کاربرد XML

5 / 10
از 7 کاربر

در این قسمت از آموزش XML ،  کاربرد XML را توضیح می دهیم.
از آنجایی که از xml بیشتر برای نگهداری و یا انتقال اطلاعات استفاده می شود در این مقاله سعی شده تا با مهمترین کاربردهای زبان xml شما را آشنا کنیم.
شما با استفاده از xml می توانید  اطلاعات را در یک فایل جداگانه XML ذخیره نمایید . سپس توجه و تمرکز خود را در HTML بر روی ظاهر و نحوه نمایش اطلاعات قرار داده و هر بار که اطلاعات تغییر کرد ، فایل XML را مستقل از فایل HTML آپدیت می کنید .
با حجم کمی از کدنویسی به زبان جاوا اسکریپت ، می توانید به راحتی اطلاعات فایل XML را خوانده و در فایل HTML نمایش دهید .

کاربرد xml

از دیگر کاربردهای xml اشتراک گذاری اطلاعات می باشد.
xml اطلاعات را به صورت ساذه و بدن قالب بندی خاصی در خود ذخیره می نماید که این کار باعث می شود مستقل از نرم افزار و سخت افزار عمل کند.این خاصیت باعث می شود تا اطلاعاتی را که بین سیستم های مختلف به اشتراک گذاشته می شود ، همه به صورت XML باشند ، تا به عنوان یک زبان مشترک و ساده بین آنها عمل نماید .

این زبان نیز انتقال اطلاعات را بین سیستم های مختلف ساده می کند،با توجه به این نکته کهبر روی اینترنت سرورها با سیستم عامل ها و نرم افزارهای مختلف و گاها ناسازگار وجود دارند .
انتقال اطلاعات به زبان ساده و مشترک XML ، می تواند توسط هر گیرنده یا فرستنده ای بر روی وب به راحتی خوانده و ترجمه شود
همچنین XML ارتقا به نرم افزار و سخت افزار بالاتر را راحت می کند زیرا ارتقا به نرم افزار یا سخت افزار بالاتر ، کاری بسیار وقت گیر بوده و باید مقدار زیادی اطلاعات جابه جا شوند . در این حتی ممکن است ، اطلاعات ناسازگار از بین بروند .
اما اگر اطلاعات را به زبان XML نگهداری کنیم ، فارغ از سخت افزار و نرم افزار بوده و در ارتقاء بسار راحت عمل کرده و هم اینکه به صورت متن ساده است
XML برای طراحی ابزارها و زبان های جدید به کار می رود .زبان ها و سرویس های جدیدی وجود دارد که به وسیله زبان XML و بر مبنای آن ایجاد شده اند . برخی از این سرویس ها عبارتند از:سرویس rss , سرویس wsdl و سرویس soap .

ارسال نظر و نظرات ثبت شده