10 راه برای آنالیز وب سایت

10 / 10
از 1 کاربر

10 راه برای آنالیز وب سایت

تحلیل گر وب سایت، می تواند برای بررسی جنبه های مختلف سایت شما، به منظور جمع آوری اطلاعات برای تحقیقات بازار، و کمک به تمرکز شما بر مناطق خاصی از سایت، استفاده شود. این ابزار ممکن است همه چیز، از ترافیک گرفته تا جمعیت سنی را به شما نشان دهد، و به عنوان بخشی از اندوخته مدیر ارزشمند است، به ویژه این که راه های جدیدی امروزه برای اندازه گیری آمار سایت شما، علاوه بر میزان ترافیک سنتی وجود دارد.در اینجا می خواهیم تا 10 راه برای آنالیز وب سایت را معرفی کنیم.

1. Woorank

Woorank یک سرویس بی نظیر، هم از لحاظ ظاهری، و هم سهولت استفاده به شما ارائه می دهد و تعداد مطلق آمار سایت را در اختیار شما قرار می دهد. خدمات Woorank یک بار در هفته رایگان است، با این حال برای تجزیه و تحلیل بیشتر، همراه با استفاده نامحدود، شما نیاز به خرید یک طرح دارید، که همراه با آن به شما جایزه ای مانند یک سند PDF از آمار سایتتان، و یا گزارش های سفارشی تعلق می گیرد. که نشان میدهد که سایت شما در دستگاه های تلفن همراه، مانند iPad و آی فون چگونه به نظر می رسد، که یک جایزه مفید است.

چیزی که Woorank را واقعا خاص کرده است، سیستم درجه بندی آن است، که در بالای سایت شما نمایش داده می شود. امتیاز سایت شما از همه لحاظ محاسبه می شود. همچنین سئو هر سایت را، که ممکن است سایت های دیگر نشان ندهند، بررسی می کند که بسیار برای مدیران سایت مفید است.

2. الکسا

الکسا ابزار رایگانی را در سایت خود ارائه می دهد، و دارای یک تابع جستجو بسیار قدرتمند است، مانند گوگل عمل می کند، قبل از اینکه نوشتن شما تمام شود، پایگاه داده سایت را جستجو می کند. سپس براساس ترافیک و کلمات کلیدی سایت شما را رتبه بندی می کند. قابل توجه ترین ویژگی الکسا 'اعتبار' نمره آن است، که به زبان ساده تعداد سایت های که به شما لینک هستند، بیانگر نفوذ سایت شما در سراسر وب است.

جالب توجه است، WDD از الکسا کمی بهتر از Woorank می گذرد، و به دلیل این است که Woorank رتبه خود را از سه سایت دیگر، از جمله الکسا جمع آوری می کند. همراه با آمار و ترافیک، بیشترین سوال جستجو شده مربوط به سایت شما را نیز نشان می دهد، که به تجزیه و تحلیل سئو کمک خواهد کرد، و سپس به شما نشان می دهد که چگونه سئو سایت خود را با کلمات کلیدی قدرتمند استفاده شده توسط رقبای خود بهبود ببخشید.

برای آمارگیری جمعیتی از کاربران، الکسا به شما سن، سطح تحصیلات، محل اقامت، جنس و حتی اینکه آیا آنها کودکان هستند یا نه را می گوید. در حال حاضر با اینکه این اطلاعات 100٪ دقیق نیستند، درک گسترده ای از بینندگان را به شما ارائه می دهد. به عنوان مجموعه ای از ابزارهای رایگان، الکسا با توجه به مقدار داده هایی که ارائه می دهد، تقریبا بدون اشتباه است، حتی به شما سایت های "بالادست" و "پایین دست"، که کاربران فورا قبل و بعد از سایت شما بازدید می کنند را نیز نشان می دهد.

3. Compete

تجزیه و تحلیل کننده Compete ، تقریبا مشابه Woorank عمل می کند، و استفاده از آن بسیار آسان است. Compete یک گراف از بازدید کنندگان منحصر به فرد، و سپس تغییرات ماهانه و سالانه، را به صورت خام و درصد نشان می دهد. علاوه بر این، آمار دیگری که ارائه می دهد رتبه رقابت سایت است، به صورت تغییر ماهانه و سالانه.

4. Piwik

Piwik مبتنی بر مرورگر است، و توسط یک شرکت بزرگ به منظور سود مانند دیگران به وجود نیامده است، بلکه یک نرم افزار منبع باز است. این نرم افزار از یک رابط داشبورد، با عنوان های قابل ویرایش استفاده می کند.

5. CrazyEgg

CrazyEgg یک رویکرد بسیار متفاوت برای تجزیه و تحلیل ترافیک سایت دارد، که از ردیابی چشم استفاده می کند، برای دیدن بخشی از محتوا که کاربر بیش تر روی آن تمرکز دارد.این یک ابزار پولی است، که یک heatmap از سایت شما ایجاد می کند، که نشان می دهد کاربر کجا بیشتر روی سایت شما کلیک می کند، و از نظر خلاقیت و نوآوری همگام با ابزار های دیگر است.

heatmap به سرعت در یک نگاه، محبوب ترین قسمت یک صفحه را به شما نشان می دهد. CrazyEgg می تواند برای بهینه سازی تبلیغ در سایت شما مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان مثال، برای نشان دادن قسمتی از متن که کلیک بیشتری شده است آزمایش می شود.

6. Optimizely

Optimizely یک تحلیل گر A / B است، این تحلیل گر به صورت زیر عمل می کنند، شما باید وب سایت را به دو صورت A و B طراحی کنید. معمولا A طراحی موجود است (که کنترل نامیده می شود)، و B طراحی جدید است.شما ترافیک وب سایت خود را بین این دو نسخه تقسیم می کنید و عملکرد آن را با استفاده از معیارهایی که به آنها دقت دارید (نرخ تبدیل، خرید و فروش، و غیره) اندازه گیری کنید. در پایان، نسخه ای را که عملکرد بهتری داشته، انتخاب کنید.

7. KISSinsights

این ابزار یک رویکرد متفاوت برای تجزیه و تحلیل ترافیکی ارائه می دهد، به دنبال انتقادات و پیشنهادات کاربران است. این ابزار یک فرم سوال ارائه می دهد و نظر مشتریان شما را می گیرد. یک نسخه رایگان از ابزار وجود دارد، که فقط 30 سوال ارائه می دهد، و شما نمی توانید آن را خودتان بنویسید.

KISSinsights توسط سایت های دارای مشخصات زیاد مانند گروپون استفاده می شود، و برای اطمینان از اینکه سوالات به مخاطبان مورد نظر برسد، تعدادی ابزار هدف گیری و فیلترینگ ارائه می دهد. KISSinsights به عنوان یک ابزار تجزیه و تحلیل کننده، تضمین شده نیست، با این حال بازخورد صادقانه و صریح کاربران را ارئه می دهد، که هرگز به بهبود سایت شما لطمه نمی زند.

8. Clicktale

ابزار Clicktale بسیاری از عناصر ابزارهای تحلیل گر دیگر را که در بالا اشاره شد، به همراه heatmaps گسترده، عضو تبدیل، که نرخ تبدیل هر لینک در صفحه را اندازه می گیرد، ارائه می دهد. heatmaps، توجه ماوس، حرکت ماوس و، البته، کلیک را اندازه می گیرد.

اما آنچه که شاید مهم ترین و بحث برانگیز عنصر ابزار Clicktale است، این است که به شما توانایی ضبط حرکات ماوس، ضربات کلید، و رفتار کسانی که به سایت شما سر زده اند را، هم به صورت زنده و هم در گذشته ارائه می دهد. در حالی که به نظر می رسد که این یک ابزار تحلیلی عالی است، اما در مورد سایت هایی که هزاران بازدید در روز دارند مفید نیست.

9. تحلیل گر گوگل

آنالیزور گوگل یک انتخاب قطعی و بدیهی، با استفاده گسترده است، و به ویژه زمانی مفید است که در کل مجموعه ای از نرم افزار گوگل استفاده شود. یک گزینه جذاب است، به خصوص اگر در سایت خود از وردپرس به عنوان CMS استفاده کرده باشید، با ارائه یک پلاگین از طریق گوگل، شما می توانید آمار Google Analytics خود را به طور مستقیم در داشبورد خود ببینید.

این ابزار به راحتی توسط اکثریت مردم قابل استفاده است. قابلیت صادرات از ویژگی های بزرگ تحلیل گر گوگل است، به شما این امکان را می دهد که اطلاعات خود را در فرمت های مختلف تجزیه و تحلیل و ویرایش کنید، وآن را به صورت آفلاین ذخیره کنید.

10. Wordstream

Wordstream ابزار تحلیلی شبیه به دیگران ارائه می دهد. گزارش تحلیل گر وب سایت WordStream به منظور نشان دادن داده های مبتنی بر جستجوی ترافیک واقعی، که به ویژه برای مقابله های بازاریابی موتورهای جستجوی شما مفید است، طراحی شده است.

Wordstream تضمین می کند که هر قطعه از اطلاعات جمع آوری شده از طریق تحلیل گر وب به یک داشبورد معرفی می شود که به شما اجازه می دهد، از طریق گروه بندی سریع و سازماندهی کلمات کلیدی، اتصال متن آگهی و سپس ارسال فوری آنها به حساب کاربری Google AdWords عمل کنید.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله طراحی سایت متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد. 

ارسال نظر و نظرات ثبت شده