بخش های ورد پرس (word press) چیست؟

9 / 10
از 14 کاربر

هر برنامه و نرم افزاری شامل بخش ها و قسمت های اصلی می باشد. برنامه ورد پرس نیز شامل سه بخش مهم می باشد، که باید با این قسمت ها آشنا باشیم و آنها را بشناسیم، تا بتوانیم در طراحی سایت و وبلاگ خود از امکانات این بخش ها استفاده نماییم.

ورد پرس شامل سه بخش می باشد که عبارتند از :

  • بخش اول را بخش قالب یا پوسه می نامند: همانگونه که از اسم آن پیداست عبارت است از بخش مدیریتی بر روی قالب وب سایت ها و وبلاگ ها، که ورد پرس به ما این امکان را داده است که با استفاده از قالب های آماده ارائه شده در سیستم مدیریت محتوای آن قالبهای متفاوتی داشته باشیم و یا به آن اضافه نماییم. اضافه کردن قالب های آماده طراحی شده جدید از مزیت های ورد پرس می باشد، فقط باید توجه داشته باشیم که قالب های مخصوص به ورد پرس را انتخاب نماییم.
  • بخش دوم را بخش ابزار ها و ماژول ها و افزونه ها می گویند: در این بخش ما با استفاده از ابزار ها و ماژول های ورد پرس می توانیم امکاناتی به وب سایت خود اضافه نماییم. مثلا ابزاری برای نمایش ساعت و آب و هوا و تاریخ شرعی بر روی سایت و وبلاگ خود قرار دهیم؛ یا ابزاری برای نمایش تبلیغات بر روی سایت خود گذاشته و اقدام به نمایش بنر و عکس های تبلیغاتی نماییم. همچنین می توانیم این افزونه ها و ابزار و ماژول ها را افزایش و از طراحان آنها خریداری نماییم، و به cms (سیستم مدیریت محتوا) خود اضافه نماییم.
  • بخش سوم بخش مستندات و محتوا ورد پرس می باشد: که عبارت است از محتوای قرار گرفته بر روی وب سایت و وبلاگ و ایجاد تغییرات بر روی آن ، ایجاد دسته بندی و گروه بندی آنها و برقراری ارتباط بین مطالب قرار گرفته بر روی وب سایت و یا وبلاگ، که به ما در بهینه سازی سایت بسیار کمک خواهد کرد.

 

نکته: تمام این بخش ها از قبل توسط طراحان، طراحی شده و امکان اضافه کردن بخش های دیگر به آنها وجود ندارد؛ فقط ما می توانیم ابزار جدید که مخصوص ورد پرس می باشد را به آن اضافه کنیم و یا از قالب های مخصوص ورد پرس برای زیبای ظاهری و چینش محتوای وب سایت خود استفاده نماییم.

پس اگر قصد این را داریم که در طراحی سایت خود از چیدمان خاص و ابزار های خاص استفاده نماییم، بهتر از است به جای استفاده از cms های آماده، به سراغ طراحی اصولی سایت رفته و از ابتدا آن را طراحی نماییم. یا اگر توانایی طراحی سایت را ندارم آنرا به متخصصان طراحی سایت واگذار نماییم، تا در طراحی سایت مان نکات بهینه سازی سایت رعایت شود و سایت ما بهینه سازی از لحاظ قالب، ابزار و محتوا شود، تا از آن بتوانیم در بازاریابی اینترنتی بهره برده و یا نهایت استفاده را برای مخاطبان خود در امر آموزش و ارائه خدمات و اهدف وب سایت خود داشته باشیم.

 

ارسال نظر و نظرات ثبت شده