انواع پسوند دامنه ها

10 / 10
از 1 کاربر

انواع پسوند دامنه ها :

گام اول در طراحی سایت ، انتخاب دامنه است. در این بخش از مقالات طراحی سایت قصد دارم انواع دامنه را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم. همانگونه که گفتیم یک قسمت از دامنه پسوند این دامنه می باشد که این بخش از دامنه که با یک دات جدا از اسم می شود میتواند تکراری باشد . انواع مختلفی دامنه وجود دارد که در صورت کلی دو گروه دامنه وجود دارد :

1-      دامنه های عمومی (gTLDS )  

2-      دامنه های خصوصی ( sTLDS)

انواع پسوند دامنه

ولی دسته بندی این پسوند ها را به 4 بخش می توان تقسیم کرد که به طور کامل با آنها آشنا می شویم :

بخش اول:

دامنه های عمومی ( gTLDS )  و کلی که سه حرفی هستند و توسط هر شخص  این دامنه ها می تواند ثبت شود . که از معروف ترین آن ها com – net – org  و... می باشند .

بخش دوم :

دامنه های جدید عمومی ( new gTLDS ) که جدیدا به خاطر اینکه موارد استفاده از دامنه های گروه اول (گروه عمومی) بسیار زیاد شده ذو دامنه های منحصر به فرد برای نام های مشابه کم شده است ، این دامنه ها برای جبران این خلع ایجاد شده اند . از این قبیل دامنه ها می توان به : pro – info – biz – museum – name – aero  و... اشاره کرد .

بخش سوم :

دامنه های خصوصی  ( sTLDS) و خاص هستند که فقط به عده یا ارگان های خاصی در کشور داده می شوند و برای گرفتن آنها نیاز به دریافت مجوز از دولت و نهاد های خاص می باشد از این نمونه به gov – edu – int – mil  و ... می توان اشاره کرد .

بخش چهارم :

دامنه های هستند که از دو حرف فقط تشکیل شده اند که هر کدام از آنها مربوط به کشور خاصی می باشند که تمام دامنه های با اینگونه پسوند ها در همان کشور و توسط خود آن کشور ثبت می شود . مثلا دامنه مخصوص کشور عزیزمان ایران ir   هست که قطعا با آن آشنا هستید . که در قسمت دامنه های خصوصی ایران توضیح کاملی درباره دامنه های داخلی و چگونگی اخذ آن به شما ارائه شده است .

ضمنا لیست کامل این دامنه های مربوط به کشور های مختلف را در پست بعدی ببینید .

انواع پسوند دامنه

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
سعید نظری :
1 0
واقعا از مطالب مفید که بر روی سایت شما قرار دارد و به نحو بسیار شیوا و گویا بیان شده کمال تشکر را دارم
مدیریت : پاسخ
1 0
سپاس از سپاسگذاریتون
sahel :
1 0
vaghean mayalebetun mofide mamnun