جوملا چیست؟

10 / 10
از 2 کاربر

یکی دیگر از cms ها و سیستم های مدیریت محتوای رایگان، جوملا می باشد. که توسط این برنامه ها ما می توانیم اقدام به طراحی سایت و مدیریت آن نماییم. مزیت مهم این cms  های رایگان این می باشد که تقریبا برای راه اندازی یک وب سایت ساده، نیاز به دانستن علم کد نویسی زیادی نیست؛ البته فقط برای راه اندازی یک وب سایت ساده! و ما برای طراحی سایت حرفه ای و اصولی، نیاز به داشتن علم کد نویسی و آشنایی به اصول بهینه سازی سایت می باشیم.

جوملا چیست

امروزه جوملا یکی از cms های آماده محبوب در ایران برای طراحی سایت می باشد، و دلیل آن ترجمه نسخه های آن به زبان فارسی می باشد. بسیاری از دانشجویان و کاربران اینترنتی که قصد راه اندازی وب سایت را داشته اند، حداقل یکبار به آنها استفاده از جوملا برای راه اندازی وب سایت شان، معرفی شده است.

بسیاری از آنها نیز به علت سادگی استفاده از جوملا و همچنین ترجمه فارسی منو های آن به سراغ این برنامه برای راه اندازی وب سایت خود می روند. و البته تعدادی از آنها نیز که به طور دقیق امکانات این برنامه را مطالعه می نمایند و به علت بعضی از محدودیت ها و نداشتن امکان ویرایش قالب به صورت حرفه ای، از راه اندازی وب سایت با جوملا منصرف شده اند و به سمت روش های اصولی طراحی سایت و شرکت های طراحی سایت می روند، که بهینه سازی سایت در آنها رعایت شود.

اما سادگی امکانات جوملا و قابلیت کنترل و مدیریت وب سایت، آن هم بدون داشتن علم کد نویسی همچنان می تواند مزیت مهمی برای استفاده از این برنامه برای طراحی سایت می باشد.

همچنین این برنامه برای شروع آموزش طراحی سایت در بسیاری از مراکز آکادمی، به علت سادگی و ترجمه فارسی آن می باشد، البته فقط برای شروع کافی است! بهتر است خیلی زود و بعد از آشنایی مقدماتی با طراحی سایت و مبحث cms، به سراغ روش های حرفه ای تر طراحی سایت برویم. و یا طراحی سایت خود را به شرکت طراحی سایت معتبر بسپاریم.

در ادامه اگر قصد استفاده از جوملا را دارید، حتما بخش معایب جوملا را مطالعه نمایید. 

ارسال نظر و نظرات ثبت شده