برندهای ایرانی رو به بازاریابی محتوا آورده اند

10 / 10
از 2 کاربر

برندهای ایرانی رو به بازاریابی محتوا آورده اند

Content Marketing یا بازاریابی از طریق محتوا یکی از جدیدترین روش های برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان است. برخی از برندها به جای آن که برای نمایش تبلیغات خود در سایت های اینترنتی دیگر هزینه کنند به بازاریابی محتوا رو آورده اند. بودجه ای که برای ساخت و نمایش تبلیغات اینترنتی اختصاص دهده بودند را صرف ساخت و طراحی سایت کرده و عده ای را برای جمع آوری مقالات ویا استخدام متخصص برای پاسخگویی به مشتریان می کنند.

بازاریابی محتوا چیست؟

یعنی ساخت و انتشار انواع گوناگون محتوایی مانند محتوای متنی، تصویری و یا ویدئویی مرتبط با حوزی فعالیت به منظور جذب، تصاحب و درگیرنمودن جامعه با هدف خلق ارزش از جامعه.

شما هم اکنون در بازاریابی محتوایی شرکت طراحی سایت مبنا قرار گرفته اید! به عبارت دیگر شرکت طراحی سایت مبنا تلاش کرده است با تولید محتوای با ارزش و مرتبط به سایت و طراحی سایت با طراحان سایت و وب سایت نویسان جامعه ارتباط موثری برقرار کند و این یک نمونه ی دقیقی از بازاریابی محتوا است.

اگر زمینه ی فعالیت شما در زمینه ی طراحی سایت است شما نباید در زمینه ی هنرهای رزمی محتوا تولید کنید. چرا که هیچ ربطی به هم ندارند و تمام هزینه ای که برای بازاریابی محتوا کرده اید بدون هیچ ثمره مثبتی از بین خواهد رفت.

برند همراه اول سایتی برای خود راه اندازی کرده و در حوزه ی فعالیت خود محتوا تولید می کند. به این ترتیب جدا از آن که اشتغال زایی شده تعداد مطالب بیشتری به نام همراه اول در اینترنت پخش می شود.

وب سایت ninisite نیز مثال دیگری از بارزاریابی محتوا است. در این سایت بخوبی از این بازاریابی استفاده کرده اند و مادران وپداران می توانند از آن ها بهره ببرند. در این سایت قسمت هایی برای تبادل نظر، پرسش و پاسخ و کلوب وجود دارد که بسیاری از کاربران می توانند پاسخ و نیاز های خود را در همین کلوب و پرسش و پاسخ بدست بیاورند.

سایت دیگر کلوپ مشتریان سایت شرکت ویتانا است. این سایت به غیر از تولید محتوا به پرسش و پاسخ می پردازد. مادرها سوالات خود را مطرح می کنند و متخصصین به آن ها پاسخ می دهند. از طرفی برای نام متخصصین بر سر زبان ها می افتد و بر تعداد مراجعه کنندگانشان اثر مثبت خواهد داشت.

از جمله شرکت های دیگر که از این تکنیک استفاده می کنند شرکت ماکروسافت است این شرکت بخش قابل توجهی از بودجه بازاریابی و تبلیغات خود را صرف این شیوه ی نوین می کند.

 

5 نکته برای شروع بازاریابی محتوا

1.شروع ابزاریابی با محتوا: نقطه ی شروع وب سایت خودتان است. وب سایت هر شرکتی مکانی است که مشتریان بار ی جستجو اطلاعات به آن مراجعه می کنند. پس از کامل بودن اطلاعات مطمئن شوید.

2.اطلاعاتی را تولید کنید که پوشش عمومی داشته باشد: بهتر است برای خریدن زمان از بانک اطلاعاتی و یا کتابخانه مقلات آموزشی و پژوهشی استفاده کنید. در هنگام ویرایش و تدوین نیاز های مشتریان را مد نظر داشته باشید. و قسمت هایی را که مشتری را از خرید منصرف می کند را پاک کنید.

3.تدوین سوالات و پاسخ ها برای ایده سازی محتوا:در بازاریابی محتوا باید به مشتری بینش و اطلاعاتی را که نیاز دارند عرضه کنیم. بطور مثال شرکت طراحی سایت مبنا با بارگذاری مقاله ها و ویدئو ها برنامه نویسیHTML آموزش می دهد.

4.برای بازاریابی محتوا اول یک وب سایت و سپس یک وبلاگ ایجاد کنید: پس از تولید محتوا وبلاگ نویسی را آغاز کنید. برای بازاریابی محتوا شما باید از سئو استفاده کنید و وبلاگ را بر روی سایت میزبانی کنید. بطور منظم سایت شما باید به روز شود تا برای کاربران و مشتریان مطالب تازه برای مطالعه وجود داشته باشد. لینک وبلاگ خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

5.به اصول گرامری و تلفظی دقت کنید: محتوا باید دارای ادبیات صحیح و دارای ساختار و ویرایش مناسب، خوانا و گویا باشد. غلط تایپی و گرامر ضعبف مخاطبان را از خواندن باز می دارد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله باید و نباید بازاریابی مقاله ای برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت خود
مقاله بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا
مقاله طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله راز کسب درآمد فوق العاده در اینترنت
مقاله قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟
مقاله چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟
مقاله برند سازی چیست (برندینگ چیست)؟
مقاله مزیت های برند سازی چیست؟
مقاله کمپین برند سازی چیست؟
مقاله انواع برند سازی را نام ببرید؟
مقاله برندهای ایرانی رو به بازاریابی محتوا آورده اند
مقاله مقایسه تاثیر تبلیغات در گوگل و وبلاگ نویسی
مقاله Dwell Time در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله درخت اینترنت مارکتینگ
مقاله چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟
مقاله بازاریابی محتوا کلید توسعه حضور آنلاین قوی است !
مقاله چهار ستون موفقیت در بازاریابی آنلاین
مقاله آموزش بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای محلی
مقاله بایدها و نبایدهای بازاریابی فیسبوکی
مقاله 9 اصل بازاریابی در شبکه های اجتماعی
مقاله 5 استراتژی برای بازاریابی اینترنتی با بودجه کم
مقاله بازاریابی درون گرا به زبان ساده
مقاله روش انجام بازاریابی درون گرا
مقاله اینفوگرافیک مقایسه سئو و ppc
مقاله تاثیر طراحی سایت در برندسازی