آنالیز سایت ورزش 3

8 / 10
از 11 کاربر

تحلیل سایت varzesh3.com

حوزه فعالیت:

این طراحی سایت یکی از پربازدید ترین سایت های ایرانی است که دارای الکسای 4 میباشد.  این سایت وابسته به شبکه 3 تلوزیون ایران می باشد که در ابتدا نامش فوتبال 3 بوده و بعدها به ورزش 3 تغییر پیدا کرده است اما هنوزم تمرکزش بر روی فوتبال است. این سایت اخبار و ساعات بخش مسابقات و لیگ های ورزشی را اعلام میکند ودارای قسمتی است که نتایج را زنده و آنلاین اعلام می کند همچنین قسمتی برای تماشای زنده بازی ها اختصاص داده شده است.

Administrator\files\UploadFile\varzesh 3.png

سئو سایت ورزش 3:

با اینکه این سایت طرفداران زیادی دارد ولی دچار خطا های زیادی است و متاسفانه از سئو مناسبی برخوردار نمی باشد.برخی از  خطا هاو کاستی های موجود  در این سایت را با هم بررسی می کنیم:

  • وجود خطا در فایل XML نقشه سایت
  • در داخل کد نویسی از تگ های مهم که حداقل در هر سایتی باید یک بار استفاده شده باشد اصلا استفاده نکرده است (تگ های خانواده h).
  • دارا بودن محتوای مناسب در تگ های keywords اما تعداد آن ها بیش از اندازه است.
  • عدم بهینه سازی محتوای تگ های  description
  • اخیرا در انتخاب کلمات کلیدی از خود ضعف نشان می دهد و از کلمات غلط استفاده می کند
  • بسیاری از نکات بهینه سازی که خود گوگل در زمینه ی آدرس دهی اطلاعات و مطالب بر آن ها تاکید دارد را رعایت نکرده است
  • چیدمان تبلیغات مناسب است  
  • استفاده خیلی نامطلوب از لینک های داخلی

حال این سوال پیش می آید که این سایت با این وضعیت نا به سامان سئو چگونه توانسته است الکسای 4 را به خودش اختصاص دهد  و این همه کاربر و بازدید کننده داشته باشد؟

علتش وضعیت عالی و مطبوع رتبه محتوای بی ارزش که تقریبا برابر با 18.5% می باشد. فاکتور میانگین بازدید از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز 8.54 می باشد که آمار بسیارخوبی است. و آخرین معیار میانگین حضور هر نفر در سایت در روز تقریبا برابر 11 دقیقه می باشد که بسیار عالی است.  90% کاربران این سایت آقایان می باشند که خیلی عجیب نیست.  

Google Rank:

رنک این سایت 5 می باشد و فقط 18%  از ورودی کاربرانش ار سمت گوگل می باشد. بیشتر کاربران این سایت ثابت بوده و به طور مرتب از سایت بازدید به عمل می آورند. این سایت در الکسا رتبه 354 جهانی را به خود اختصاص داده است.

گرافیک و طراحی سایت :

 آمار بک لینک این سایت تقریبا برابر با 9757 می باشد که تقریبا آمار بسیار بالایی است اما وقتی کاربری برای اولین بار به این سات مراجعه می کند به خاطر شلوغی بیش از حد دچار سر درگمی میشود. استفاده از تصاویر متحرک برای تبلیغات باعث شده است کاربر هدف اصلی سایت را که اطلاع رسانی اخبار ورزشی می باشد را دریافت نکند و در ازدحام تبلیغات نتواند آخرین اخبار فوتبال را پیدا کند. همچنین فونت استفاده شده در این سایت خیلی ریز بوده و خوانایی سایت را مشکل می سازد.

کلام آخر :

به راستی این سایت اگر نکات سئو را رعایت می کرد مطمئنا سایتی قوی و بی رقیبی می شد.  امیدواریم مبحث سئو برای وبمستران این سایت روزی حائز اهمیت شود.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
محسن حقیقت مناه :
7 0
بنظرم ورزش ۳بهترین سایت ورزشیه امیدوهرم مشکلاتی که اشاره کردید رفع بشه