میزبانی ابری چیست؟

10 / 10
از 2 کاربر

این میزبانی جدیدترین نوع میزبانی وب می باشد که در دنیای امروز که به سمت پردازش ابری می رود، تبدیل به محبوب ترین نوع میزبانی شده است.

در این حالت ما دیگر نیاز به این نداریم که سرور ما به چه اندازه سرعت و پهنای باند قرار است ارائه دهد؛ ما هر زمان اگر به سرعت و پهنای باند بیشتری نیاز داشته باشیم می توایم آن را از سرور گرفته (اجاره کنیم) و به پهنای باند خود اضافه نماییم، و بعد از استفاده آن را به سرور باز گردانیم.

این نوع میزبانی وب به ما این امکان را میدهد که در صورت شلوغی بیش از حد بازدید کنندگان در یک روز، وب سرور ما از کار نیفتد.

مثالی که میتوانیم برای این مورد بزنیم، زمان انتخاب واحد در دانشگاه ها می باشد که در چندین روز آخر هر ترم تعداد بازدید در لحظه بسیار زیاد می باشد که اغلب با این مورد مواجه شده ایم که سرعت بسیار پایین است.

راه حل این گونه سایت ها که فقط در مدت زمان اندکی دارای بازدید زیاد و پردازش زیاد بر روی اطلاعات خود هستند، استفاده از میزبانی ابری ست، زیرا باعث میشود از هدر رفتن منابع مالی برای اجاره سرورهای قوی تر خودداری کنیم.

نکته مهم این است با توجه به روز بودن این نوع میزبانی وب، ما در طراحی سایت خود می توانیم با تحقیق در این زمینه از این حالت میزبانی وب استفاده نماییم.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده