بخش bakend چیست و انواع کاربران آن را نام ببرید؟

7 / 10
از 2 کاربر

بخش مدیریتی cms را که به کمک آن میتوانیم خروجی دلخواه را برای بخش (Fronted) طراحی میشود را بخش مدیریتی یا پشتی یا پشتیبانی cms می نامند.

کاربران این بخش نیز به سه دسته تقسیم میشوند :

1-      Editor  user :

در طراحی سایت در بخش مدیریت دسته ای از user ها، کاربران و مدیرانی هستند که اجازه ورود به بخش مدیریت سایت را دارند، همچنین قدرت تغییر و ثبت اطلاعات را در محدوده تعریف شده برایشان را دارند. مثلا می تواند وارد بخش مدیرت شده و در قسمت اخبار، خبری جدید را درج نمایند. پایین ترین سطح مدیریت در بین کاربران Backend را دارند.

2-      Publisher  user :

در طراحی سایت ، این دسته از مدیران و کاربران بخش مدیریت وب سایت علاوه بر تغییر در محتوای مطالب و ثبت مطالب جدید، اجازه تغییر در ساختار و بخش هایی در سایت را دارند . مثلا می تواند به جز گذاشتم مطلب و اخباری جدید در بخش اخبار سایت، آن بخش را دسته بندی نیز نمایید، دسته هایی شامل اخبار داخلی و خارجی. و یا اضافه کردن محصول جدیدی در سایت و دسته بندی محصولات؛ مثل یک شرکت خودرو سازی که داری محصول سواری می باشد به دسته های زیر مجموعه ی آن، خودرو ایی جدید اضافه نماییم .

3-      Moderators / Admin :

در مبحث طراحی سایت ، این کاربران، کاربران شناخته شده در بخش مدیریت می باشند که بالاترین سطح دسترسی را دارند و می توانند سطوح دسترسی کاربران قبلی زیر مجموعه خود را تغییر دهند.

باید توجه داشته باشیم کاربر Admin برای هر سایتی یک کاربر می باشد که فقط خود او اجازه حذف و ویرایش خود را دارد.

همچنین ما می توانیم کاربر Moderators با قدرت دسترسی و سطح دسترسی Admin تعریف کنیم؛ مثالی که برای فهم بهتر این دو نوع کاربر می توانیم بگوییم این می باشد که کاربر Admin مدیر کل یک شرکت است و Moderators ی با بلاترین سطح دسترسی معاون اول او، و سایر Moderators ها بقیه معاونت های مدیر کل می باشند.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده