CMS چیست؟

9 / 10
از 6 کاربر

برای راه اندازی وب سایت بر روی فضای میزبان وب، شرکت های طراحی سایت امکاناتی را برای کاربران قرار داده اند که به آن  CMS می گویند.

این امکان که بسیاری از کارهای ما برای ایجاد تغییرات بر روی وب سایت را انجام می دهد.

باید اینکه را در نظر داشته باشیم که اگر ما به مبانی برنامه نویسی تحت نت آشنایی کاملی نداریم می توانیم با استفاده از این امکان، به راحتی وب سایت خود را مدیریت نماییم.

ضرب المثلی که برای توضیح ساده تر این موضوع می توانم به شما بگویم این است :

که برای کندن زمین دیگر نیازی به ساختن و اختراع بیل نیست.

ما می توانیم با انتخاب شرکت های مناسب طراحی سایت مثل شرکت طراحی سایت مبنا از این امکانات خوب CMS  این شرکت ها برای وب سایت خود و مدیریت فضایمیزبان وب خود استفاده نماییم.

معنای لغوی که در فارسی برای cms ترجمه شده است، سیستم مدیریت محتوا می باشد. که دقیقا مطابق با ترجمه آن، در اینجا ما به مدیریت محتوای سایت خود از قبیل مطالب، قالب ها و اسکین (skin) و چیدمان و طرح سایت ( Desin) خود و همچنین کنترل بخش مدیریت و سطح دسترسی مدیران، و همچنین استفاده از ماژول ها و ابزار موجود در سیستم مدیریت محتوای خود می پردازیم.

بنابراین cms یک مفهوم می باشد تا یک نرم افزار و برنامه، که به برنامه هایی که برای مدیریت محتوا استفاده می شوند، نامیده می شود. 

برای بهینه سازی سایت خود ما باید یک cms قوی در اختیار داشته باشیم تا بتواند سئو خوبی را برای سات ما ایجاد نماید؛ استفاده از cms های آماده که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد را، برای انواع طراحی سایت که از آنها انتظار زیادی در زمینه معرفی شرکت، ارگان و حتی خودمان را داریم، به شما طراحان سایت سفارش نمی کنم؛ زیرا بسیاری از امکانات مانند طراحی فروشگاه اینترنتی و داشتن امکانات خرید آنلاین و... توسط این سایت ها امکان پذیر نمی باشد. پس بهتر است به سمت طراحی سایت با روش و اصولی که در آن بهینه سازی سایت رعایت شده است، برویم.

 

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
محسنی :
19 9
چقدر خوب و کامل cms و سیستم مدیریت محتوا را توضیح دادید. تشکر
مدیریت : پاسخ
10 10
مرسی - نظر لطفتونه