رفتار ویزیتور

10 / 10
از 1 کاربر

این که هدف وب سایت شما چیست اهمیتی ندارد ، ویزیتورهای شما اهداف خود را دارند. آنها ممکن است بخواهند چرا گلدان ها در حال خشک شدن است ، یا بخواهند ببینند کدام گوشی همراه را بخرند ، و یا به نصایح دکتر خود درباره کلسترول بالای خود گوش دهند.شما باید قبل ار اینکه در رسیدن به هدف کمک کنید، باید بدانید که ویزیتور شما سعی در انجام چه کاری بر روی وب سایت شما دارد.

رفتار-ویزیتور

برای بعضی از شما ها فکر درباره ویزیتور ها درجه اهمیت دارد - شما ممکن است یک فروشنده محصول باشید یا ممکن است در یک رقابت انتخاباتی مسئول جستجوی رای دهندگان باشید . اگر در یک نقش تکنیکی هستید ، مثلا مدیر وب ، یا برنامه نویس جاوا می باشید ، آنگاه هیچ وقت فرصت فکر کردن در این مورد را ندارید ، قبل از اینکه چگونگی رفتار ویزیتور را بررسی نمائیم ، لازم است برخی از اصول را بدانید . خوشبختانه، تمام فاکتور های پیچیده ای که رفتار ویزیتور را تحت تاثیر قرار می دهد سال هاست که مطالعه شده است ، چون آنها قبلا ویزیتور های وب بوده اند.پژوهشگران رفتار مردم را ده ها سال مطالعه کرده اند.

اگر شما فروشنده ی چیزی هستید ، اطلاع از رفتار خریدار سودمند است . عالمان سیاسی به طورمنظم رفتار رای دهندگان را تحقیق می کنند. این که ویزیتور کیست اهمیت ندارد ، بلکه شما می توانید در مورد انگیزه ی آنها ، عقایدشان و تفکر آنها اطلاعات زیادی کسب کنید.

اکنون که شما اصول رفتار ویزیتور سایت خود را درک کردید، اجازه بدهید تا مشخصا درباره جستجو صحبت کنیم. جستجو گران رفتار های خاص خود را دارند و با پرسش شروع می شود.

در طول تاریخ انسان در جستجوی راهی برای مرتب کردن اطلاعاتی از طریق پشت سر هم قرار دادن و دسته بندی کردن آن ها بوده است تا هر وقت که آن ها را لازم دارد بتواند راحت تر آن ها را بیابد . ولی پیدایش روش های بازیابی کامپیوتری ( یعنی جستجو) موجب شد تا افزایش قابل توجهی در تعداد اسناد موجود برای یافتن اطلاعات مورد نیاز  به عمل آید . و عمدتا این یک نکته خوبی است.

مشکل زمانی رخ می دهد که ما انتظار داشته باشیم تا افراد ضعیف بدانند که چگونه اطلاعات را به طریق نوین بیابند.افراد معمولی که در استفاده از کارت کتابخانه ، فهرست راهنمای کتب و دیگر تکنیک های کاغذی راحت در می یابند که هیچ یک از این روش ها قابل تبدیل به جستجوی وب نیستند.

بنابراین گرچه همه ساله جستجو گران به طرز قابل توجهی فرهیخته تر می شوند ، کار انتخاب یکی از مشکل ترین بخش های جستجو است. چند سال قبل جستجو گران اغلب پرسشهای یک یا دو کلمه ای را وارد می کردند.
گر چه هر سال پرسش ها طو لانی تر می شود، برای موتور های جستجو مشکل است که بدانند هدف و نیت جستجو گر از یک پرسش چیست.
در واقع یک سوال ساده است: جستجو گر در واقع با وارد کردن یک پرسش به دنبال چیست؟ اما پاسخ به سختی ساده است.

 وقتی یک جستجو گر کلمه" طراحی سایت " را وارد می کند، آیا او قصد دارد که طراحی سایت انجام دهد یا دنبال مطلب و مقاله ای در این مورد است؟ محققان از موتور های جستجو تاپ، می گویند که یکی از بزرگ ترین نارسانایی ها، درک پرسش جستجو گران است. علیرقم این مطلب، هنوز این یک عامل و مسبب ناامیدی نیست. شما می توانید بازار یابی مبتنی بر جستجو را با فکر کردن در مورد انچه پشت پرسش هست به شدت اصلاح کنید. این اگاهی کمک می کند تا بهترین محتوای ممکن را هنگام جستجوی ویزیتورها ارائه کنید.

ما لازم است هر جستجو گر را مورد بررسی قرار دهیم به طوری که شما بتوانید با محتوای متن به آن ها برسید. بدانید که افراد معمولی مرتبا تغییر وضیعت می دهند- یک جستجو گر ممکن است وارد پرس و جوی اطلاعاتی گردد تا درباره یک محصول جدید اطلاعات کسب کند ولی ناگهان تصمیم می گیرد تا از پرسشی تراکنشی استفاده کرده وآن را بخرد.درک شفاف انواع جستجو گران و نیت مربوط به آنها به شما کمک می کند تا به جستجو گران با تلاش کمتری دست پیدا کنید.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله باید و نباید بازاریابی مقاله ای برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت خود
مقاله بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا
مقاله طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله راز کسب درآمد فوق العاده در اینترنت
مقاله قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟
مقاله چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟
مقاله برند سازی چیست (برندینگ چیست)؟
مقاله مزیت های برند سازی چیست؟
مقاله کمپین برند سازی چیست؟
مقاله انواع برند سازی را نام ببرید؟
مقاله برندهای ایرانی رو به بازاریابی محتوا آورده اند
مقاله مقایسه تاثیر تبلیغات در گوگل و وبلاگ نویسی
مقاله Dwell Time در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله درخت اینترنت مارکتینگ
مقاله چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟
مقاله بازاریابی محتوا کلید توسعه حضور آنلاین قوی است !
مقاله چهار ستون موفقیت در بازاریابی آنلاین
مقاله آموزش بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای محلی
مقاله بایدها و نبایدهای بازاریابی فیسبوکی
مقاله 9 اصل بازاریابی در شبکه های اجتماعی
مقاله 5 استراتژی برای بازاریابی اینترنتی با بودجه کم
مقاله بازاریابی درون گرا به زبان ساده
مقاله روش انجام بازاریابی درون گرا
مقاله اینفوگرافیک مقایسه سئو و ppc
مقاله تاثیر طراحی سایت در برندسازی