تصورات اشتباه درباره رایانش ابری

10 / 10
از 1 کاربر

رایانش ابری یک از جدیدترین مباحث دنیای کامپیوتر است که در ایران و جهان به سرعت رو به پیشرفت است و به علت تازگی این فناوری و عدم شناخت کافی به آن  تصورات اشتباه درباره رایانش ابری به وجود آمده است که در این مقاله طراحی سایت به بررسی برخی از آن ها می پردازیم:

Administrator\files\UploadFile\it_photo_101263.jpg

استفاده از رایانش ابری باعث کاهش بهره وری کسب و کار می شود.

بر خلاف این تصور با بکار گیری رایانش ابری باعث بیشتر شدن سرعت فرایند کسب و کار و افزایش بهره بری میشود. از جمله مزایای استفاده از رایانش ابری موجب دسترسی سریعتر سازمان  به داده و اطلاعات و همچنین مجموعه ای از سخت افزار ها می باشد که قبلا چنین چیزی مقدور نبوده است.

در این روش سازمان و یا کاربر با استفاده از یک سخت افزار متصل به انیترنت می تواند اطلاعات خود را به نحوه احسنت مدیریت و کنترل کند و همه ی این ها دلیل بر غلط بودن باور کاهش بهره بری در کسب و کاراست.

رایانش ابری باعث از بین رفتن فرصت های شغلی می شود.

برخی از مردم تصور می کنند که پیشرفت فناوری و تکنولوژی باعث از بین رفتن فرصت های شغلی می شود شاید این حرف تا  حدودی صحیح باشد اما نه در رابطه با فناوری رایانش ابری چرا که این فناوری برعکس باعث ایجاد فرصت های شغلی می شود و تا کنون بیش از 14 میلیون نفر در زمینه رایانش ابری مشغول به کار هستند.

استفاده از رایانش ابر برای مدت طولانی بصرفه نخواهد بود.

بسیاری از افراد استفاده کوتاه مدت از رایانش ابری را پذیرفته اند و از سرویس هاس آن بهره می برند اما برای استفاده بلند مدت آن را نمی پسندند چرا بر این باورند که بسیار هزینه بر است اما اگر با دقت بیشتری به موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم که این هزینه ها نه تنها زیاد نسیت بلکه ارزانتر از فراهم آوردن سخت افزار ها و نرم افزارهاست چرا که هزینه بروز رسانی آنها اصلا کم نیست.

Administrator\files\UploadFile\cloud-accounting.png

تاثیر آب و هوا بر رایانش ابری.

تصور اینکه آب و هوا بر کارایی آب و هوا تاثیر گذار است کاملا نادرست و اشتباه است مگر آنکه بلایای طبیعی مانند سیل،زلزله، توفان های شدید و ویرانگر رخ دهد در آن صورت نه نتها بر روی رایانش ابری بلکه بر روی همه ی زیر ساخت های فناوری آن ناحیه  تاثیر خواهد گذاشت.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده