بازاریابی درون گرا به زبان ساده

10 / 10
از 1 کاربر

بازاریابی اینترنتی در سال های اخیر بسیار رونق پیدا کرده است. به ویژه با افزایش طراحی سایت و مهم شدن مفهوم سئو ، بازاریابی اینترنتی نیز توسعه یافته است. البته برای انجام این نوع بازاریابی روش های و شیوه های مختلفی وجود دارد که برخی از آنها کاربردی هستند و برخی دیگر روش های اسپم گونه هستند. بازاریابی اینترنتی می تواند بر روی سئو سایت شما تاثیر مستقیم داشته باشد. در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم در مورد بازاریایبی درون گرا مطالبی را شرح دهیم.

همان طور که مستحضر هستید امروزه محتوا در سئو حرف اول را می زند. در واقع صاحبان وب سایت ها اولین قدمی که برای توسعه وب سایت و بهبود سئو خود انجام می دهند، تولید محتوای بکر و منحصر به فرد است که دارای کیفیت بالایی است. تولید محتوا به این روش صحیح است اما باید توجه داشته باشید که در هنگام تولید محتوا بیش از آنکه به فکر معرفی برند خود باشید باید به کیفیت محتوا توجه کنید. در واقع کاربران و مخاطبان وب سایت ها معمولا در صدد این هستند که اطلاعات خود را در زمینه های مختلف گسترش دهند. و به دنبال مطالبی می گردند که با ذائقه آنها منطبق باشد. بنابراین به جای تولید محتوا مطابق میل خود ، باید به گونه ای به تولید محتوا بپردازید که کاربر پسند باشد و مخاطب را جذب کند.

تاریخچه بازاریابی درون گرا

بازاریابی درون گرا در واقع به نوعی از بازاریابی اینترنتی اطلاق می شود. این شیوه بازاریابی در سال 2005 میلادی توسط برایان هالیگان معرفی شد. وی این روش بازاریابی را برای کسب و کار های کوچک و پر درآمد مناسب می دانست. پس از هالیگان ، مفهوم جدیدی از بازاریابی درون گرا توسط ست گادین ارائه شد. وی این شیوه بازاریابی اینترنتی را با عنوان permission marketing به معنای بازاریابی با کسب اجازه از مخاطب معرفی کرد.

تعریف بازاریابی درون گرا

بازاریابی محتوا دارای سه تعریف عمده است. در این بخش از این پست به تعریف این نوع بازاریابی اینترنتی می پردازیم.

  • تعریف اول بازاریثابی درون گرا در واقع تعریفی بر پایه سئو می باشد. در این تهریف بازاریابی درون گرا را نوعی تولید محتوا تعریف کرده اند که با هدف ایجاد روابط طولانی مدت با مخاطبان و مشتریان صورت می گیرد. این تولید محتوا می تواند به روش های مختلف سئو ، ساخت وبلاگ ، استفاده از شبکه های اجتماعی و غیره صورت بگیرد.
  • تعریف دیگر این بازاریابی ، ایجاد برند به واسطه تمایل خود مشتریان است. در این تعریف چنین بیان شده است که نحوه کار شما ، بر جلب توجه مشتری تاثیر مستقیم دارد و از این طریق می توان با بازاریابی درون گرا ، برندسازی کرد.
  • و در نهایت بازاریابی درون گرا در واقع نوعی تولید محتوا است که به صورت کاربر پسند و مطابق نیازهای کاربر ایجاد شده است.

دلیل موفقیت بازاریابی درون گرا

موفقیت این نوع بازاریابی به دلیل ساختار آن است. در واقع این نوع بازاریابی اینترنتی با اجازه مخاطب و رضایت کامل وی انجام می شود. هدف آن نیز کاملا کاربر پسند است و به طور کلی برپایه نیازهای مشتری صورت می گیرد. از این رو محتوایی که با هدف بازاریابی درون گرا تولید می شود کاملا کاربر پسند می باشد. علاوه بر این ، دلیل دیگر موفقیت این نوع بازاریابی و همه گیر شدن آن ، به دلیل قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن آن می باشد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله باید و نباید بازاریابی مقاله ای برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت خود
مقاله بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا
مقاله طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله راز کسب درآمد فوق العاده در اینترنت
مقاله قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟
مقاله چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟
مقاله برند سازی چیست (برندینگ چیست)؟
مقاله مزیت های برند سازی چیست؟
مقاله کمپین برند سازی چیست؟
مقاله انواع برند سازی را نام ببرید؟
مقاله برندهای ایرانی رو به بازاریابی محتوا آورده اند
مقاله مقایسه تاثیر تبلیغات در گوگل و وبلاگ نویسی
مقاله Dwell Time در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله درخت اینترنت مارکتینگ
مقاله چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟
مقاله بازاریابی محتوا کلید توسعه حضور آنلاین قوی است !
مقاله چهار ستون موفقیت در بازاریابی آنلاین
مقاله آموزش بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای محلی
مقاله بایدها و نبایدهای بازاریابی فیسبوکی
مقاله 9 اصل بازاریابی در شبکه های اجتماعی
مقاله 5 استراتژی برای بازاریابی اینترنتی با بودجه کم
مقاله بازاریابی درون گرا به زبان ساده
مقاله روش انجام بازاریابی درون گرا
مقاله اینفوگرافیک مقایسه سئو و ppc
مقاله تاثیر طراحی سایت در برندسازی