استفاده از ابزار کوتاه کننده لینک گوگل و تاثیرات آن

10 / 10
از 1 کاربر

بوجود آمدن لینک های بلند همیشه مشکل ساز بوده است مخصوصا برای افرادی که از لینک های مختلف استفاده می کنند و معمولا لینک های سایت خود را در مکان های دیگر به اشتراک می گذارند. اگر سایتی لینک فارسی داشته باشد کاراکتر ها فارسی در URL  به صورت کد های یونیکد نمایش داده می شوند. این مشکل زمانی خود را نشان می دهد که در بعضی از موارد به علت طول زیاد لینک، لینک ها به صورت نصفه و ناقص ایجاد می شوند که موجب بروز خطادر سایت می شوند.

Administrator\files\UploadFile\Google-URL-shortener-et-QR-codes.png

از سوی دیگر برای وبمستران آمار دقیق و درست از نحوه کارکرد و بازدهی  رسانه های اینترنتی بسیار اهمیت دارد  برای مثال اگر تصمیم بگیریم محصولی را با قیمت هزار تومان در سایت فروشگاهی خود بفروشیم و از شبکه ی اجتماعی فیسبوک، بنر و  ایمیل برای تبلیغات استفاده کنیم قادر به فروش 10 تا از محصول  میشویم. به نظر شما با توجه به داده های بالا می توانیم بگوییم کدام یک از روش های تبلیغاتی تاثیرگذار تر بوده است؟

در صورت نداشتن آمار کامل تعداد مشتریانی  که از هر سه روش تبلیغاتی به سایت رجوع کرده اند و کدام یک مشتریان بیشتری به سوی سایت سوق داده است نمی توانیم تصمیم مناسبی برای برنامه ریزی تبلیغات آینده اخذ کنیم. در صورتی برای برنامه ریزی مناسب لازم است حتی زمان ورود به یکی از روش های تبلیغاتی مانند فیسبوک را بر اساس پارامتر هایی تحلیل کنیم بعنوان مثال  از تحلیل فیسبوک در میابیم اکثر کسانی که از این طریق این شبکه اجتماعی از سایت ما بازدید کرده اند در بازه زمانی 9 تا 12 شب بوده است از این رو در برنامه های تبلیغاتی آینده از این تحلیل ها استفاده می کنیم و بر اساس آن ها برنامه ریزی می کنیم.

به وسیله ی ابزار گوگل آنالیتیکس می توانید اطلاعات بالا را بدست آورید و برای هر یک روش تبلیغاتی و طریق تبدیل بازدیدکننده به مشتری برنامه ریزی دقیقی انجام داد.

راه دیگر تحلیل منابع تبلیغاتی ابزار کوتاه کننده لینک گوگل است با استفاده از این ابزار امکان بدست اوردن اطلاعات زیر را خواهی داشت:

  • تعداد افرادی که بر روی لینک کلیک کرده اند
  • نمودار زمانی که تعداد کلیک ها را در بازه زمانی مشخص نشان می دهد
  • تعداد کلیک را بر اساس منابع تبلیغاتی مشخص می کند
  • نام مرورگرهایی که کاربران  به وسیله ی آن وارد سایت شما شده اند را نمایش می دهد
  • محدوده مکانی و جغرافیایی کاربرانی که به سایت شما وارد شده اند را نمایش می دهد
  • سیسم عاملی که کاربران رجوع کننده به سایت شما را نیز مشخص می کند

از برتری ابزار کوتاه کننده لینک گوگل نسبت به گوگل آنالیتیکس نیازی نیست که حتما به کد های آن آدرس دسترسی داشته باشید و یا حتما مالک آن سایت باشید و با قرار دادن هر لینکی که مد نظرتان است می توانید اطلاعات آماری کلیک های آن سایت را بدست آورید.

برای دسترسی به این ابزار به آدرس goo.gl وارد شوید. در قسمت مشخص شده آدرس سایتی که مورد نظرتان است را وارد کنید و لینک کوتاه شده آن را بشما ارائه می دهد. در سمت چپ در روبروی آدرس لینک اصلی سایتان گزینه ای به نام Details  وجود دارد با کلیک بر روی آن اطلاعات بالا را می توانید مشاهده کنید.

Administrator\files\UploadFile\g-shortener-2.png

از مزایای دیگر این سایت این است یک بار کد QR مخصوص سایت وارد شده را ایجاد می کند. شما می توانید با استفاده از این بار کد در تبلیغات خود امکان ورود آسان به سایت برای افرادی که از گوشی های  هوشمند استفاده می کنند ایجاد کنید.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد استفاده از این ابزار آمار لینک های ورودی و یا بک لینک ها که از نظر سئو بسیار اهمیت دارد از بین نمیبرد  زیرا گوگل از کد 301 برای ارجاع صفحات بهره می برد و باری موتور های جستجوگر قابل تشخیص است.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
: HERA
0 0
ممنون از راهنماییت