انواع دامنه های خصوصی در ایران چگونه است ؟

10 / 10
از 2 کاربر

همانطور که در مقاله انواع پسوند دامنه در مجموعه مقالات شرکت طراحی سایت مبنا گفتیم دسته ای از دامنه ها هستند، که به آنها دامنه های خصوصی می گوییم و برای دریافت آنها باید مجوز و یا مدارک خاصی داشته باشم.

برای طراحی سایت های خود در ایران باید با دامنه های داخلی آشنا شویم.

در ادامه برای آشنایی چند نمونه از این دامنه ها را که در کشورمان وجود دارند، و با آنها برخورد داشته ایم برای شما شرح می نمایم، که بدانیم مربوط به کدام ارگان و سازمان هستند:

انواع دامنه های خصوصی در ایران

Co . ir  : برای تمامی شرکت های ثبت شده و سازمان های غیر دولتی که مدرک ثبت شرکت را دارن و رسمی شناخته می شوند می توان این پسوند دامنه را ثبت نمود.

Ac . ir  : برای سازمان هایی که زمینه پزشکی – علوم و فناوری و فرهنگی فعالیت دارند، این پسوند دامنه را می توان ثبت نمود. از جمله دانشگاه ها – حوزه های علمیه – بیمارستان ها – مطب های پزشکان – حوزه های علمیه و... دارای این پسوند در کشور می باشند.

Suh . ir : برای کلیه مدارس و آموزشگاه های تحت نظارت آموزش و پرورش می توان این پسوند دامنه را ثبت کرد.

Net . ir  : برای شرکت هایی که در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات و شبکه فعالیت ذارند از این پسوند دامنه در وب سایت هایشان استفاده می شود.

Gov . ir : این دامنه فقط برای سازمان های و مراجع دولتی مثل نهاد های تحت نظر مستقیم دولت، مجلس و قوه قضاییه قابل ثبت می باشد.

Org . ir  : برای سازمان های غیر دولتی و نهاد های خارجی که دولت با یکی از شرکت های آن در ارتباط است این دامنه قابل ثبت است.

Id . ir  : برای تمام افرادی که اقامت ایران را دارند و دارای شناسنامه جمهوری اسلامی ایران می باشد می توان این دامنه را ثبت کرد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده