اشتباهات رایج در CRM

10 / 10
از 1 کاربر
  • استفاده از سیستم مدیریت ارتباط  با مشتریان موفقیت شما را در بازاریابی تضمیم می کند.

فراموش نکنید که مدیریت ارتباط با مشتری  یا  CRM فقط یک ابزار در راستای کمک به اصلاح استراتژ های یک شرکت یا سازمان است. اما قبل از پیاده سازی سیستم CRM سازمان باید دارای پیش فرض ها و استراتژی های مناسب و درست بر اساس ارزش مشتریات داشته باشند. استفاده از سیستم مدیریت ارتباط بامشتری ایجاد می کند که شرکت نسبت به مشتری تعهد بیشتری داشته باشد و همه ی این ها بدون عرضه محصول و خدمت رقابتی ایجاد نمی کند.

Administrator\files\UploadFile\CRM-definition.jpg

  • در صورت استفاده سازمان از CRM باید بر طبق قسمتبندی مشتری عمل کند.

بعنوان مثال استراتژی  بخش باید به صورتی باشد که به صور موثر با قابلیت های CRM مخلوط و ترکیب شود که این موضوع باید در تمامی واحد های سازمان رعایت شود. چرا که سازماندهی مجدد ساختار شرکت هزینه ساز، زمانبر و برای کارمندان آن شرکت رنج آور می باشد و در صورت عدم هماهنگی در میان اجزا سازمان به طور کامل موثر واقع نمی شود.

  • با داشتن یک پایگاه داده متمرکز که شامل اطلاعات مشتریان است در مدیریت ارتباط با مشتری موفق می شوید.

اکثر سازمان های بزرگ و موفق دارای یک پایگاه داده متمرکز و بزرگ هستند اما داشتن چنین پایگاه داده ای برای موفقیت کافی نیست چرا که رعایت اصول و استاندارد های سخت افزاری و نرم افزاری مهمتر است و همچنین داشتن پایگاه داده کوچک نگهداری سیسیتم را آسانتر می کند.

  • CRM یک پروژه شروع شده است.

فرایند مدیریت ارتباط با مشتری شامل تست، اجرا و تست دوباره است. واضح است که اجرای عملکرد بهبود تدریجی بصرفه تر و تاثیرگذار تر از عملکرد شروع شده است. چرا که در این عملکرد تدریجی، مدیریت ارتباط با مشتری با حالت ویژه شرکت ذکر شده منطبق می شود.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده