بخش Fronted چیست و انواع کاربران آن را نام ببرید؟

10 / 10
از 1 کاربر

این بخش  همان خروجی طراحی شده است که کاربران آن را مشاهده میکنند. همان نمای اصلی و صفحه اصلی سایت را می نامند، که کاربران و بازدیدکنندگان با آن سر کار دارند. که در ادامه با انواع کاربران این بخش آشنا خواهیم شد.

انواع کاربران آن سه دسته می باشند:

1-      Guest  user :

در طراحی سایت به همان کاربران عمومی سایت می باشند که سطح دسترسی عمومی دارند و بدون Login کردن می توانند صفحات عمومی سایت را ببیند. تمام بازدید کنندگان وب سایت ها را این نوع کاربران یا Guest user  ها می نامند. مثلا وقتی ما وارد یک سایت می شویم و از آن بازدید میکنیم به ما یک کاربر Guest user   می گویند.

2-      Standard  user  :

در طراحی سایت به کاربرانی می گویند که در یک سایت ثبت نام کرده اند و حساب کاربری ایجاد نموده اند و می توانند به مطالب خود دسترسی داشته باشند و آنها را ویرایش نمایند. مثلا همه ی ما از سایت یاهو ممکن است بازدید کرده باشیم و از مطالب آن استفاده کرده باشیم، اما تعدادی از ما با ایجاد حساب کاربری به نام ایمیل امکان تغییرات در پروفایل شخصی ایمیلمان را داریم. و یا سایتی مثل فیسبوک نیز که دارای کاربرانی از این قبیل می باشد.

3-      Power  user :

این کاربران که در طراحی سایت کاربران پر قدرت نامیده میشوند به جز اجازه دسترسی به صفحه شخصی خود، حتی اجازه تغییرات در ساختار سایت را برای خود نیز دارند. مثلا قسمتی از سایت را مثل تبلیغات سایت را برای خود حذف نمایند. این نوع کاربران را کاربران Power user  می نامند.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
مصطفی :
1 0
بسیار عالی