مرور کلی بر تکنولوژی مایکروسافت Ajax

10 / 10
از 1 کاربر

در این قسمت از آموزش Ajax ، میخواهیم مرور کلی بر تکنولوژی مایکروسافت Ajax داشته  باشیم .
با استفاده از Ajax در طراحی سایت صفحاتی که از تکنولوژی Asp.net بکار برده شده می توان قدرت پاسخگویی به درخواست را افزایش داد . asp.net قابلیت زیادی دارد و فواید و امکانات استفاده از تکنولوژی ajax در صفحات asp.net عبارتند از :

√ بروز رسانی فقط بخشی از صفحه که روی آن تغییراتی اعمال شده به جای رفرش کل صفحه
√ پردازش و اعتبارسنجی کلاینت سایدی ( به جای سرور ساید ) محتویات وارد شده در فرم های وب
√ اضافه کردن قابلیت کارکرد اسکریپتی برای کنترل های سرور ساید Asp.Net
√ ارتباط کلاینت سایدی با سرویس های Asp.Nt برای هویت شناسی در فرم های ورد و خروج کاربران در سایت
√ نمایش رابط های کاربری گرافیکی متداول مثل نمایش دهنده های میزان پیشرفت پروسه ، پیام های راهنما یا منوهای POP-UP

با توجه به اینکه asp.net دارای چندین کنترل پیش ساخته ajax است قابلیت ها و امکانات این تکنولوژی جدید را بدون نیاز به کدنویسی خاصی در اختیار کاربر قرار می دهد . حال می خواهیم در زیر لیست کنترل های ajax در asp.net را بصورت مختصر می کنیم.

Timer :  بوسیله این کنترل می توانید در فواصل زمانی تعیین شده صفحه را PostBack کرده و یا با اتصال آن به یک کنترل UpdatePanel کد آن را اجرا نمایید .
UpdateProgress : این کنترل می تواند عملیات به روز رسانی و آپدیت اطلاعات در صفحه را در قالب یک نمایه گرافیکی یا پیام نمایش دهد .
UpdatePanel : این کنترل بخش محتویات کدی که درون آن قرار داشته را در صفحه آپدیت و به روز رسانی می کند و مانع رفرش شدن کد صفحه می شود .
ScriptManager : این کنترل وظیفه پردازش و مرتب سازی اسکریپت های کلاینتی صفحه را به عهده دارد . عملیات های Ajax بر اساس اسکریپت ها در صفحه اجرا می شوند . این کنترل اسکریپت ها را مدیریت و اجرا می کند .

ارسال نظر و نظرات ثبت شده