سایر تکنولوژی های XML

8 / 10
از 2 کاربر

در این بخش از آموزش XML ، سایر تکنولوژی های XML را توضیح می دهیم.
در این مقاله از طراحی سایت می خواهیم زبان ها و تکنولوژی های مربوط به XML را برای شما به طور مختصر توضیح دهیم.

تکنولوزی xml

XHTML - Extensible HTML : به زبان ساده و کوتاه، XHTML یک شیوه ساختار بندی بسیار بهتر، برای نوشتن html به منظور طراحی سایت است ولی نسخه ی پپیشرفته ی آن HTML5 می باشد که این زبان نیز یک زبان نشانه گذاری برای ساختار می باشد .
XML DOM - XML Document Object Model : يک رابط برنامه نويسی برای سندهای XML  و Html است و به معنای مدل دسترسی به اشیای سند می باشد .
XSL - Extensible Style Sheet Language : يک xsl شامل دستورالعمل هايي براي شکل دهي به محتويات يک فايل xml مي باشد که این زبان به دلیل استاندارد بودن توصیه می شود از این زبان بای قالب بندی و فرمت دهی به فایل های xml استفاده شود .
XQUERY - XML Query Language : ز این زبان برای جستجو بین اطلاعات موجود در یک فایل xml استفاده می شود .
DTD - Document Type Definition : به معنی نگارش یک سند می باشد که این سند شامل تگ و ویژگی های ان همراه با توضیحات باشد همچنین این زبان یک راه حل استاندار برای تعیین المنت های اصلی در یک سند xml می باشد .
XLINK - XML Linking Language : از این زبان برای ایجاد لینک hyperlink در سند xml استفاده می شود .
XPOINTER - XML Pointer Language : این زبان باعث می شود تا لینک های hyperlink در چند نقطه در صفحه اجرا شود .
SOAP - Simple Object Access Protocol : این نرم افزار باعث می شود تا اطلاعات از طریق http مبادله شوند توجه داشته باشید که این تکنولوژی بر اساس xml می باشد به عبارتی سُوپ توان استفاده از یک پروتکل لایه کاربرد اینترنت را بعنوان یک پروتکل انتقال، ایجاد می‌کند .
WSDL - Web Services Description Language : از این تکنولوزی برای تشریح وب سرویس ها مورد استفاده قرار می گیرد .
RDF - Resource Description Framework : از این علم برای تشریح منابع وب استفاده می شود که مانند مورد قبلی بر مبنای xml می باشد و براى خوانده شدن توسط کامپیوترها طراحى شده است به عبارتی براى توصیف کردن منابع موجود در اینترنت است.
RSS - Really Simple Syndication : از این علم برای روش ساده مبادله اطلاعات استفاده می شود و برای انتقال و اشتراک گذاری اخبار و اطلاعات بین وب سایت های مختلف به کار می رود ویژگی RSS هم مثل بقیه تكنولوژی‌های خوب، در سادگی آن است . استفاده از (RSS) اين امكان را به كاربران اينترنت مي‌دهد كه بدون سر زدن به سايت ها يا وبلاگ های مورد علاقه‌شان و تنها با ثبت نشاني (RSS) در يکی از مرورگرها يا نرم افزارهای خبرخوان(RSS Reader) از آخرين به روز رساني آنها مطلع شوند.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده