تاثیر طراحی سایت در بازاریابی و ارتباطات

10 / 10
از 1 کاربر

طراحی سایت این قدرت را دارد که موجب پیدایش یک کسب و کار و یا نابودی آن شود.

سوالی که مایلم در ابتدای این مقاله از شما بپرسم این است که با شنیدن نام طراحی سایت چه چیزی در ذهن شما تداعی میشود؟ یک وب سایت با ظاهری گرافیکی و زیبا را تجسم میکنید؟ اگر پاسخ شما به این سوال بله می باشد باید به این نکته توجه داشته باشید که در دنیای امروز که دنیای تنوع و امکانات است یک سایت که تنها ظاهر زیبایی دارد کار آمد نخواهد بود، بلکه لازم است در کنار یک طراحی اصولی و زیبا، از ابزار قدرتمند برای پیشرفت کسب و کار خود نیز استفاده نمایید تا بتوانید در میان رقبایتان جایی برای خود پیدا کنید.

باید به این نکته توجه کنید که باید از رقیبان خود سر تر باشید و تنها به فکر ظاهر گرافیکی سایت خود نباشید بلکه بیشتر تمرکز خود را بر روی مطالعه درباره بازار رقابتی و تجارت الکترونیک منعطف نمایید تا بتوانید سهم بیشتری از مشتریان را به سایت خود جذب نمایید.

تجارت موفق و تاثیر طراحی سایت بر روی آن

پیدایش و درخشش و یا حتی نابودی نام تجاری شما در گرو طراحی سایت اصولی و حرفه ای شما می باشد برای موفق شدن در این بازار گسترده شما باید همگام با طراحی وب سایت خود به استراتژی تجارت خود نیز دقت داشته باشید تا بتوانید سهم بیشتری از مشتریان را به خود اختصاص دهید. استراتژی تجاری موفق مولفه هایی دارد که به طور مختصر در زیر به آنها اشاره میکنیم. با شرکت طراحی سایت مبنا در ادامه همراه باشید.

نام تجاری موفق

برای برند سازی یک نام تجاری موفق باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

لوگو

باید بدانید که لوگو اولین معرف فعالیت تجاری شماست پس باید به آن بها دهید زیرا این لوگوی شماست که در اولین نگاه اطلاعات کلی راجع به فعالیت سایت شما به مشتری خواهد داد همچنین باید به محل درست قرار گرفتن لوگو در وب سایت نیز توجه داشته باشید.

سئو (SEO ) – بهینه سازی موتورهای جست و جو

همانطور که در مقالات گذشته از سری مقالات آموزشی شرکت طراحی سایت مبنا به آنها اشاره شده است سئو یکی از ارکان اصلی موفقیت وب سایت در موتور های جست و جو می باشد، باید به این نکته توجه داشته باشید که همانطور که وب سایت ها در حال پیشرفت هستند موتورهای جستوجوگر نیز روز به روز در حال ارتقای الگوریتم ها و رفتار های خود هستند.

طراحی سایت ریسپانسیو

طبق آخرین آمار های به دست آمده استفاده از گجت های هوشمند به خصوص موبایل و تبلت در دو سال اخیر چندین برابر رشد داشته است و همین امر سبب شده است تا موتورهای جست و جو توجه ویژه ای به گوشی های موبایل و تبلت ها و وب سایت هایی که با این دو دستگاه سازگاری بیشتری دارند، داشته باشند. مطمئنا صرف نظر کردن از رسپانسیو کردن طراحی سایت به ضرر وب سایت شما خواهد بود.

سرعت لود شدن صفحات

یکی از مسائلی که کاربران وب را خیلی دچار مشکل میکند کندی وب سایت می باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که هیچ کاربری زمان بیهوده ای ندارد تا منتظر لود شدن وب سایت شما شود پس مطمئنا آنرا می بندد و ممکن است هیچ گاه دیگر به آن باز نگردد. کندی سرعت بارگذاری وب علاوه بر کاربران بر روی سئو سایت شما نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

استفاده از بخش های فراخوانی و دعوت کننده

برای جذب بیشتر کاربران بهتر است از کلماتی مثل " رایگان" ، "فقط تا پایان امروز/ماه" و چنین کلمات شوق آوری استفاده نمایید زیرا این کلمات بر روی کاربران تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

کاربرد رنگ بندی مناسب

چنانچه مایلید تاثیر بیشتری بر روی کاربران خود بگذارید بر روی روانشناسی رنگ ها سرمایه گذاری نمایید. رنگ ها قادرند علاوه بر زیبا کردن وب سایت احساس های مختلف و متنوعی را به انسان منتقل نمایند.

استفاده از تبلیغات (PPC- Pay Per Click )

تبلیغات یکی از ارکان مهم تجارت الکترونیک است. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یکی از راه های تبلیغاتی برای هدایت بازدید کننده به یک صفحه خاص می باشد. برای اینکه از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک خود نهایت استفاده را ببرید و بتوانید مشتری وفادار داشته باشید باید صفحات فرودی که کاربران قرار است از آنها دیدن کنند را با زیبایی هر چه تمام تر طراحی نمایید. برای موفقیت در مسیر تبلیغات به نکات زیر توجه نمایید:

  • طراحی صفحه فرود شما باید منظم، ساده و شیک باشد
  • در لندینگ پیج خود از محتوای کاربردی و با کیفیت بالا استفاده نمایید
  • از شاخص های معتبر و قابل اعتماد رتبه بندی در این صفحه استفاده کنید
  • کاربرد یک فراخوانی قدرتمند در این صفحه توصیه می شود
  • با استفاده از تصاویر و ویدئوهای با مصما لندینگ پیج خود را جذاب تر طراحی نمایید

تاثیر طراحی سایت در بازاریابی و ارتباطات

نقش طراحی سایت در برقراری ارتباطات

طراحان سایت باید توجه داشته باشند که که وب سایتی که طراحی می کنند باید بیشترین ارتباط را با کاربران ایجاد نماید تا بتوان آنرا یک وب سایت مفید قلمداد کرد.

راه های ارتباطی کاربران با وب سایت به شرح زیر می باشد:

عناوین

یکی از عمده ترین راه هایی که میتوان از آن برای جذب کاربر استفاده کرد عناوین مناسب است. یک عنوان مناسب برای متن علاوه بر جذب کاربر برای موتور های جست و جو نیز حائز اهمیت است و بر سئو تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

متن ها

متنی که شما در وب سایت خود قرار میدهید میتواند ذهنیت کاربر را در مورد تجارت شما شکل دهد پس به آن دقت کنید.

رسانه ها

ویدیو نسبت به عکس در سایت شما تاثیر بیشتری بر روی کاربر میگذارد. در صورتی که شما از ویدیو استفاده نمایید میتوانید در مدت کوتاهی مقدار زیادی مطلب را به کاربران خود منتقل نمایید.

آیکون ها

استفاده از آیکون های مناسب میتواند تاثیر زیادی بر روی مخاطبین سایت شما بگذارد و جایگذین مقدار زیادی متن شود.

صفحات کلیدی

 طراحی برخی صفحات از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند یکی از این صفحات صفحه 404 میباشد که حتما باید با سایر صفحات شما همخوانی داشته باشد.

نتیجه گیری

چنانچه میخواهید بر رقیبا خود پیروز شوید باید بر روی طراحی وب سایت تاثیر گذار خود وقت و سرمایه بیشتری صرف نمایید.

 

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله باید و نباید بازاریابی مقاله ای برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت خود
مقاله بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا
مقاله طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله راز کسب درآمد فوق العاده در اینترنت
مقاله قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟
مقاله چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟
مقاله برند سازی چیست (برندینگ چیست)؟
مقاله مزیت های برند سازی چیست؟
مقاله کمپین برند سازی چیست؟
مقاله انواع برند سازی را نام ببرید؟
مقاله برندهای ایرانی رو به بازاریابی محتوا آورده اند
مقاله مقایسه تاثیر تبلیغات در گوگل و وبلاگ نویسی
مقاله Dwell Time در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله درخت اینترنت مارکتینگ
مقاله چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟
مقاله بازاریابی محتوا کلید توسعه حضور آنلاین قوی است !
مقاله چهار ستون موفقیت در بازاریابی آنلاین
مقاله آموزش بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای محلی
مقاله بایدها و نبایدهای بازاریابی فیسبوکی
مقاله 9 اصل بازاریابی در شبکه های اجتماعی
مقاله 5 استراتژی برای بازاریابی اینترنتی با بودجه کم
مقاله بازاریابی درون گرا به زبان ساده
مقاله روش انجام بازاریابی درون گرا
مقاله اینفوگرافیک مقایسه سئو و ppc
مقاله تاثیر طراحی سایت در برندسازی