دلایل آفرینش سیستم پردازش ابری

10 / 10
از 1 کاربر

با توجه به تعریف ساده و صریحی از سیستم های پردازش ابری برایتان در مقاله پردازش ابری چیست ، گفتیم ؛ حال می خواهیم به توضیح در مورد دلیل به وجود آمدن پردازش ابری برایتان توضیحات مختصر اما کاملی ارائه نماییم.

پردازش ابری با توجه به دردسر های ذخیره ی اطلاعات بر روی هارد دیسک ها که همیشه وجود داشته است، به وجود آمد.

طرح به وجود آمدن پردازش ابری زمانی به فکر مهندسین فناوری اطلاعات خطور کرد که مشکل کم بود حجم برای ذخیره اطلاعات در بین همه استفاده کنندگان از سیستم های کامپیوتری به وجود آمده بود.

همچنین معظل دیگری که در ذخیره اطلاعات وجود داشت بحث از دست رفتن اطلاعات کاربران به علت ورود ویروس بر روی هارد دیسک ها و یا سرقت و یا خرابی و ... برای هارد دیسک های آنها وجود داشت.

سیستم پردازش ابری

تمام این مسائل کارشناسان را برای حل این چالش دست به کار کرد. آنها به این نکته رسیدن که برای حل این مشکل می توانند مردم را به استفاده از فضاهایی که در اینترنت برای اجرای سایت ها اجاره داده می شوند که پیش تر در مبحث هاستینگ با این فضا ها آشنا شده ایم، ترغیب نمایند. البته استفاده از این فضا ها به نحوی باشد که کاربر بتواند با خرید مقداری هارد تمام اطلاعات خود را بر روی آن منتقل نماید و نگهداری از اطلاعات را به عهده شرکت های ارائه دهنده این سیستم ها واگذار نماید.

اما این ایده تا اینجا بسنده نکرده است و بحث آن امروزه به این شکل گسترده شده است که کاربران بتوانند حتی برای پردازش اطلاعات از cpu های قوی شرکت های ارائه دهنده خدمات استفاده کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را با آنها پردازش نمایند.

و البته برای رسیدن به همچنین موضوعی نیز کارشناسان این ایده را طرح کردند که کاربران بتوانند از تمام نرم افزار های مورد نیاز خود با استفاده از این فضا و اکانت ایجاد شده استفاده نمایند. یعنی تمام نرم افزار های مورد استفاده کاربران مانند نرم افزار های ورد ، اکسل ، فتوشاپ و... برای آنها بر روی سیستم های شرکت ها نصب باشد و کاربران فقط با استفاده از اینترنت و ورود به حساب کاربری خود بتوانند از تمام این نرم افزار ها استفاده نمایند.

تمام این مسائل با توجه به مشکلات به وجود آمده برای ذخیره اطلاعات آفرینش شده است و در طرحی که نام پردازش ابری ( cloud computingرا به خود اختصاص داده است در حال اجرا می باشد.

شاید بسیاری از کسانی که با گوشی های سامسونگ و حتی گوشی های دارای سیستم عامل اندروید کار کرده اند، با سیستم پردازش ابری به شکل برنامه dropbox آشنا شده اند؛ این برنامه فضایی در حدود 5 گیگ در اختیار کاربران این گوشی ها بر روی اینترنت برای ذخیره اطلاعات آنها و همچنین به اشتراک گذاری اطلاعات آنها با دوستان خود قرار می دهد؛ که روشی نیز برای ترغیب مردم به فناوری پردازش ابری و آشنایی با آن نیز می باشد.

با توجه به دستگاه ها و ابزار های حرفه ای که امروزه ایجاد شده اند در آینده ای نه چندان دور تمامی ما برای ذخیره اطلاعات خود نیاز به فضاهای بسیار بزرگ برای اینکار داریم. با توجه به اینکه کمپانی های تولید کننده نرم افزار نیز در آینده برای شکسته نشدن قفل نرم افزار های آنها و همچنین کپی نشدن نرم افزار های آنها، به جای فروش سی دی های نرم افزار، قصد دارند در فضاهای پردازش ابری نرم افزار های خود را با دریافت مبلغ اجاره آن در اختیار کاربران قرار دهند.

پس بهتر است از هم اکنون با این نوع سیستم های آینده آشنا شویم که بتوانیم در آینده به راحتی از این نرم افزار ها و فضا ها بهره برداری نماییم.

شرکت طراحی سایت مبنا با توجه به مطالعه علوم روز زمینه فناوری اطلاعات، قصد دارد در مقالات خود، این اطلاعات را در اختیار شما دوستان قرار دهد. لطفا شما نیز در صورت بهره برداری از این مقالات طراحی سایت نام منبع را ذکر و همچنین ما را با نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود در این مسیر راهنمایی نمایید.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
درویش :
0 1
سلام مرسی از مطالب و زحمات با ارزشتان