شرکتی که حتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی نیز هستند باید به نکاتی توجه کنید. در زبر به این نکات اشاره می کنیم.

• Enamad باید قابلیت کلیک و سپس ورود به سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیک را داشته باشد. این کار برای اطمینان از اعتبار نماد و عدم عکس بودن آن است.

• آدرس URL صفحه پرداخت باید آدرس سایت بانک مورد نظر باشد.

• قبل از اقدام به ورود اطلاعات بانکی و پرداخت هزینه ابتدا کد امنیتی را مجددا بارگذاری کنید. تغییر پذیری کد امنیتی نشان از اعتبار سایت دارد.

برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک باید به سایت Enamad مراجعه کنید و ثبت نام را انجام داده و مراحل را طبق ترتیبی که در سایت ذکر شده است انجام دهید. فراموش نکنید که دیافت این نماد کار اسانی نیست و محصولات فروشگاه اینترنتی شما باید قانونی و مطابق با وزارت فرهنگ و ارشاد باشد.

آموزش گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) در طراحی سایت

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله باید و نباید بازاریابی مقاله ای برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت خود
مقاله بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا
مقاله طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله راز کسب درآمد فوق العاده در اینترنت
مقاله قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟
مقاله چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟
مقاله برند سازی چیست (برندینگ چیست)؟
مقاله مزیت های برند سازی چیست؟
مقاله کمپین برند سازی چیست؟
مقاله انواع برند سازی را نام ببرید؟
مقاله برندهای ایرانی رو به بازاریابی محتوا آورده اند
مقاله مقایسه تاثیر تبلیغات در گوگل و وبلاگ نویسی
مقاله Dwell Time در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله درخت اینترنت مارکتینگ
مقاله چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟
مقاله بازاریابی محتوا کلید توسعه حضور آنلاین قوی است !
مقاله چهار ستون موفقیت در بازاریابی آنلاین
مقاله آموزش بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای محلی
مقاله بایدها و نبایدهای بازاریابی فیسبوکی
مقاله 9 اصل بازاریابی در شبکه های اجتماعی
مقاله 5 استراتژی برای بازاریابی اینترنتی با بودجه کم
مقاله بازاریابی درون گرا به زبان ساده
مقاله روش انجام بازاریابی درون گرا
مقاله اینفوگرافیک مقایسه سئو و ppc
مقاله تاثیر طراحی سایت در برندسازی