امکانات ورد پرس چیست؟

7 / 10
از 5 کاربر

امکاناتی که ورد پرس در اختیار ما قرار می دهد را با هم مطالعه می نماییم تا بتوانیم به نحو احسن اگر قرار است از آن در طراحی سایت خود استفاده کنیم، بهره مند شویم.

 تعدادی از امکانات و قابلیت های ورد پرسرا در ذیل به شما معرفی می نمایم.

  • ساختن محتوا و مطالب: در ساختن محتوا ورد پرس امکانات خوبی برای ما قرار داده است، از این جمله امکانات عبارت است از: قرار دادن رمز برای مطالب – قرار دادن آدرس جدا برای هر مطلب – ایجاد مطالب در چند صفحه ی پشت سر هم به جای گذاشتن اسکرول برای مطالب – آپلود کردن تصاویر و فایل های چند رسانه ای – فرستادن مطالب در تاریخ تنظیم شده بر روی سایت – گذاشتن شلک های معتبر در تایپ ها – دسته بندی مطالب – ابزار وبلاگ نویسی – ابزاری برای قرار دادن محتوا در ستون ها ی کناری – پیش نمایش پست ها؛ تمام اینها امکاناتی می باشد که ورد پرس به ما در ساخت محتوا در اختیار ما قرار می دهد. اگر ما دارای یک وبلاگ شخصی باشیم و قبلا یک وبلاگ برای خود راه اندازی کرده باشیم با این امکانات آشنا شده ایم.
  • بایگانی و جست و جو در مطالب: امکان دیگری که ورد پرس در اختیار ما قرار می دهد گذاشتن جست و جو برای مطالبمان در حوزه وب سایت و یا وبلاگ خودمان می باشد. همچنین ورد پرس با توجه به داشتن پایگاه داده، اطلاعات را برایمان به طور خودکار می تواند ذخیره نماید.
  • ایجاد بخش بحث و نظرات: ما توسط ورد پرس می توانیم بخش هایی برای گفت و گو برای کاربران ایجاد نماییم، همچنین می توانیم برای تمام مطالب خود قسمت نظرات را فعال نماییم و از نظرات کاربران استفاده نماییم.
  • ایجاد لینکستان و مدیریت آن: می توانیم بخشی را توسط ورد پرس ایجاد نماییم که در آن لینک های پر کاربرد در اختیار کاربران قرار بگیرد. همچنین این بخش را مدیریت نماییم.
  • افزودن ماژول و افزونه های جدید: می توانیم از ابزار جدید و ارائه شده توسط طراحان وب سایت، آنها را به سیستم مدیریت محتوا خود اضافه نماییم و از آنها در بخش های مختلف وب سایت و یا وبلاگ خود استفاده نماییم.
  • مدیریت و سازماندهی مدیریت وب سایت: می توانیم با این امکان ورد پرس، بخش مدیریت وب سایت خود را نیز مدیریت نماییم. برای مدیران سطح دسترسی تعیین نماییم، پهنای باند وب سایت را کاهش دهیم و حتی دامنه خود را به فضای دیگر منتقل نماییم.
  • انتخاب قالب و ویرایش بخش های آن: ما از طریق ورد پرس می توانیم فقط قالب ها را انتخاب و بخش های آن و محتوای قرار گرفته در آن را ویرایش نماییم. ولی نمی توانیم در چیدمان آنها دخالتی داشته باشیم و چیدمان کلی را تغییر دهیم.

     با توجه به امکاناتی که در وردپرس وجود دارد، این نکته در ذهن ما سوال به وجود می آورد که برای تغییرات پیشرفته تر باید چه کاری انجام دهیم؟ جواب این سوال ساده است، باید به سراغ طراحی وب سایت اصولی  رفته و از شرکت های معتبر طراحی سایت در این زمینه استفاده نماییم تا بتوانند برای ما سایت هایی طراحی نمایند که اصول بهینه سازی سایت در آنها رعایت شده باشد.

 

ارسال نظر و نظرات ثبت شده