واحد های css

10 / 10
از 1 کاربر

CSS برای بیان هر مقدار دارای واحدهای مختلفی است. بسیاری از خواص CSS نیاز به تعیین "مقدار" دارند، مانند عرض (width)، حاشیه (margin)،اندازه فونت، padding، ضخامت حاشیه، و غیره.

برای بیان مقدار نیاز به واحد داریم، مانند px10و،em2، و غیره. بین مقدار و واحد نباید فاصله وجود داشته باشد. با این حال، اگر مقدار 0 باشد، می توان واحد را حذف کرد. برای برخی از خصوصیات CSS، می توان از مقدار های منفی استفاده کرد. دو نوع واحد برای مقدار وجود دارد: نسبی و مطلق.

واحد های نسبی، یک مقدار را نسبت به مقدار ویژگی دیگر مشخص می کند. این واحد ها شامل : em (با اندازه فونت عناصر مرتبط است)، ex (به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد)، ch (مرتبط با ضخامت صفر است)، rem (مرتبط با اندازه فونت عناصر ریشه است)، vw (وابسته به 1% عرض دید)، vh (وابسته به 1% ارتفاع دید)، vmin (وابسته به 1% ابعاد کوچکتر دید)، vmax (وابسته به 1% ابعاد بزرگتر دید)، و درصد هستند.

وضعیت پشتیبانی:

واحد های css

واحد های مطلق ثابت هستند و مقدار بیان شده دقیقا نشان دهنده سایز واقعی است. واحدهای مطلق برای استفاده در صفحه توصیه نمی شوند، زیرا اندازه های صفحه نمایش بسیار متغیر است. با این حال می توان از آنها برای خروجی های مختلف مانند چاپ طرح استفاده کرد. واحد های مطلق عبارتند از : سانتی متر (cm)، میلی متر (mm)، پیکسل (px)، اینچ (in)، pc و pt.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده