Google Trands چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر

یکی از عالی ترین  ابزار های  گوگل در بهینه سازی سایت است. اگر میخواهید فقط از یک ابزار برای سئو سایت استفاده کنید بی شک این برنامه یکی از بهترین برنامه هایی است که به شما چنین خدمات ارائه می کند.

 GoogleTrands چگونه کار می کند؟

بعد از وارد شدن به سایت در صفحه اول در قسمت Tool bar چهار پارامتر وجود دارد که از چپ به راست عبارتند از:

Country: اگر می خواهید مشاهده کنید که کلمه مد نظر شما در جهان و یا در کشوری خاص چه مقدار جستجو شده در این قسمت می توانید مشخص کنید.

 Date: در این قسمت می توانید بازه زمانی جستجو کلمه را تعیین کنید. تاریخ پیش فرض از 2004 تا به حال است می توانید بازه زمانی های دیگری مانند : 7 روز گذشته، 30 روز گذشته،90 روز گذشته، 12 ماه گذشته و یا سالی خاص را انتخاب نمایید.

  Category: در این قسمت دسته بندی ها را تعیین می کنید که شامل : تمام دسته بندی ها، هنر و سرگرمی، ماشین و وسایل نقلیه، زیبایی اندام، کتاب و ادبیات، تجارت و صنعت، کامپیوتر و الکترونیک، مالی، غذا و نوشیدنی و  انتخاب بازی می باشد.

  Group: شما می توانید در 5 گروه عبارت مورد نظرتان را جستجو کنید : Web Search, Image Search, News Search, Google Search, YouTube Search

اعداد داخل نمودار تعداد جستجو های عبارت تعیین شده را نمایش می دهد که بر اساس تعداد جستجو های گوگل تعیین می شوند. این اعداد نمایش داده شده مقیاس واقعی و صحیح تعداد جستجو نیست چرا که بازه تعداد بین 0 تا 100 می باشد و نمودلر به بیشترین نمره تقسیم می شود.

گوگل ترندز لیستی از لغات و واژه های کلیدی نمایش می دهد که بر اساس تاریخ و دسته بندی مرتب و لیست می شوند.

از انجایی که ترندز آمار دقیق را نمایش نمی دهد شما می توانید از  Keyword Planner استفاده کنید چرا که گوگل ترندز روند طبیعی یک واژه را در طی گذر زمان نمایش می دهد.

هدف گیری منطقه ای

گوگل ترندز اطلاعات جستجو را به منطقه ها تقسیم می کند و مشخص می کند که در کدام  منطقه آن کلمه بیشتر جستجو شده است. برای مثال کلمه " طراحی سایت " کل ایران جستجو شده است و استان خراسان رضوی بیشترین درصد جستجو را دارد.

اگر شما در حال تبلیغات pay per click منطقه ای هستید این اطلاعات بسیار می توانند برای شما مفید و کارامد باشد

ارسال نظر و نظرات ثبت شده