تفاوت ابر عمومی و ابر خصوصی چیست؟

9 / 10
از 2 کاربر

با توجه به مقاله رایانش ابری عمومی و خصوصی دریافتیم ساختار کاری هر یک از سرویس های ابر خصوصی و ابر عمومی از نظر Host و مدل محاسباتی مشابه اند اما از نظر ارائه خدمات و سرویس دهی با هم متفاوتند.

در آخرین مقاله رایانش ابری شرکت طراحی سایت مبنا (Cloud Computing) اشاره کوچکی به نوع محیط استفاده از ابر های عمومی و خصوصی کردیم. همانطور که گفته شد از ابر های خصوصی در سازمان ها با کنترل مجوز دسترسی کاربران استفاده می شود در حالی که برای استفاده از ابر عمومی احتیاجی به مجوز نیست و همه ی کاربران می توانند از آن اطلاعات بهره ببرند به همین علت به کاربران رایانش ابری قبل از انتخاب یکی از سرویس ها پیشنهاد می شود با توجه به نیازشان یکی را انتخاب کنند.

 اگر خواهان سرویس دهی برای عموم هستند از ابر عمومی (Public Cloud) و اگر خواهان استفاده از سرویس در شبکه ها محلی (LAN) هستند از ابر خصوصی (Private Cloud) استفاده کنند چرا که در این سرویس مدیریت سازمان بر روی منابع سخت افزاری قرار دارد که باعث می شود امنیت، ایزوله سازی و حریم خصوصی کاربرانش را تضمین کند در حالی که ضعف اصلی ابر عمومی عدم امنیت و نداشتن حریم خصوصی برای کاربران است. تنها برتری که ابر عمومی نسبت به ابر خصوصی دارد هزینه ی بسیار کم پیاده سازی است و کاربر فقط هزینه خدمات و سرویس ها راپرداخت میکند در صورتی که کاربران برای استفاده از ابر خصوصی باید تجهیزات سخت افزاری خریداری کنند.

Administrator\files\UploadFile\cloud.png

ارسال نظر و نظرات ثبت شده