کنترل UpdateProgress

10 / 10
از 1 کاربر

در این قسمت از آموزش Ajax  و طراحی سایت ، نحوه ی کنترل UpdateProgress را برای شما توضیح می دهیم .
حتما تا بحال با صفحاتی رو برو شده اید که برای انجام عملیاتی با یک ساعت دوار روبرو شده اید، این ساعت نشانگر انجام عملیات می باشد و کاربر باید منتظر باشد تا عملیات انجام شود . برای جلوگیری از نمایش فوق سریع کنترل در زمانی که عملیات به روز رسانی صفحه بسیار سریع است ، می توان یک مدت زمان تاخیری را به عنوان Delay برای نمایش کنترل در نظر گرفت .

به عبارتی از UpdateProgress برای نمایش یک نمایه تصویری و یا متن که انجام عملیات را نشان می دهد استفاده می شود . کنترل updateprogress برای اجرا بصورت تگ div درمی آیند که این امر بسته به اینکه کنترل updatepannel مربوط به آن درحال بروزرسانی می باشد یا نه  ، نمایش داده شود یا خیر . برای اتصال updateprogress به کنترل updatepannel می توانید از خاصیت AssociatedUpdatePanelID استفاده کنید . هنگامی که عمل Postback یا رفرش شدن توسط کنترل UpdatePannel انجام می شود ، کنترل UpdateProgress مرتبط با آن نمایش داده می شود . اگر کنترل UpdateProgress را به هیچ کنترلی وصل نکنید با هر بار Postback یا به روز رسانی ، آن کنترل در صفحه نمایش داده خواهد شد . اگر می خواهید متن خاصی توسط کنترل updateprogress دیده شود باید کد html موردنظر خود را درون تگ باز و بسته ProgressTemplate کنترل قرار دهید .به دستور زیر توجه نمایید :

<asp:UpdateProgress ID="UpdateProgress1" runat="server">
<ProgressTemplate>
     An update is in progress...
</ProgressTemplate>
</asp:UpdateProgress>

هنگامی که مقدار خاصیت DynamicLayout کنترل UpdateProgress را بر روی true تنظیم کنید  برای اجرا در صفحه وب هیچ فضایی اشغال نمی شود و صفحه به صورت داینامیکی در مواقع لازم نمایش داده می شود . برای پشتیبانی از نمایش داینامیک ، کنترل UpdateProgress بر روی صفحه در هنگام اجرا به صورت یک تگ <div> در طراحی سایت رندر می شود ، که مقدار خاصیت dispaly آن برابر با none است .همچنین هنگامیکه مقدار خاصیت DynamicLayout روی false باشد کنترل updateprogress در صفحه وب فضایی را اشغال خواهد کرد . کنترل به صورت یک تگ <div> رندر شده ، که مقدار خاصیت dispaly آن روی block و مقدار خاصیت visibility اش روی hidden تنظیم شده است .
شما می توانید از کنترل updateprogress هروقت خواستید استفاده نمایید برای این کار بایستی از رویدادهای beginRequest و endRequest در جاوا اسکریپت به کار گرفت . همچنین کنترل UpdateProgress را درون یا بیرون از کنترل UpdatePannel قرار دهید . یک کنترل UpdateProgress هر زمان که کنترل UpdatePannel مرتبط به آن ، در حال به روز رسانی باشد ، نمایش داده می شود . حتی اگر درون کنترل UpdatePannel دیگری قرار گرفته باشد .

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
حسین شاهپوری : ایجاد حالت fade
0 0
You can use CSS3 animation like this : .PostLoad { opacity: 0; } .PostLoad[style="display: block;"] { opacity:1; animation:visiblePostLoad .5s ease; } @keyframes visiblePostLoad { from { opacity: 0; } to { opacity: 1; } }