تاریخچه ورد پرس (word press) چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر

ابتدا باید به خالق این برنامه اشاره ویژه داشته باشم؛ "مت چارز مولنوگ" یک آمریکایی برنامه نویس دیگر که متولد ایالات تکزاس آمریکا می باشد، در سال 2003 میلادی تصمیم به ایجاد امکانات جدیدی برای قرار دادن عکس در مدیریت وبلاگ شخصی خود نمود.

طولی نکشید که این روش کار، او را به طراحی برنامه ایی برای مدیریت بهتر و راحت تر وبلاگ ها و سایت ها ترغیب نمود. او طی همکاری با Michel Valdrighi تصمیم به ساختن نرم افزار word press  (ورد پرس ) نمودند.

ایشان در سال بعد یعنی سال 2004 میلادی اقدام به ایجاد سرویسی جذاب برای وبلاگ ها کردند، سرویسی که به صورت خودکار از بروز رسانی وبلاگ ها به سایرین نمایشی نشان می دهد. این امر باعث استقبال بیشتر مخاطبان جهان از نرم افزار تولید شده ی آنها شد. به طوری که چندین کمپانی رقیب به آنها درخواست همکاری ارسال نمودند.

اما جناب آقای مت مولنوگ در سال 2005 با انتشار نسخه ی باز  ورد پرس در جهان باعث جذب مخاطبان زیاد برای نرم افزار خود بشود، زیرا در آن زمان کمپانی های رقیب حتی هزینه ارائه سیستم های مدیریت محتوای خود را نیز افزایش داده بودند.

طولی نکشید که برنامه word press (ورد پرس) جای خود را در زمینه طراحی سایت نیز باز نمود و تبدیل به یکی از ابزار سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت شد. به علت رایگان بودن استفاده از این ابزار امروزه مورد توجه بسیاری از شرکت طراحی سایت قرار گرفته است. اما باید توجه داشته باشیم در طراحی سایت خود اگر می خواهیم سایتی بهینه و مطابق متد های روز جهان باشیم نباید از این cms  های آماده برای طراحی سایت خود استفاده نماییم، زیرا نمی توانیم در لیست موتور های جست و جو جایی داشته باشیم و مسلما نخواهیم توانست در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک پیشرفتی داشته باشیم. 

به طور کلی این سیستم بیشتر برای مدیریت وبلاگ ها استفاده می شود؛ و بهتر است در طراحی سایت های خود از سیستم های مدیریت محتوا که توسط شرکت طراحی سایت معتبر نوشته می شوند استفاده نماییم.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده