بخش اول: تعیین دومین اصلی سایت

10 / 10
از 1 کاربر

دامنه (آدرس) اصلی سایت چیست؟

دامنه اصلی همانی است که ترجیح می دهید در نتایج جستجوی مرورگرها نمایش داده شود و کاربران به طور مستقیم به این دامنه هدایت می شوند. دامنه سایت به دو شکل آغاز میشود هم با www و هم بدون www.

موتور های جستجو  این هر یک از اشکال آدرس دامنه را جدا از هم میدانند و هرکدام را جداگانه شناسایی می کنند. برخی اوقات امکان مشاهده هر دو حالت وجود دارد که ممکن است موتور های جستجوگر یکی یا هر دوی آن ها را ایندکس کنند. اگر موتور گوگل دامنه ی دیگر را که دامنه ی اصلی شما نیست ایندکس کند این تصور اشتباه برای شما پیش میاید که صفحاتتان ایندکس نمی شوند در صورتی که شکل دیگر سایت شما دارد ایندکس می شود.

برای جلو گیری از ارائه داد ه تکراری باید دومین اصلی سایت خود را به گوگل معرفی کنید چرا که اگر موتور گوگل هر دو دامنه را ایندکس کند. هر دو آدرس را در دو صفحه مستقل ولی با داده های مشابه شناسایی می شوند که باعث ایجاد نمره منفی برای سئو سایت میشود.

برای تعیین دامنه اصلی آن آدرسی که ورودی بیشتری دارد را به عنوان دامنه اصلی انتخاب نمایید.

چگونه دومین اصلی سایت را مشخص نماییم؟

برای تعیین دومین اصلی سایت دو راه وجود دارد: 1. با استفاده از گوگل وبمستر تولز 2. با استفاده از redirect 301

تعیین دومین اصلی با استفاده از گوگل وبمستر :

نخست در گوگل وبمستر یک اکانت ایجاد کنید و مراحل تاییدیه هویت را پشت سر بگذارید همانند آنچه که درمقاله ی آموزش کامل استفاده ازگوگل وبمستر در مجموعه مقالات طراحی سایت شرح دادیم. توجه داشته باشید هر دو حالت آدرس سایت یعنی هم با www  و هم بدون www را وارد نمایید. برای این منظور بعد از معرفی دومین اولی و تایید آن در سمت راست صفحه کنار چرخدنده دکمه ADD A SITE  حاضر می شود که با کلیک بر روی آن می توانید برای افزودن دومین بعدی اقدام نمایید.

پس از آن که هر دو دومین را تایید هویت کردید به سراغ تعیین دومین اصلی میرویم. در منوی سمت چپ صفحه وارد قسمت Configuration می شوید، زیر شاخه ی Settings  را انتخاب  کنید و در قسمت Preferred domain دومین دلخواه خود را انتخاب نمایید.

Administrator\files\UploadFile\انتخاب-دامنه-اصلی-سایت.png

Redirect 301:

 در این روش که خیلی ساده است کافیست  کد زیر را به فایل  .htacess بیافزایید.

$(*.)^RewriteEngineOnRewriteBase/RewriteCond%{HTTP_HOST}^www.domainname.com[NC]RewriteRule

http://domainname.com/$1[L,R=301]

ارسال نظر و نظرات ثبت شده