SSL تاثیر آن بر طراحی سایت

8 / 10
از 3 کاربر

طراحی سایت و SSL

یکی از نکات مهم در طراحی سایت ، رعایت ایمنی و نکات لایه امنیتی است. یکی از روش های بسیار موثر در ایجاد بستری امن ، استفاده از SSL یا لایه سوکت امن است که این امر به موجب پروتکل امنیتی انجام می شود. استفاده از SSL در طراحی سایت تاثیر به بسیار مثبتی بر سئو سایت شما خواهد داشت. در ادامه این بخش از مقالات شرکت طراحی سایت مبنا با ما همراه باشید تا با تاثیر SSL در طراحی سایت آشنا شوید.

SSL چیست؟

به طور کلی  SSL مخفف عبارت Secure socket Layer به معنی لایه سوکت امن در واقع یک پروتکل امنیتی است که به منظور جابه جایی داده های خصوصی و پرونده های شخصی بر روی اینترنت شکل گرفته است. امروزه بسیاری از افراد در طراحی فروشگاه اینترنتی خود از این پروتکل امنیتی استفاده می کنند تا اطلاعات کارت اعتباری کاربران آنها به صورت محرمانه باقی بماند. البته می توان این نوع پروتکل امنیتی را در تمام انواع طراحی سایت به کار برد ولی با این حال بیشترین کاربرد آن در سایت های فروشگاهی است که دارای قابلیت پرداخت اینترنتی هستند و حفظ اطلاعات کاربر از اهمیت بالایی برخوردار است.

SSL تاثیر آن بر طراحی سایت

تاثیر SSL بر رتبه بندی سایت

همانطور که گفته شد پروتکل امنیتی از نظر سئو و بهینه سازی سایت ، تاثیر مثبتی در طراحی سایت می گذارد. این امر موجب افزایش اطمینان به سایت می شود که نتیجه آن افزایش رتبه و رنکینگ است. استفاده از SSL در طراحی فروشگاه اینترنتی ، موجب افزایش امنیت خرید اینترنتی و تراکنشات امن تر می شود. یکی دیگر از تاثیرات پروتکل امنیتی بر روی طراحی سایت ، افزایش سرعت لود و بارگذاری صفحات وب است. در بخش تنظیمات SSL ، میزان و درجه امنیت قابل تغییر و تنظیم می باشد. لازم به ذکر است که اصلی ترین کاربرد SSL برای طراحی فروشکاه اینترنتی است.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده