جدیدترین ReCaptcha های محافظتی سایت

10 / 10
از 1 کاربر

ReCaptcha سرویس گوگل است که به وب سایت ها کپچا ارائه میدهد. در مقاله Captcha چیست؟ به معرفی کپچا پرداخته ایم.

همان طور که در مقاله Captcha چیست؟ اشاره شد در روش های قدیمی حروف را به صورت بهم ریخته و ناخوانا قرار میدادند که  اکثر کاربران برای آنکه ثابت کنند ربات نیستند به سختی میتوانستند آن را وارد کنند. اما به مرور زمان  Captcha به وجود آمد که به جای حروف بهم ریخته از تصاویری  استفاده شده که در آن ها پلاکی وجود داشت  و کاربر به راحتی از روی تصویر میتوانید کد را بخواند و وارد نماید.

Administrator\files\UploadFile\captcha_robot.jpg

اما همه ی ما و خود گوگل خوب میدانیم روبات ها روز به روز در حال پیشرفت هستند و روزی خواهد رسید که قادر به خواندن پلاک تصاویر شوند. از این رو گوگل یک روش جدید را ارائه کرد.

در این روش گوگل که به reCaptcha no captcha نامیده میشود گوگل از خود کاربران میپرسد که آیا روبات هستید یا نه!

Administrator\files\UploadFile\images.png

در بسیاری از سایت هایی که از API جدید استفاده میکنند کاربر با زدن تیک من روبات نیستم به را حتی خود را ثابت میکنند. در ظاهر خیلی ساده به نظر میرسد  به حدی ساده که گمان میکنید روبات های قدیمی نیز میتوانند این گزینه را تشخیص دهند اما این طور نیست در پشت این صفحه پرسش الگوریتم های پیچیده ای در حال اجرا شدن هستند.

طی تحقیقت انجام شده توسط گوگل به این نتیجه رسیدند که روبات ها قادرند مشکل ترین نوع  captcha با دقت 99%حل کنند و این را مدیون هوش مصنوعی هستند.

گوگل با ادامه دادن تحقیقات خود به این نتیجه رسید که سایت هایی که از API جدید استفاده می کنند به روبات نبودن اغلب کاربران را تایید کرده است و ن هایی که وضعیتشان تایید نشده  کپچای قبلی را دوباره برای آن ها نمایش میدهد.

با توجه به آنکه این روز ها اهمیت بیشتری به کاربران موبایل و تبلت میدهد، اگر با این دستگاه ها وارد این دسته از سایت ها شوید، گوگل captcha مخصوص به موبایل و تبلت را به شما نمایش می دهد. در این کپچا ها عکسی نمایش داده میشود و کاری که کاربر باید انجام دهد این است که عکس های مرتبط با آن را انتخاب کند.

Administrator\files\UploadFile\reCaptcha.jpg

این الگوریتم جدید گوگل بر اساس رفتار های کاربران تولید شده است و از انجایی که  این checkbox واقعی نمی باشد نمیتوان آن را با کیبورد و یا چیز دیگری مشابه سازی کرد و برای کلیک حتما باید از ماوس استفاده شود. همچنین این الگوریتم با بررسی رفتار ماوس  قبل و بعد و حتی در حین کلیک را تحلیل کرده و روبات نبودن کاربر را تشخیص میدهد.

لطفا نظرات و پیشنهاد سازنده خود را با شرکت طراحی سایت مبنا در میان بگزارید.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده