تبلیغات کلیکی (PPC Advertising) چیست؟

6 / 10
از 4 کاربر

در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم در مورد تبلیغات کلیکی صحبت نماییم. Pay Per Click به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است که مخفف آن  PPC می باشد. در واقع آن دسته از تبلیغاتی که به ازای هر کیلیکی بر روی تبلیغ از بودجه تبلیغ کننده کم می شود را تبلیغات کلیکی می گویند.

تبلیغات کلیکی در موتور های جستجو

یکی از روش های رایج و البته موثر در تبلیغات، تبلیغات در موتور های جستجو می باشد. پرداخت هزینه تبلیغات در این روش مقداری متفاوت  از دیگر روش هاست. در این روش  میزان مبلغ پرداختی بر اساس تعداد کلیک ها بر روی تبلیغ براورد می شود. برای انجام اینگونه تبلیغات شما باید با یک سری از واژگان آشنا شوید.

PPC مخفف عبارت " Pay Per Click " یک نوع پشتیبانی از تبلیغات آنلاین و بازاریابی اینترنتی است که بر روی طیف گسترده ای از وب سایت ها، از جمله موتورهای جستجو، که در آن تبلیغ کننده گان فقط در صورت کلیک کاربر بر روی آگهی، هزینه پرداخت می کند. از این رو به آن، 'پرداخت به ازای هر کلیک' می گویند.

در تعریفی مختصر PPC یک راه حل مقرون به صرفه برای جلب توجه مخاطبان هدف به سایت شما است در حالی که سایر استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای دریافت رتبه طبیعی به تدریج به سایت شما کمک می کند.

به عبارتی، تبلیغات PPC مانند یک مزایده و حراج بی صدا کار می کنند. تبلیغ کنندگان پیشنهادات را بر روی کلمات کلیدی یا عباراتی که فکر می کنند مخاطبان در قسمت جستجو برای پیدا کردن یک محصول خاص آنها را تایپ می کنند، قرار می دهند. هنگامی که کاربر در یک متن جستجو کلمات کلیدی تبلیغ و یا کلمات مرتبط با آن را تایپ می کند و یا از سایتی بازدید می کند که محتوای آن با کلمات کلیدی تبلیغ در ارتباط است ممکن است تبلیغات PPC ظاهر شوند. در موتورهای جستجو، یک تبلیغ PPC به طور کلی بالا و یا در سمت راست نتایج جستجو قرار دارد که به راحتی قابل مشاهده است. در انواع دیگر وب سایت ها، تبلیغات PPC ممکن است در محلی که طراح سایت تعیین کرده است که بیشتر به نفع سایت و تبلیغ کننده خواهد بود قرار بگیرد.

برای فرق قائل شدن بین تبلیغات PPC با نتایج جستجوی طبیعی نمایش داده شده در صفحه، موتورهای جستجو اغلب تبلیغات PPC را تحت عنوان "تبلیغات حمایتی" یا "لینک حمایت شده" قرار می دهند. به طور کلی، تبلیغات PPC برای کاربران وب و تبلیغ کنندگان به طور یکسان مفید می باشد.

1. کلید واژه (Keyword)

کلماتی را که کاربران برای پیدا کردن نتایج مطلوب در موتورهای جستجوگر سرچ  می کنند را کلید واژه گویند. در تبلیغات کلیکی قیمت کلماتی که بیشتر جستجو میشوند با سایر کلمات یکسان نیست و رنج قیمتی این کلمات که رقابت در آن ها زیاد است مسلما گرانتر هستند. قیمت گذاری بر روی keyword Bidding باید درست تعیین شود چرا که اگر قرار باشد بهای زیادی بابت کلید واژه ها انتخاب شده متقبل شویم به طور قطع بودجه تبلیغات سریعتر به اتمام می رسد.

2.نمایش (Impression)

تعداد شمارش نمایش کلید واژه که به ازای جستجو کلید واژه ها محاسبه و دیده می شوند .

3.کلیک (Click)

به اقدامی که کاربر برای مشاهده سایت مقصد پس از دیدن تبلیغ اتجام میدهد را کلیک می گویند. اصطلاح CPC) Cost Per Click) را برای تبلیغاتی که مبلغ پرداختی به ازای هر کلیک محاسبه می شود بکار می برند.

4.نرخ کلیک به ازای تعداد نمایش (CTR)

Click Through Rate  نرخ هر کلیک را بر اساس تعداد نمایش تبلیغ محاسبه نشان می دهد. فرمول محاسبه آن به صورت زیر است:

تعداد کلیک ÷ تعداد نمایش تبلیغ = CTR  

5.صفحه فرود (Landing Page)

صفحه ای که حاوی درخواست ویا تقاضا فعلی برای انجام گرفتن است به نمایش می گذارد را صفحه فرود می گویند. در واقع صفحه فرود اولین صفحه ایست که کاربر پس از کلیک مشاهده خواهد کرد. در اینگونه از تبلیغات به متنی که در صفحه فرود قرار می گیرد باید توجه زیادی شود. به عنوان مثال متن تبلیغی در خصوص محصول خاصی است ولی درصفحه فرود کوچکترین اشاره ای به آن محصول نشده است.  

در تبلیغات کلیکی لزومی وجود ندارد که صفحه اصلی را به عنوان صفحه فرود تعیین کنیم.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله باید و نباید بازاریابی مقاله ای برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت خود
مقاله بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا
مقاله طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله راز کسب درآمد فوق العاده در اینترنت
مقاله قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟
مقاله چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟
مقاله برند سازی چیست (برندینگ چیست)؟
مقاله مزیت های برند سازی چیست؟
مقاله کمپین برند سازی چیست؟
مقاله انواع برند سازی را نام ببرید؟
مقاله برندهای ایرانی رو به بازاریابی محتوا آورده اند
مقاله مقایسه تاثیر تبلیغات در گوگل و وبلاگ نویسی
مقاله Dwell Time در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله درخت اینترنت مارکتینگ
مقاله چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟
مقاله بازاریابی محتوا کلید توسعه حضور آنلاین قوی است !
مقاله چهار ستون موفقیت در بازاریابی آنلاین
مقاله آموزش بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای محلی
مقاله بایدها و نبایدهای بازاریابی فیسبوکی
مقاله 9 اصل بازاریابی در شبکه های اجتماعی
مقاله 5 استراتژی برای بازاریابی اینترنتی با بودجه کم
مقاله بازاریابی درون گرا به زبان ساده
مقاله روش انجام بازاریابی درون گرا
مقاله اینفوگرافیک مقایسه سئو و ppc
مقاله تاثیر طراحی سایت در برندسازی