طراحی سایت با دات نت

9 / 10
از 1 کاربر

طراحی سایت با Asp.net

Asp.net یک زبان یا بهتر بگوییم یک تکنولوژی برای طراحی سایت داینامیک میباشد که توسط شرکت بزرگ و قدرتمند مایکروسافت طراحی و ساخته شده است چنانچه مایل به آموختن زبان asp.net می باشید باید از قبل با زبانهای vb و c# نیز آشنایی داشته باشید.

با توجه به اینکه زبان های قدیمی کامپیوتری از امکانات کمی برخوردار هستند شاهد این هستیم که روز به روز بر تعداد زبان های برنامه نویسی اضافه میشود.  asp.net را میتوان نسل پیشرفته ای از asp دانست که مایکروسافت به خوبی آنرا برای برنامه نویسان آماده و مهیا کرده است.   asp.net را میتوان کامل ترین زبان برنامه نویسی دانست که به وسیله آن میتوان از یک زبان ماشین تا بالاترین سطح برنامه نویسی که همان ویژوال است برای طراحی سایت استفاده نمود، به طبع استفاده از این زبان برنامه نویسی در برابر سایر زبان های برنامه نویسی مزایای ویژه ای دارد.

برتری زبان برنامه نویسی asp.net نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی

 یکی از بزرگترین برتری های آن امکانات اینترنت آن است.

یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از asp.net میتوان به استفاده از آن برای طراحی سایت شرکتی از کوچک تا سایت های تجاری بزرگ اشاره کرد.

Asp.net به عنوان یک زبان برنامه نویسی runtime شناخته میشود و ساختار آن نیز بر اساس framework می باشد که میتواند تمام لایه های برنامه نویسی را در بالای سیستم عامل در برگیرد در این زبان برنامه نویسی تمامی تکنولوژی های موجود در مایکروسافت و سایر شرکتها قرار داده شده است.

در .net تمامی اعمال به کارگرفتن حافظه و طبقه بندی فایل ها بر عهده ی  framework.net نهاده شده است تا بتوان برنامه ای نوشت که برای اجرا به سیستم عامل متکی نباشد و به صورت مستقل بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

 قلب  framework، clr می باشد که مسئول اجرای فایل ها ، فراخوانی داده ها  به حافظه و کمپایل کردن آنها به زبان msil  می باشد. پس از آن کد های IL به هنگام اجرا شدن توسط برنامه ی کمپایلر just in time به زبان ماشین تغییر پیدا میکنند. تمامی اینها برای این است که به شما بگوییم .net در دو مرحله کامپایل را انجام میدهد. اولین مرحله زمانی اتفاق می افتد که برنامه به Il  کمپایل شود که این کد وابستگی به سیستم عامل ندارد و مرحله ی بعد از آن زمانی اجرا می باشد که کمپایلر just in time کد IL  را برای اجرا به زبان ماشین ترجمه میکند. 

طراحی سایت با دات نت

Asp.net توسعه یافته دارای ویژگی های مهمی است:

بهبود عملکرد

Asp.net یکی از تکنولوژی های قدرتمند server-side برای طراحی سایت به صورت داینامیک است. asp.net می تواند در مقید سازی، کمپایل just in time ، بهینه سازی و سرویسcache را ارائه دهد و این دقیقا بر خلاف پردازشگر های مفسر می باشد.

پشتیبانی از ابزار جهانی

Asp.net از جعبه ابزاری کامل و محیط طراحی توسعه یافته ای برخوردار است، با توجه به تغییرات خوبی که در برنامه داده شده است برنامه اینترنتی با قابلیت گرافیکی را پیدا کرده است

قدرت و انعطاف پذیری

با توجه به اینکه این زبان برنامه نویسی از CLR استفاده مینماید در بحث قدرت و انعطاف پذیری توسعه برنامه های کاربردی حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت. کتابخانه ی .net نسبت به سایر زبانهای برنامه نویسی از کاملتر می باشد.

سادگی

asp.net باعث ساده شدن کار ها میشود و شما با استفاده از آن میتوانید به صورت داینامیک قسمت های مختلفی را به طراحی سایت خود اضافه و یا از آن حذف کنید.

مدیریت

ASP.Net  بر پایه ی متن پیکربندی سلسله مراتبی که در محیط سرور و برنامه های کاربردی وب ظاهرمی شود، کار می کند. این بدان دلیل است که اطلاعات پیکربندی در قالب متن ذخیره میشود و تنظیمات اعمال شده ی جدید بدون هیچ ابزار مدیریتی ظاهر میشوند.  تمام این سادگی برای آن است که چنین مدیرتی سبب گسترش برنامه ی کاربردی در asp.net میشود. برای توسعه آن نیز تنها کافی است فایل های لازمه را روی سرور کپی کرد. برای توسعه نیز حتی به راه اندازی مجدد سرور نیازی نیس و با جایگزینی کد های کمپایل شده یا توسعه یافته گسترش می یابد.

قدرت و توانایی

Asp.net در بالاترین سطح توانایی ساخته شده است و میتواند در محیط های چند پردازنده ای به خوبی کار کرده ، آنها را مدیریت نموده وسرعت عمل بیشتری داشته باشد.

مشتری مداری و قابلیت تمدید

asp.net  به گونه ای ساخته شده است که به کاربران عادی و شرکت های توسعه دهنده این اجازه داده شده است که بتوانند افزونه های دلخواه خود را نوشته و به برنامه اضافه کنند.

امنیت

asp.net از امنیت بالایی برخوردار است و می توان با استفاده از آن و پیکربندی برنامه های کاربردی در سطوح مختلف امنیت قابل قبولی ایجاد نمود.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده