بهترین زبان برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار

7 / 10
از 28 کاربر

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی نرم افزار

به راحتی نمی توان گفت که کدام زبان برنامه نویسی اهمیت و کاربرد بیشتری دارد . در مقالات قبلی شرکت طراحی سایت مبنا ، در مورد زبان های مختلف برنامه نویسی و کاربرد آنها در طراحی سایت و نرم افزار مطالبی را ارائه کردیم. در این بخش از طراحی سایت ، هدف ما معرفی بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی و ساخت نرم افزار است. اگرچه انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی کار دشواری است اما می توان میزان تقاضای بازار کار ، با قابلیت های زبان برنامه نویسی مقایسه و پیشنهاد داد.

البته برای معرفی یک زبان برنامه نویسی ، ظهور یک پدیه جدید را نمی توان نادیده گرفت. مثلا : با ظهور تلفن های هوشمند زبان برنامه نویسی Java برای اندروید و Objective-C برای  IOS مورد تقاضای بسیاری قرار گرفت.

برای کسانی که می خواهند پا به دنیای برنامه نویسی بگذارند ، زبان برنامه نویسی که انتخاب می کنید باید از همه لحاظ، تقاضای بازار داشته باشد. ما آمار برنامه نویسی که تقاضای بازار دارند را برای شما بدست آوده ایم.

در این قسمت از شرکت طراحی سایت مبنا ،  6 زبان برنامه نویسی که تقاضای بازار در سال 2015 و 2014 داشته اند را برای شما معرفی می کنیم .

بهترین زبان برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار

1) زبان برنامه نویسی Java

در عصر تکنولوژی تلفن های همراه ، زبان برنامه نویسی جاوا به لطف سیستم عامل اندوید به سر زبان ها افتاد و برنامه نویسان زیادی را به خود جذب کرد.

چرا باید جاوا یاد بگیریم؟

زبان برنامه نویسی جاوا بسیار پر کاربرد شده است و در بیشتر موارد مورد استفاده قرار می گیرد مثلا : دستگاهای خود پرداز، بانک ها ، کنسول های بازی ، موبایل ها و... استفاده می شود .

چه چیزی باعث قدرتمند شدن جاوا شده است؟

زبان برنامه نویسی جاوا زبان شی گرایی است. در جاوا تنها یک بار نیاز به کامپایل دارید و می توانید آن را در جاهای دیگر استفاده کنید. یک شعار معروف در مورد زبان برنامه نویسی جاوا : یک بار بنویس و هرجا دلت می خواهد استفاده کن.

2) زبان برنامه نویسی C

زبان برنامه نویسیC ، یک زبان برنامه نویسی قدیمی در عین حال گسترده است. زبان برنامه نویسی C اولین زبانی است که بیشتر افراد آن را برای کاربرد آن یادمیگیرند .

چرا باید زبان برنامه نویسی C را یاد بگیریم؟

زبان برنامه نویسی C توسط Dennis Ritchie در سال 1970 توسعه یافت . زبان برنامه نویسیC  ، زبانی است که افراد آن را تا این زمان بصورت گسترده استفاده می کنند. و بعد از زبان برنامه نویسیC  ، زبان های برنامه نویسی Java ، Java Script ،C++ ، Limbo ،  C#، Objective-C،  Perl، PHP و  Pythonبه وجود آمدند. بنابراین با یادگیری زبان برنامه نویسی Cمی توانید زبان برنامه نویسی دیگر را به آسانی یادبگیرید. و از آن در طراحی سایت و همچنین ساخت نرم افزار استفاده کنید.

چه چیزی زبان برنامه نویسی C را قدرتمند کرد

1. قابلیت حمل بودن .

2. رایگان بودن این زبان برنامه نویسی

3. محبوبیت و قدمت بالای آن

4. یادگیری آسان.

بهترین زبان برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار

3) زبان برنامه نویسی PHP

زبان برنامه نویسی PHP بسیار گسترده و برای طراحی سایت و ساخت وب سایت های داینامیک استفاده می شوند.

چرا PHP یاد بگیریم؟

1) بیش از 250 میلیون وب سایت و 2.1 میلیون سرور با استفاده از این زبان برنامه نویسی نصب شده است.

2) 80درصد انواع طراحی سایت برای وب سایت های داینامیک توسط سرور PHP ساخته شده است.

3) رایگان و اوپن سورس است.

4) یادگیری راحت و ساده ای دارد.

5) قیمت مناسب هاست .

چه سایت هایی از PHP استفاده می کنند؟

1)     تویتر

2)     ویکی­پدیا

3)     فیسبوک

4)     اپل

5)     فلیکر

4) زبان برنامه نویسی Java Script

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت مورد توجه افراد زیادی بوده است و جز زبان هایی است که توانسته دنیای وب اینترنت را تحت تاثیر خود را قرار دهد . زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به شما در ایجاد و ارتباط بهتر با سایت کمک می کند ، شما می توانید از طرح ها و سبک های مختلف در جاوا اسکریپت برای ساخت رابط کاری استفاده کنید. زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را می توان برای بارگذاری تصاویر ، انیمیشن ها و یا اشیاء دیگر برای وب سایت استفاده کرد.

5) زبان برنامه نویسی Python

زبان برنامه نویسی سطح بالا است . کد های این زبان برنامه نویسی ساده و قابل فهم هست .

چرا Python را باید یاد بگیریم؟

تقاضای کار زیادی در بازار دارد. شرکت هایی مانند: گوگل، یاهو و آی بی ام از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می کنند. بنابراین با یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون می توانید درامد خوبی از طریق طراحی سایت داشته باشد.

6) زبان برنامه نویسی C#

زبان برنامه نویسی C# یک زبان اصلی است شما با یادگیری این زبان می توانید بر روی فن آوری های مایکروسافت مانند دات نت،ASP.Net کارکنید . سیتم عامل های ویندوز ، و اکثر ویندوز های موبایل از طریق زبان برنامه نویسی C# ساخته شده اند.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
رفیع خان :
3 0
بسیار عالی بود تشکر از سایت شما