بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

10 / 10
از 1 کاربر

بهترین زبان برای شروع برنامه نویسی و طراحی سایت

شاید یکی از بزرگترین مشکلاتی که علاقه مندان به برنامه نویسی و طراحی سایت با آن رو به رو هستند اطلاع نداشتن از یک نقشه ی راه درست و منسجم است. داشتن یک نقشه راه مناسب میتواند تا حد قابل قبولی در وقت و انرژی ما صرفه جویی نماید و مراحل یادگیری شما را راحت تر نماید. در ادامه این مقاله از شرکت طراحی سایت مبنا به شما خواهیم آموخت که برای شروع برنامه نویسی از کجا شروع کنید.

برخی از سوالات علاقه مندان به برنامه نویسی ‌و طراحی سایت

  • بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع کدام است؟

  • چقدر زمان لازم است تا بتوان یک زبان برنامه نویسی را آموخت؟

  • دستمزد ماهیانه ی یک برنامه نویس چقدر است؟

  • طول عمر مفیدی که میتوان برنامه نویسی و طراحی سایت کرد چقدر است؟

  • آیا برای برنامه نویس شدن حتما به تحصیلات دانشگاهی نیاز است؟

اول از همه باید تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید و از خود بپرسید که چرا میخواهید برنامه نویس شوید؟ دلایل زیادی از جمله کارکردن در خانه و پول دراوردن، تغییر در جهان، شخصیت بالایی که یک برنامه نویس در جامعه دارد و خیلی دلایل دیگر ممکن است شما را علاقه مند به یادگیری این حرفه کرده است.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

برنامه نویس شدن نیاز مبرمی به علاقه دارد. زندگی یک برنامه نویس پر است از ایراداتی که در کار او پیش می آید  و این در حالی است که ممکن است تجربه ی رفع چنین مشکلاتی را نداشته باشد. یک برنامه نویس در طول یک پروژه ممکن است بیشترین وقت خود را صرف رفع مشکلات به وجود آمده در کارش کند و جالب است بدانید که ممکن است هفته ها طول بکشد تا متوجه شود که ایراد کار تنها در غلط املایی موجود در یک کلمه بوده است.

پس اگر میخواهید برنامه نویس باشید ابتدا باید تاب و تحمل خود را بالا ببرید زیرا راهی که در آن پا گذاشتید بسیار ناهموار و سخت است. برای برنامه نویس شدن لازم نیست که حتما در رشته های دانشگاهی مرتبط با کامپیوتر و نرم افزار تحصیل کرده باشید و یا سن بالا تر 20 سال داشته باشید  حتی نیازی به دانستن تمامی ریاضیات نیز ندارید ولی اگر همه این موارد را در خود داشته باشید میتوانید در کنار سایر برنامه نویسان خبره قرار گرفته و جایگاه مناسبی برای خود داشته باشید.

با شرکت در یک و یا چند دوره ی مرتبط با برنامه نویسی و خواندن کتاب های مرتبط شما میتوانید به یک برنامه نویس تبدیل شوید ، برنامه نویس شدن به این معنی است که شما با گذارندن دوره هایی و خواندن کتاب های مرتبط بتوانید پروژه هایی که در این دوره ها و کتاب ها به شما داده میشود را عملی نمایید برای اینکه به یک برنامه نویس تبدیل شوید زمان زیادی لازم ندارید اما برای اینکه بتوانید در آخر پروژه را مطابق با آنچه مشتری از شما خواسته است پیاده سازی کنید به تجربه زیادی نیاز دارید.

از کدام زبان برنامه نویسی استفاده کنیم؟

 در دنیا زبان های برنامه نویسی زیادی برای طراحی سایت و برنامه نویسی وجود دارد که قاعدتا شما قادر به آموختن تمامی آنها نخواهید بود یک سری از زبان های برنامه نویسی اصطلاحا چند سکویی هستند، این قابلیت به شما این امکان را می دهد که با استفاده از این زبان ها برا بستر های متفاوتی برنامه نویسی انجام دهید. زبان برنامه نویسی جاوا یکی از این زبان هاست با استفاده از این زبان میتوانید برای سیستم های اندرویدی، ویندوزی ، لینوکسی و مک برنامه هایی را پیاده سازی کنید و آنها را گسترش دهید.

اما گسترش دهندگی بستر هایی که در بالا گفته شد به راحتی سخن گفتن درباره آنها نخواهد بود و نیازمند مطالعه و کسب تجربه ی بسیاری است. تمامی زبان های برنامه نویسی دارای قواعد پایه ای تقریبا یکسانی هستند برای همین شرکت طراحی سایت مبنا به شما پیشنهاد میکند که ابتدا مقدمات کلی برنامه نویسی را فرا بگیرید و در همین ابتدای امر بر روی یک زبان خاص تعصب نداشته باشید. خوشبختانه در زمینه برنامه نویسی منابع رایگان و کم هزینه وجود دارند که هر کسی میتواند از آنها استفاده نماید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

برای شروع از سرمشق ها الگو بگیرید

تقریبا تمامی برنامه نویسان برای شروع کار خود برنامه ی ساده ی سلام جهان را پیاده سازی و اجرا نموده اند. شما میتوانید با الگو گرفتن از سایر برنامه نویسان و اعمال تغییرات مخصوص به خود کارتان را شروع نمایید.

پس از مدتی که تجربه مناسبی در زمینه برنامه نویسی کسب کردید سعی کنید با استفاده از دروسی که تا به حال یادگرفته اید و آویختن آن با تجارب خود یک برنامه هر چند ساده را از صفر پایه ریزی و اجرا نمایید. سپس کار خودتان را با سورس های آماده ی اولین کار های برنامه نویسان موفق مطابقت دهید و درصد پیشرفت خود را مشخص کنید.

در برنامه ها مشارکت کنید و آنها را توسعه دهید

یکی از زیباترین کار های برنامه نویسان حرفه ای انتشار سورس کد هایی است که توسط خودشان نوشته شده است. این کار چندین مزیت دارد که اولین آن کسب تجربه توسط برنامه نویسان تازه کار است. مزیت دیگر این کار این است که سایر برنامه نویسان میتوانند از این کد ها استفاده نموده و آنها را گسترش داده و در نهایت برنامه بهتری ایجاد نمایند. سایت گیت هاب یکی از سایت هایی است که برنامه نویسان در سرتاسر جهان برنامه های تولیدی توسط خود را در آن منتشر کنند و اجازه دهند سایر برنامه نویسان آنها را گسترش دهند.

اگر تا به حال تجربه ی انجام پروژه طراحی سایت و برنامه نویسی را نداشته اید و استرس اینکه نتوانید یک پروژه را به تنهایی مدیریت کنید شما را آزار می دهد با یک سرچ انگلیسی در اینترنت میتوانید به صورت داوطلبانه در ساخت پروژه های عمومی شرکت نمایید. این پروژه ها معمولا به وسیله تعدادی از برنامه نویسان که در زمینه خاصی تخصص دارند انجام میشود و شما با پیوستن به گروه آنها میتوانید در انجام آن پروزه سهیم شوید مزیت این امر این است که شما میتوانید بر تجربه خود اضافه نمایید و از تجربه سایر دوستانتان که در این پروژه سهیم هستند استفاده نمایید ولی تنها ایرادی که به اینگونه همکاری ها وارد است این است که شما نمیتوانید برنامه ایجاد شده را به نام خود ثبت و از آن درامدی کسب نمایید.‌

ارسال نظر و نظرات ثبت شده