Web Hosting یا میزبانی وب چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر

برای اینکه با بحث میزبانی وب آشنا شوید در این مقاله از طراحی سایت با یک مثال ساده آن را برایتان تشریح می نمایم.

میزبانی وب مثل اجاره کردن یک اتاق از یک هتل در بستر شبکه ی جهانی اینترنت می باشد. ما برای اینکه سایت خود را بر روی شبکه نت قرار دهیم، نیاز داریم یک فضای برای ذخیره اطلاعات و قرار دادن فایل های خود بر روی آن داشته باشیم، زیرا این اطلاعات نمی تواند بر روی هار دیسک سیستم ما قرار بگیرد، چون قرار است سایت ما و اطلاعات آن در دسترس عموم افراد جهان قرار بگیرد.

که برای این دسترسی ما قبلا با مبحث دامنه در مقاله دامنه چیست ، آشنا شده ایم. دامنه راه ارتباط کاربران با فضای ما و اطلاعات ما که بر روی Host یا میزبان وب ما قرار دارد، می باشد. هر دامنه اصطلاحا شماره تماس با این اتاق اجاره ای ما بر روی فضای اینترنت است.

هاست چیست

پس اگر قرار باشد روی سیستم خود این اطلاعات را ذخیره کنیم، حتی اگه یک سرور هم بر روی سیستم ما قرار داشته باشد، با خاموش شدن سیستم ما، اطلاعات از دسترس عموم خارج خواهد شد.

برای این موضع شرکت های به وجود آمده اند که با راه اندازی سرور ها و تفکیک فضای هارد دیسک خود، بخش های آن را به سایت های نیازمند این فضا ها، اجاره می دهند.

این شرکت ها با توجه  به اعتبار و تجربه خود، امنیت، قطع برق، پشتیبانی در مقابل سوانح و... را تامیین می نمایند.

حال با توجه به تقسیم بندی فضای هارد دیسک این شرکت ها، میزبانی وب به 4 دسته عمده تقسیم می شود، که در ادامه آنها را تشریح و توضیح خواهیم داد. که برای طراحی سایت مناسب بهتر است با این موارد و انواع میزبانی وب آشنا شویم. 

ارسال نظر و نظرات ثبت شده