هاست سرور مجازی خصوصی (VPS (Virtual Private Server چیست؟

7 / 10
از 10 کاربر

در این مقاله از طراحی سایت ، اطلاعاتی را درزمینه هاست سرور مجازی خصوصی در اختیار شما کاربران علاقه مند به طراحی سایت قرار می دهیم. این نوع میزبانی در حقیقت همان میزبانی اشتراکی می باشد که بعضی شرکت های ارائه دهنده آن با استفاده از نرم افزار ها و برنامه های مجازی سازی مثل XEN اقدام به ارائه فضاهایی به صورت خصوصی کرده اند. در حقیقت می توان گفت مفهوم این نوع میزبانی وب  با همان میزبانی از نوع  Dedicated IP برابر می باشد.

 در یک VPS یا سرور مجازی شخصی سخت افزار های را بر روی یک سرور فیزیکی و با کمک تکنولوژی مجازی سازی پارتیشن بندی و پیکربندی می شود. به طوری که از یک سرور فیزیکی چندین سیستم عامل مختلف با امکانات سخت افزاری متفاوت می توان بوجود آورد. در واقع به سرور ها و سیستم عامل هایی که به این شیوه ساخته می شوند سرور مجازی (Virtual Server) می گوید، مانند آنچه که در نرم افزار های VMware Workstation و Virtual Box میبینید. می توان بر هر یک از سرور های مجازی یا Virtual Server سرویس دهنده هاستینگ قادر است سیستم عامل های مختلف با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مختلف و متفاوت به دلخواه کاربران ایجاد کند.افرادی که Virtual Server را خریداری میکنند قادر خواهند بود سیستم مجازی را به صورت اختصاصی به کاربران بدهند و مدیریت کاملی بر روی سرور دارند.

Administrator\files\UploadFile\img2.jpg

در یک سرور مجازی (VPS) میتوان امکانات سخت افزاری را به دو صورت اختصاصی (Dedicated) ویا اشتراکی (shared) به کاربران عرضه کنند. هنگامی که درخواست یک سرویس دهنده هاستینگ را صادر می کنید قادر خواهید بود که مقدار حافظه RAM ، ظرفیت هارد و تمامی امکاناتی که نیاز دارید را به دلخواه خود شفارش دهید. به این ترتیب منابع و امکانات به صورت اختصاصی از سیستم فیزیکی تهیه شده و در سرور مجازی (VPS) در اختیار کاربر می باشد.

مفهوم سرور مجازی (VPS) مکمل هاست های اشتراکی بوده و تمامی نقاط ضعف آن را پوشانده است همچنین به علت انعطلاف پذیری بالا کاربران می توانند حتی بر روی امکانات خود برنامه ریزی داشته باشند.

به عنوان مثال سایت شرکت طراحی سایت مبنا احتیاج به ارتقا داشت برای همین منظور اقدام به تهیه ی یک سرور مجازی (VPS) با مقدار حافظه بیشتر RAM کردیم، در صورت استفاده از سرویس های هاستینگ اشتراکی به صور قطع با مشکل مواجه می شدیم زیرا که از میزان حافظه اختصاص شده به خودمان اطلاعی نداشتیم اما با استفاده از سرور مجازی (VPS) اطمینان خواهیم یافت که تمامی حاظفه Ram  به ITPRO اختصاص خواهد گرفت.

کاربران قادر خواهند بودتغییرات مد نظرشان را در سرور مجازی (VPS) ایجاد کنند و حتی قادر خواهند بود نرم افزار های مورد نیاز خود را بر روی سرورها نصب کنند چرا که کاربران دارای دسترسی مدیریتی هستند.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده