پردازش ابری( Cloud Computing ) چیست؟

9 / 10
از 11 کاربر

در دنیای امروز با توجه به گستردگی حجم اطلاعات و گستردگی پردازش اطلاعات در حجم وسیع، نیاز به ابر کامپیوتر هایی می باشد.

درست است که در زمینه ی سخت افزار در حال پیشرفت عظیمی در جهان می باشیم، اما محققان دنیای کامپیوتر به فکر این می باشد که این منابع را در حد وسیعی، کوچک نمایند.

برای مطالعه دقیق تر می توانید مقالات شرکت طراحی سایت مبنا را در مورد سیستم پردازش ابری دنبال نمایید.

امروزه مفهومی با عنوان پردازش ابری ( Cloud Computing ) در جهان مورد استفاده قرار گرفته است؛ که کمپانی های بزرگ در زمینه اینترنت با این تئوری که تمام اطلاعاتی که برای افراد جهان زیاد شخصی نمی باشند، به جای ذخیره و حتی پردازش بر روی سیستم های شخصی، بر روی سرورهای کمپانی های آن ها انجام شود؛ و به این طریق سهولت در دسترسی به اطلاعات در هر مکان و هر زمان را ایجاد نمایند و مقدار مورد نیاز هر کاربران را با دریافت هزینه آن در اختیار او قرار دهند.

شرکت google برای این امر مجموعه ی آفینس و چندین نرم افزار پردازش گر که زیاد توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرند، بر روی سرور های خود قرار داده است که کاربران بدون حتی نصب این برنامه ها می تواند به صورت رایگان از این برنامه ها استفاده نمایند، و حتی آنها را بر روی سرور های این شرکت ذخیره نمایند.

البته برای این ذخیره سازی نیز مبلغی را به عنوان اجاره آن فضا از کابران دریافت می نماید.

در واقع با این خلاقیت شرکت های کامپیوتری و طراحی سایت جدید، بستر اینترنت هم جایگزین سخت افزار و هم نرم افزار و هم هارد دیسک ذخیره سازی ما شده اند و فقط کافی ست سیستم، حالا گوشی یا کامپیوتر و لپتاپ به اینترنت وصل شود، در این صورت ما می توانیم همه ی امکانات پردازش مورد نیاز را با فقط خرید یک فضا برروی سرور های نت، داشته باشیم.

در ادامه برای شما دلایل به وجود آمدن سیستم پردازش ابری ( Cloud Computing ) را برای شما عنوان خواهیم کرد و همچنین به توضیح درباره مزایای پردازش ابری خواهیم پرداخت؛ لطفا در ادامه مقالات بخش آموزش پیشرفته ی هاست، سایر موارد مربوط به پردازش ابری را مطالعه نمایید.

در این بخش ها به شما خواهیم گفت که ایده ی سیستم پردازش ابری به خاطر به وجود آمدن چه موضوعی در ذهن خلاقان عرصه فناوری اطلاعات به وجود آمد. 

همچنین تمامی موارد مربوط به اینکه شما می توانید از فناوری پردازش ابری بهره برداری نمایید را برا شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید در آینده ای که ذخیره اطلاعات بر روی سیستم های شخصی معنایی نخواهد داشت، از آن استفاده نمایید و به راحتی با سیستم پردازش ابری ارتباط برقرار نمایید.

لطفا در صورت رضایت از مقالات شرکت طراحی سایت مبنا و همچنین اشتراک گذاشتن مطالب علمی خود با ما در تمام زمینه ها، مقالات علمی خود را برای ما ایمیل نمایید و یا نظرات خود را در بخش نظرات برای ما ارسال نمایید. پیش از این شرکت طراحی سایت مبنا از توجهات بیشمار شما به تمامی مطالب، و همچنین نظرات پر انرژی شما، کمال تشکر را دارد.

پردازش ابری

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
:
14 1
سلام. خیلی ممنونم از سایت عالیتون
گلنار شیخ بهایی :
9 0
سلام مطالب سایتتون مفید هستند .. ممنونم
منصوررحیم زادگا ... :
2 0
ممنون ازمطالب روشن و خوبتون.