روش های خلق مشتریان وفادار

10 / 10
از 1 کاربر

Administrator\files\UploadFile\prospects-reaching-tips_bloggodown.jpg

برای خلق مشتریان وفادار همواره سعی بر برآورده کردن انتظارات و خواسته های آنها داشت. هرچه رضایت مشتری بیشتر باشد به همان اندازه وفاداری آن مشتری  به کسب و کار شما بالا می رود. وقتی شما اولین فروش را انجام می دهید مشتری تا حدودی به شما اعتماد می کند و از این به بعد وظیفه شما شروع می شود هر چه میزان رضایت مشتری از شما بالا برود باعث می شود تعداد معاملات و همچنین مبالغ خرید از شما بالا برود.

این سوال برای ما پیش می آید که ما چه نیازی به مشتریان وفادار داریم؟

رضایت مشتریان تعیین کننده میزان فروش و خدمات ماست ، در واقع هدف ما باید همواره خلق مشتریان وفادار باشد تا آنها به هیچ وجه به دمبال رقبا ما نروند و همیشه به ما وفادار باشند.

چند نکته برای وفادار کردن مشتریان:

اول اینکه به مشتریان خود احترام بگذارید بعد از خرید آنها را به حال خود رها نکنید و با آنها تماس بگیرید و ضمن تشکر از خرید یا گرفتن خدمات در مورد میزان رضایت مندیشان نصبت به محصول خود سوال نمایید و نقاط ضعف و قوت آن را بپرسید از آنها بخواهید از 1 تا 20 به شرکت شما نمره بدهند با این کار متوجه می شوید که مشتریان چه رتبه ای به شرکت شما می دهند و همواره سعی کنید رتبه خود را به 20 برسانید.

بهترین مشاور شما مشتری شماست که بدون هیچ هزینه ای بهترین راه کاربرای بهتر شدن کسب و کار شما را به شما می دهد. هیچکسی بهتر از خود مشتری از خواسته ها ، مشکلات و احساس خود خبر ندارد پس با آنها صحبت کنید و خوب به حرفهای آنها گوش کنید.

مشتریان با هم متفاوت هستند و نیازهای آنها نیز با هم متفاوت است به همین دلیل لازم است به هر مشتری متناسب با روحیات آن خدمات عرضه شود تا رضایت کامل آن جذب شود.این نکته بسیار در رونق کسب و کار شما اهمیت دارد.

شما برای وفادار کردن مشتری نصبت به خود باید یک طرح جامع تهیه نماید که اول در آن تصمیم بگیرید در کسب و کار خود چه هدفی دارید و در گام بعدی به دنبال کشف نیازهای پنهان و آشکار مشتری باشیم و مشتری خود را کاملآ بشناسید و در گام سوم به دنبال ثبات کیفیت محصولات و خدمات خود به مشتری باشید.

برخی از شرکتها گمان می کنند به دلیل اینکه کسی مشتری دائمی آنهاست برای همیشه به آنها وفادار می ماند و هر محصولی که عرضه کنند را خریداری می نماید ولی این فکر اشتباه است زیرا این مشتری با دیدن محصول با کیفیت تر و با قیمت مناسب تر به طرف آن محصول جذب می شود پس اگرمی خواهید مشتری فقط از شما خدمات بگیرد می بایست همیشه محصول مناسب با قیمت موجهی به آن عرضه گردد.

وقتی که مشتریان کسب و کاری را باور کنند و به خرید کالا و خدمات ، رفتار و منش کارمندان و خدمات رسانی آنها ایمان بیاورند به کسبو کار وفادار خواهند ماند.

یکی از مهمترین عوامل وفادار کردن مشتریان این است که کار و خدمات خود را کامل و بدون نقص انجام دهیم. این را بدانید سکوت مشتری به معنا رضایت از شما نیست و مشتریان شاکی همیشه بهترین دوست شما هستند به صحبت آنها گوش کنید و از تصویر ذهنی و احساس آنها نصبت به کسب و کار خود مطلع شوید ، در این صورت با انجام تغییراتی در کسب و کار خود می توان رضایت آنها را جلب کرد و آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل نمود.

ثبات در جذب مشتریان وفادار در کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همواره باید به دنبال ساختن این مشتریان باشیم و هیچگاه مشتریان خود را دسته کم نگیریم ، هرگاه قول انجام کاری یا خدماتی را به آنها می دهیم حتمآ به قول خود پایبند باشیم.

همیشه در ارائه خدمات خود به مشتریان ثبات داشته باشید و با دادن وعده های بی مورد در ابتدای کار که نمی توانید آنها را عملی کنید اعتماد مشتری را از خود سلب ننمایید.

به صورت خلاصه برای ساخت مشتری های وفادار ابتدا باید با آنها ارتباط مستقیم داشته باشیم و تصویر ذهنی آنها را نسبت به کسب و کار خود بدانیم و به آنها اهمیت بدهیم و صدای مشتری را بشنویم و شروع به برآورده کردن نیاز مشتریان بکنیم و همچنین همیشه در کار خود ثبات داشته باشیم و روز به روز به کیفیت خدمات خود بیفزاییم.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله باید و نباید بازاریابی مقاله ای برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت خود
مقاله بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا
مقاله طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله راز کسب درآمد فوق العاده در اینترنت
مقاله قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟
مقاله چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟
مقاله برند سازی چیست (برندینگ چیست)؟
مقاله مزیت های برند سازی چیست؟
مقاله کمپین برند سازی چیست؟
مقاله انواع برند سازی را نام ببرید؟
مقاله برندهای ایرانی رو به بازاریابی محتوا آورده اند
مقاله مقایسه تاثیر تبلیغات در گوگل و وبلاگ نویسی
مقاله Dwell Time در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله درخت اینترنت مارکتینگ
مقاله چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟
مقاله بازاریابی محتوا کلید توسعه حضور آنلاین قوی است !
مقاله چهار ستون موفقیت در بازاریابی آنلاین
مقاله آموزش بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای محلی
مقاله بایدها و نبایدهای بازاریابی فیسبوکی
مقاله 9 اصل بازاریابی در شبکه های اجتماعی
مقاله 5 استراتژی برای بازاریابی اینترنتی با بودجه کم
مقاله بازاریابی درون گرا به زبان ساده
مقاله روش انجام بازاریابی درون گرا
مقاله اینفوگرافیک مقایسه سئو و ppc
مقاله تاثیر طراحی سایت در برندسازی