معرفی سایت Stack Overflow استک اورفلو

6 / 10
از 5 کاربر

اگر شما در زمینه برنامه نویسی دستی داشته باشید حتما نام سایت Stack overflow به گوشتان رسیده است و از آن استفاده کرده اید.

ویکی پدیا آن را این گونه تعریف کرده است:

 یک سایت پرسش و پاسخ درباره ی حوزه وسیعی از مباحث برنامه نویسی و زبان های مختلف برنامه نویسی که توسط جف اتوود و جویل اسپولسکی در سال 2008 ساخته شده است.

 Administrator\files\UploadFile\stack overflow.png

در صفحه اصلی سایت Stack overflow خود را چنین معرفی کرده است:

Stack Overflow is a question and answer site for professional and enthusiast programmers. It's 100% free, no registration required

"استک اورفلو یک سایت پرسش و پاسخ برای برنامه نویسان حرفه ای و علاقمند است. استفاده از این سایت 100% رایگان است، بدون نیاز به ثبت نام."

اما به نظر من سایت استک اورفلو چیزی فراتر از یک سایت پرسش و پاسخ معمولی و با تالار های گفتگو متفاوت است. محتوای این سایت شامل" پرسش "و" پاسخ " است به زبان ساده تر هدف این سایت فقط پرس و پاسخ است. در سایت های پرس و پاسخ در اکثر مواقع سرعتر از تالار های گفتگ به نتیجه میرسد زیرا قسمت پاسخ به سوال و کامنت ها از هم جدا است.

سایت Stack overflow راه بهتری برای پیدا کردن جواب ها ابداع کرده اند. طراحی سایت Stack overflow به نحوی است که امکانی وجود دارد که شما به سوالات و جواب ها رای بدهید همین ویژگی سبب می شود که سولات خوب و جواب آن ها سریعتر یافت شود. همچنین با انتخاب بهترین پاسخ و جواب مانند تالار های گفتگو مجبور نیستید تمامی کامنت ها و پاسخ ها را مطالعه کنید.

از امکانات دیگر این است شما میتوانید بدون ثبت نام در این سایت عضو شوید و از آن بهره ببرید زیرا این سایت از OpenID پشتیبانی میکند. یعنی اگر شما در گوگل، یاهو و یا دیگر سرویس دهندگان OpenID عضو باشید در واقع عضو Stack overflow نیز هستید و تنها کافیست وارد شوید.

از امکانات جالب دیگر این سایت این است که به کاربران خود نشانه و مدال میدهد برای مثال اگر شما سوالی بپرسید و یا به سوالی پاسخ دهید و کامنتی قرار دهید و دیگر کاربران به آن رای زیادی دهند امکان دارد شما مدال طالا را دریافت کنید. در کل این سایت 3 دسته مدال دارد: مدال های طلایی، مدال های نقره ای و مدال های برنز. کاربرانی که این مدال ها را دریافت کرده اند در پروفایلشان در سایت ثبت میشود و  دیگران آن را مشاهده میکنند. همین امر باعث میشود که کاربران سایت شویق به فعالیت در سایت شوند.

سایت های  مشابه مانند Server Fault  به سایت خواهر Stack overflow معروف است. البته این سایت پرسش و پاسخ های خود را در زمینه ی Super User و شبکه ارائه میدهد.

سایت کینگ نیز یک سایت ایرانی پرسش و پاسخ است که از Stack overflow الهام گرفته است.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
ali :
1 0
سلام مرسی از توضیحتون
فاطمه :
0 0
سلام.ممنونم از سایت خوبتون.من تازه برنامه نویسی رو شروع کردم