آنالیز سایت سازمان سنجش

7 / 10
از 2 کاربر

حوزه فعالیت:

اغلب ما با این طراحی سایت آشنایی داریم. این سایت از پر بازدیدترین سایت های ایران در alexa  شناخته شده است و دارای رتبه 21 می باشد. به راحتی میتوان علت این محبوبیت را حدس زد زیرا تنها سایتی است که اخبار و اطلاعات مربوط به کنکور و سایر آزمون ها را در اختیار داوطلبان قرار میدهد و کنکور یکی از مهمترین چالش های ما ایرانی هاست.

Administrator\files\UploadFile\sanjesh.org.png

سئو سایت سازمان سنجش:

این سایت دارای طراحی قالب مناسبی است و مقالات و مطالب موجود در این سایت تا 80% قوانین سئو را رعایت کرده است و از نظر کدنویسی سایت و طراحی سایت دارای وضعیت مطلوبی است. اما باز دارای مشکلاتی نیز هست که عبارتند از:

  • وبمستران این سایت برای بهبود و افزایش سرعت صفحات سایت می توانستند از تکنیک های  Caching و CSS sprite استفاده کنند.
  • جای امکان پرس و پاسخ (همانند  نی نی سایت) برای حل مسائل کاربران خالیست.
  • عدم استفاده مطلوب از تکنیک های jquery و  ajax. تنها در اصفه اصلی اسلایدی با تکنیک jquery  ایجاد شده است.
  • این ساید دارای کلمات کلیدی متا، توضیحات متا، نقشه سایت نمی باشد.

Google Rang:

رتبه پیج رنگ این سایت 6 می باشد که بسیار عالی است. بازدید آین سایت به صورت مستقیم و جستجو در موتورهای جستجوگر صورت میگیردو هر کاربر حداقل به سه صفحه از سایت است و هر کدام تقریبا 5دقیقه زمان در این سایت می گذارد که آمار خوبی است. این سایت نسبت به سایر سایت های ایرانی دارای سرعت مناسبی می باشد اما در هنگام اعلام نتایج کنکور ویا دیگر پیک های زمانی خاص که تعداد بازدید کننده از سایت افزایش میابد سرعت سایت خیلی کند می شود. نا گفته نماند که این سایت از امنیت بالایی برخوردار است.

گرافیک و طراحی سایت :

سایت سازمان سنجش یک سایت رسمی و دولتی است اما طراحی قالب آن فانتزی است و استفاده از منوی رنگا رنگ در سمت راست  اصلا مناسب نمی باشد. دسته بندی و انتخاب عنوان ها مناسب است و مقداری کار را برای کاربران آسان می سازد اما در سمت راست صفحات دارای قسمت پیوند های مرتبط می باشد که باعث سر درگمی کاربر می شود. بعلاوه دسترسی به نتایج آزمون و دیگر اطلاعات به راحتی بریا کاربر مقدور نمی باشد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده