ایجاد یک رزومه عالی برای طراح

10 / 10
از 1 کاربر

اگر شما به دنبال یک شغل هستید و یا برای بهبود موقعیت شغلی خود نیاز به ارسال درخواست همکاری دارید، اولین قدم رزومه شما است که شانس مصاحبه را به شما می دهد. به دست اوردن این شانس در گرو چگونگی طراحی آن و تا حدودی در مورد چیزی که نوشته اید است. پیشنهاد می شود برای ایجاد یک رزومه عالی برای طراح مراحل زیر را دنبال کنید.

ایجاد یک رزومه عالی برای طراح

1. از میکروسافت ورد استفاده نکنید

اگر به دنبال شغل منشیگری هستید مایکروسافت ورد ممکن است مناسب باشد، اما اگر شما طراح یا خلاق هستید، گزینه های طرح بندی محدود و منحصر به فرد و مسائل کراس پلت فرم ظریف می تواند بهترین رزومه را خلق کند. PDF یک فرمت بسیار خوب است، چرا که شما را قادر به ایجاد یک سند با ظاهری مناسب می کند که کاملا کراس پلت فرم است.

2. از نرم افزار DTP استفاده کنید

کارگردان های هنری به اندازه محتوا به طرح رزومه کاری شما توجه خواهند کرد، بنابراین استفاده از بسته های DTP مهم است. کوارک اکسپرس، این دیزاین و یا حتی Illustrator رزومه هایی با ظاهر خوب به شما می دهد، و شما را قادر میسازد تا بتوانید آنها را به صورت pdf ذخیره کنید. اگر شما نمی توانید هیچ یک از این بسته های نرم افزاری را تهیه کنید، در صورت لزوم نسخه 30 روزه آن را دانلود کنید.

3. اجازه ندهید یک آژانس فرمت آن را تغییر دهد

گاهی اوقات لازم است از یک آژانس برای یافتن شغل استفاده کنید، و اگر چه توصیه می شود که برای درخواست شغل به طور مستقیم اقدام کنید. با این حال، برخی از سازمان ها فرمت رزومه شما را به چیزی که فکر می کنند مشتریان آنها می خواهند، تغییر می دهند، که اغلب نتیجه خوبی ندارد.

ایجاد یک رزومه عالی برای طراح

4. مختصر بنویسید

مدیران هنری وقت و تمایل به خواندن کل داستان زندگی شما، مانند اینکه شما کدام مدرسه رفتید را ندارند. توضیحات اضافی رزومه خود را حذف کنید و در جزئیات مربوطه تمرکز کنید. اگر رزومه کاری شما بیش از دو صفحه باشد، زیاده گو می شوید.

5. دروغ نگویید

یک بار رزومه ای از یک فرد که نامش ذکر نشده بود دریافت کردم که ادعای ساخت یک وب سایت خیره کننده را داشت. من خیلی متعجب شدم چون خودم آن سایت را طراحی کرده بودم.
نیازی به گفتن نیست، که رزومه مستقیم وارد سطل زباله شد و فرستنده نیز با یک ایمیل به شدت از من پاداش دریافت کرد. صداقت همیشه بهترین سیاست است.

6. نمونه کار ارائه دهید

با قرار ندادن نمونه کار در رزومه خود، شما در واقع ضمانتی برای گیرنده ارئه نکرده اید که بتواند شما را برای شغلی انتخاب کند. عکسهایی از پروژه های گرافیکی متحرک عالی است.

7. رزومه باید ساده باشد نه احمقانه (KISS)

حتی اگر شما واقعا اعتماد به نفس دارید و در مورد کاری که انجام می دهید مطمئن هستید، تزیینات نگارش چاپی و طرح های خیالی را در حاشیه نگه دارید، و اطمینان حاصل کنید که خطوط، ساده و روشن است و اطلاعات به خوبی معرفی شده اند. پس از تمام این مراحل، آخرین چیزی که می خواهید دو بینی در یافت کننده است زیرا شما فکر می کنید متن خاکستری تیره روی صفحه زمینه مشکی ایده بسیار عالی است .

8. شخصیت خودتان را نشان دهید

ساده نگه داشتن چیزها به معنی احمقانه ساختن آنها نیست. رزومه بازتابی از وضع و شخصیت شما است، و دریافت کننده این موضوع را خواهد فهمید، آگاهانه یا نا آگاهانه، در واقع اینها عناصری هستند که رزومه شما را از صدها رزومه ارسالی دیگر متمایز می کنند. رزومه خود را با یک طراحی منحصر به فرد و احساس شخصی برجسته کنید.

9. اطلاعات صحیح ارائه دهید

در کمتریت حالت، رزومه باید شامل نام و اطلاعات تماس، از جمله آدرس ایمیل، شماره تلفن شما باشد ( شماره تلفن همراه خود را نیز قرار دهید، اگر فکر می کنید که ممکن است شغلی را به دلیل رفتن به فروشگاه از دست بدهید). به دنبال آن باید سوابق کاری و سپس تحصیلات آورده شود. تجربه کاری باید شامل تاریخ، عنوان شغلی و خلاصه مختصری از وظیفه شما باشد.

10. رنگی غیر از سیاه و سفید

برای بسیاری از مشاغل غیر طراحی، رزومه کاری طراحی شده و یا چاپ رنگی است که احتمالا اتلاف وقت، و حتی ممکن است برای گیرنده آزار دهنده باشد. با این حال، برای موقعیت های طراحی، لمس رنگ یک راه قابل قبول برای اضافه کردن است.

11. فتوکپی ارسال نکنید

فتوکپی ها ارزان هستند، اما متاسفانه ظاهر بی کیفیتی هم دارند، به ویژه نسخه دوم و سوم آن. تصاویر بی کیفیت می شوند و اثر انگشتان روی صفحات باقی می ماند. چاپ لیزری تازه یا چاپ جوهر افشان در کاغذ در دسترس با بهترین کیفیت دارای حداقل استاندارد هستند.

12. مراقب رویکرد تازه باشید

رزومه شما ممکن است به چند صورت مورد بررسی قرار بگیرد.از یک طرف ممکن است مانند یک متفکر خلاق به نظر برسید، از سوی دیگر ممکن است به نظر پرمدعا و افراطی دیده شوید. این به نظر دریافت کننده بستگی دارد.

13. فونت را عاقلانه انتخاب کنید

هدف هر رزومه خوانایی است، بنابراین به طور کلی یک ایده عاقلانه انتخاب فونت ساده و عاقلانه است.
در شرکت های بزرگ، برای مثال، در رزومه های فیزیکی به طور معمول از اسکنر OCR برای کمک به کاهش متقاضیان استفاده می شود. نرم افزار OCR با فونت گل و بلبل مبارزه می کند.

14. رزومه حضوری و ارسال از طریق ایمیل

معمولا آگهی استخدام مشخص می کند که آیا شما باید رزومه را ایمیل کنید یا نه، اما اگر در آگهی نگویند چه کار باید انجام دهید؟
رزومه ایمیل شده، قرن بیست و یکمی به نظر میرسد، و نشانه راحتی فرد با فن آوری است، اما رزومه فیزیکی خوب ارائه شده بر روی کاغذ چاپی مناسب و معقول می تواند حرفه ای و هوشمند به نظر برسد.

15. روی یک طرف کاغذ A4 تهیه کنید

رزومه کاری خوب باید واضح، دقیق باشد و به خوبی طراحی شود. این ایده آل است که بر روی یک طرف A4 تهیه شود و اگر جزییات خیلی زیاد است از یک کاغذ دیگر استفاده کنید. یک ورقه A4 برای عکس نمونه کار خود استفاده کنید.

16. برای کاور نامه زمان صرف کنید

اکثر زمان ها، هنگامی که شما برای یک کار درخواست می دهید، رزومه کاری شما باید با یک پاکت نامه همراه باشد. این امر رسمی و تجارت گونه به نظر می رسد: و محلی برای خلاقیت و تخیل شما نیست. متن باید مکمل CV باشد و بهتر است کوتاه باشد - سه پاراگراف یک قاعده مناسب است. مشخص کنید که نامه شما مشابه صدها متقاضی دیگر و کپی نیست.

17. تقلید نکنید

تعداد زیادی از فارغ التحصیلان مفهوم طراحی رزومه موثر را می بینند و آن را کپی می کنند. آنها ممکن است به چه چیزی فکر کنند؟ همه ما دسترسی به اینترنت مشابه داریم، و اگر طراحی رزومه مخصوص و مبتکری در معرض دید ما باشد، حتما در معرض دید کارفرما نیز هست. رزومه کاری باید خلاقیت شما را به نمایش گذارد نه شخص دیگری را.

18. نشان دادن سازگاری

پروژه های طراحی دنیای واقعی غالبا حول یک محتوا و یا تم تنها و استوار قرار دارند که لوگو، نام تجاری، ادبیات و غیره را اجرا می کنند.رزومه، نمونه کارها و پوشش نامه شما نیز باید بر چنین سازگاریی متمرکز شده باشد. برای مثال، آیا لیستی در همین سبک در تمام صفحات شما ارائه شده است؟ آیا ترتیب رنگ سازگار است؟ و به همین ترتیب.

19. رزومه های مختلف ایجاد کنید

اگر شما در حال درخواست برای مشاغل متعدد هستید، شما باید رزومه های متعدد ایجاد کنید، که در هر کدام یک نقش خاص و نوع تجربه و مهارت کارفرمایان آینده نگر مورد توجه است. برای ارائه یک مثال آشکار، اگر شغلی به طور خاص به InDesign به عنوان یک نیاز اشاره کرده باشد، شما باید آن را در ابتدای مهارت های خود قرار دهید، و در صورت امکان بیشتر راجع به آن توضیح دهید که کجا و چگونه از آن استفاده کرده اید.

20. دستور زبان و املا

اگر شما درخواست کار به عنوان یک طراح را دارید، آیا خوب نوشتن متن درخواست مهم است؟ پاسخ مثبت است. غلط های املایی و دستور زبان شما را بی سواد، نادان و / یا تنبل نشان می دهد - هیچ یک از این ها تصویری نیست که شما در تلاش برای نشان دادن آن هستید. بنابراین، همیشه گرامر و تلفظ را دوبرابر بررسی کنید، و از دیگران بخواهید آن را مجددا چک کنند.

شرکت طراحی سایت مبنا توصیه می کند تا جهت بهبود در نتایج رزومه خود موارد بالا را رعایت نمایید.

نوشته شده توسط: Jason Arber و Nindya Retnasatiti

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله باید و نباید بازاریابی مقاله ای برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت خود
مقاله بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا
مقاله طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله راز کسب درآمد فوق العاده در اینترنت
مقاله قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟
مقاله چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟
مقاله برند سازی چیست (برندینگ چیست)؟
مقاله مزیت های برند سازی چیست؟
مقاله کمپین برند سازی چیست؟
مقاله انواع برند سازی را نام ببرید؟
مقاله برندهای ایرانی رو به بازاریابی محتوا آورده اند
مقاله مقایسه تاثیر تبلیغات در گوگل و وبلاگ نویسی
مقاله Dwell Time در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله درخت اینترنت مارکتینگ
مقاله چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟
مقاله بازاریابی محتوا کلید توسعه حضور آنلاین قوی است !
مقاله چهار ستون موفقیت در بازاریابی آنلاین
مقاله آموزش بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای محلی
مقاله بایدها و نبایدهای بازاریابی فیسبوکی
مقاله 9 اصل بازاریابی در شبکه های اجتماعی
مقاله 5 استراتژی برای بازاریابی اینترنتی با بودجه کم
مقاله بازاریابی درون گرا به زبان ساده
مقاله روش انجام بازاریابی درون گرا
مقاله اینفوگرافیک مقایسه سئو و ppc
مقاله تاثیر طراحی سایت در برندسازی