تعریف انتخاب فونت ها در HEO چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر

در علم طراحی سایت در وهله اول ارتباط برقرار کردن ما و ارائه اطلاعات ما به کاربران و مخاطبان، متن ها می باشند. متن ها و البته در کنار آنها تصاویر مهمترین ابزار انتقال اطلاعات به کاربران از طریق صفحات اینترنت می باشند. پس بهتر است در انتخاب نوع قلم و رنگ آنها بسیار دقت نماییم. حتی در زمینه ایی که قرار است یک متن بر روی آن قرار بگیرد، باید به رنگ زمینه نیز توجه نماییم؛ مثلا اگر دقت کرده باشید خواندن هر متن بر روی زمینه قرمز رنگ خیلی سریع باعث خستگی چشم و حتی درد گرفتن چشم ها خواهد شد، حتی خواندن متنی با قلم سفید بر روی زمینه سیاه می تواند خیلی زود، چشم های مخاطب را خسته نماید. مثل عکس هایی زیر که می بینید انتخاب رنگ قلم و زمینه نامناسب برای آن باعث زدگی مخاطب از خواندن ادامه مطالب خواهد شد.

HEO چیست

برای داشتن HEO بهتر در نوشتن مطالب و اخبار و مقالات و... به شما دوستان و طراحان سایت و مدیران سایت، سفارش اکید دارم که از رنگ قلم مشکی استفاده نمایید

. زمینه ای هم انتخاب نمایید که باعث آزار چشمان مخاطبان نشود. مثلا زمینه هایی با رنگ خاکستری و طوسی روشن بسیار مناسب برای این منظور می باشند. نمونه ایی از این نوع نگارش را در مقالات این سایت و عکس زیر مشاهده می نمایید.

HEO چیست

البته ما می توانیم از رنگ های جذاب و روشن و اصطلاحا چشم خیره کن در متن های مطالبی که می خواهیم مورد توجه قرار بگیرند و البته متنی طولانی ندارند استفاده نماییم. مثلا در بنر های تبلیغاتی، هدر سایت و مطالب برگزیده که قرار است نظر کاربران بیشتر به آنها جلب شود.

البته رعایت همه این موارد در کنار هم در طراحی سایت نیاز به تجربه زیاد در این زمینه دارد، که شما بعد از چندین طراحی سایت و مطالعه مقالات در این زمینه، به تمام این هنر های جذب مخاطب خواهید رسید.

نکته آخری که درباره متن ها در اینجا باید عنوان شود، تا HEO بهتری داشته باشیم، انتخاب نوع قلم و فونت متن می باشد.

برای بهینه سازی سایت و همچنین ارتباط بهتر کاربران با نوع قلم و فونت متن شما، بهتر است از فونت های رایج در اینترنت، که برای مرورگر های اینترنتی نیز تعریف شده اند و دچار بهم ریختگی در نمایش توسط آنها نمی شوند، استفاده نمایم. از جمله این فونت ها Arial می باشد، که بسیاری از وب سایت ها از این فونت در نگارش خود استفاده می نمایند.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده