سرویس رایانش ابری dropbox

10 / 10
از 1 کاربر

در مقالات پیشین در رابطه با ماهیت وجودی رایانش ابری ، دلایل آفرینش سیستم های رایانش ابری و مزایای استفاده از آن ها را برای شما بیان کرده ایم و با هم به صورت خلاصه بخشی از آن را بازگو می کنیم.

رایانش ابری یعنی پردازشی که بر اساس اینترنت انجام می شود. برخی از شرکت ها دارای منابع دانش و خدمات هستند که آن ها را در شبکه اینترنتی با یکدیگر به اشتراک می گذارند که هر کاربری در هر نقطه از جهان در صورت دسترسی داشتن به اینترنت می تواند از این خدمات ارائه شده بهره ببرد.  

Administrator\files\UploadFile\cloud_computing_providers.jpg  

برای استفاده از این امکان به هیچ عنوان نیازی نیست شما علم و دانش درباره رایانش ابری داشته باشید و یا اینکه برای استفاده و اتصال احتیاجی نیست از دستگاه خاصی و قویی استفاده کنید و حتی برای ذخیره سازی هیچ نیازی به فلش، هارد اکسترنال و یا دیگر حافظه های جانبی و داخلی نخواهید داشت و یا هنگام نیار به نرم افزاری مانند word نیازی ندارید آن را بر روی دستگاه نصب و راه اندازی کنید کافیست از سرور Google Docs استفاده کنید و همه ی امکانات نرم افزار Office  را در اختیار شما قرار می دهد.

Administrator\files\UploadFile\cloud_swiss_army_knife_nobg.png

شما با استفاده از رایانش ابری در عوض خواسته هایتان هزینه پرداخت می کنید و برای انتقال داده هایتان آسوده خاطر خواهید بود. کافیست از سرویس های ابری تک منظوره ویا چند منظوره بسته به احتیاج تان یکی را انتخاب کرده و یک اکانت ایجاد کنید و از خدمات آن بهره ببرید.

 توجه:  تمامی اطلاعات ذخیره شده و پردازش ها بر روی سرورهای شرکت های ارائه دهنده سرویس رایانش ابری ذخیره می شود.

یکی از سرویس های ابری که کاربران زیادی هم دارد سرویس رایانش ابری Dropbox است. که بیش از 90% کاربران از بخش رایگان آن که 2گیگا بایت استفاده می کنند و روزانه بیش از 1 میلیارد اطلاعات ذخیره می شود.

Administrator\files\UploadFile\Cloud-Computing-Companies-DropBox.jpg

شما با استفاده از این امکان بسیاری از ایمیل هایی را به علت حجم زیاد قادر به ارسال نمی باشید در کمتر از 10 ثانیه می توانید ارسال کنید.

این نرم افزار ابری بر روی موبایل، تبلت، لب تاپ و کامپیوتر های شخصی قابل نصب می باشد و شما با ایجاد یک حساب کاربری می توانید از امکانات آن بهره ببرید.

از دیگر ویژگی های این سرویس به روز رسانی های مناسب و به هنگام می باشد به نحوی که اگر شما یک فایل تا عکس را ویرایش کنید آن تغییرات اعمال شده بر روی همه ی دستگاه ها انجام می شود و در صورت بروز اشتباه از سمت خودتان در ویرایش می توانید به نسخه قبل از تغییرات آن دسترسی پیدا کنید.

همچنین می توانید اطلاعات خود را به آسانی مدیریت کنید و هرکدام از عملیات حذف، کپی، جابجایی، تغییر نام و دانلود بک آپ ها به راحتی اعمال کنید.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده