ورد پرس بهتر است یا جوملا؟

10 / 10
از 1 کاربر

ابتدا باید این مطلب را عنوان نمایم که هر دو از cms های آماده می باشند و هر دو برای یک منظور ساخته شده اند. البته جوملا از ابتدا برای وب سایت ها ایجاد شد و ورد پرس ابتدا برای مدیریت وبلاگ ها. همچنین این نکته را نیز باید بگوییم که جوملا در سال 2001 میلادی توسط برنامه نویسان استرلیایی ایجاد شد و ورد پرس در سال 2003 توسط برنامه نویسان آمریکایی. اما تمام اینها تفاوت در فلسفه ساخت آنها بوده است  ولی دلیل به وجود آمدن آنها فقط یک چیز بوده و آن هم سیستمی برای مدیریت محتوا بوده است.

در طراحی سایت و در مدیریت محتوای وبلاگ ها، امروزه از هر دوی این cms  های آماده استفاده می شود.

 برای درک بهتر اینکه کدام یک در این امر بهتر می باشند، مثالی می زنم؛ فرض کنیم ما می خواهیم امر نقاشی را انجام دهیم. ممکن است در جایی از مداد استفاده کنیم در بعضی جا ها از خودکار و در بعضی نقاشی ها از قلمو و آبرنگ. فلسفه نقاشی کشیدن می باشد، اما هر بار از ابزار متنوعی استفاده می نماییم. فقط باید بدانیم که با کدام ابزار کار ما راحت تر می باشد و خود ما نیز می توانیم ارتباط خوبی با آن ابزار برقرار نماییم.

در کل برای طراحی سایت و داشتن سیستم مدیریت محتوای قوی بر روی آن cms های آماده مثل ورد پرس و جوملا زیاد برای کارهای حرفه ای مفید نمی باشند. فقط در طراحی های ساده و برای راه اندازی سریع وب سایت می توانیم از این ابزار استفاده کنیم، ضمنا باید توجه داشته باشیم اگر فعالیت ما در آینده گسترده تر از زمان حال پیش خواهد رفت، بهتر است از ابتدا به فکر طراحی سایت با اصول بهینه و حرفه ای باشم، تا از هزینه طراحی دوباره در آینده برای وب سایت خود جلوگیری نماییم. 

ارسال نظر و نظرات ثبت شده