آموزش برنامه نویسی

9 / 10
از 5 کاربر

در این بخش از مقالات آموزش طراحی سایت قصد داریم به آموزش برنامه نویسی و معرفی زبان های مختلف برنامه نویسی بپردازیم. شما کاربران علاقه مند به طراحی سایت و به طور کلی برنامه نویسی می توانید با مطالعه مقالات و مطالب ارائه شده در این بخش اطلاعات جامع و کاملی در زمینه زبان های مختلف برنامه نویسی به دست آورید.

علاوه ب این بخش ، بخش های دیگری نیز در مقالات شرکت طراحی سایت مبنا ارائه شده اند که در آنها به صورت اختصاصی به آموزش یک زبان برنامه نویسی پرداخته شده است. برخی از این بخش ها شامل آموزش ASP.net ،  آموزش PHP ، آموزش html و غیره می باشند. در این دسته که با عنوان آموزش برنامه نویسی ایجاد شده است، قصد ما بر این است تا به صورت کامل و مفید به معرفی انواع زبان های برنامه نویسی ، کاربرد آنها و استفاده از آنها در طراحی سایت بپردازیم. اگر به برنامه نویسی علاقه مند هستید توصیه می کنیم در این بخش از مقالات شرکت طراحی سایت با ما همراه باشید.

آموزش برنامه نویسی

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت

زندگی در دنیای امروز که به دنیای کسب و کار معروف است بسیار بیشتر از گذشته آسان شده است. کسانی که از علوم رایانه سر در می آورند و میتوانند در این حوزه به فعالیت مشغول شوند و میتوانند برای خود درآمد قابل توجهی داشته باشند. با توجه به این امر کسانی که با علم برنامه نویسی آشنایی دارند می توانند با علم به دانش روز در این زمینه آینده شغلی مناسبی برای خود متصور باشند.

 این در حالی است که امروزه محیط های برنامه نویسی زیادی در حوزه کامپیوتر به وجود آمده اند در این مطلب ما به شما 10 زبان برتر برنامه نویسی را معرفی میکنیم که شما در صورت فرا گرفتن هر یک از زبان ها و متخصص شدن در آن میتوانید در آینده درامد قابل قبولی برای خود به دست آورید. ذکر این نکته ضروری است که مقدمات پایه ای تمامی زبان ها تقریبا به هم شبیه است و شما با فرا گرفتن یک زبان برنامه نویسی در آموختن زبان دیگری با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد.

به این نکته توجه نمایید که ما در این مطلب تنها به معرفی زبانهای پرداخته و آموزشی در این زمینه نخواهیم داد، این مطلب تنها برای ایجاد جرقه ای در زندگی شماست تا اگر به برنامه نویسی علامند هستید به سراغ یادگرفتن آن بروید. البته باید گفت که مقایسه زبان های برنامه نویسی با یکدیگر و انتخاب بهترین زبان برای طراحی سایت کار دشوار و گاها غیر ممکن است. از این رو در این مقاله ما به معرفی زبان های برنامه نویسی مختلف پرداخته ایم که در میان آنها زبان های مورد استفاده برای طراحی سایت نیز نام برده شده اند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت

JAV

چنانچه مایل به سرمایه گذاری بر روی یک پروژه ی اقتصادی هستید زبان های جاوا و دات نت از تمامی زبان ها در این زمینه مناسب تر هستند. آمار به دست آمده از میان برنامه نویسان اذعان میدارد که در حال حاضر 9 میلیون نفر از زبان جاوا برای برنامه نویسی خود استفاده میکنند این آمار نشان دهنده ی این است که فضای مناسبی برای فعالیت در این حوزه وجود دارد.

نکته جالب توجه این است که زبان پایه ی سیستم عامل اندروید جاوا می باشد، سیستم عامل اندروید که اکنون در سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است برای پیشرفت و توسعه خود به برنامه نویسان جاوا نیازمند است طبق آمار های به دست آمده زبان برنامه نویسی جاوا از میان تمامی زبان های برنامه نویسی دارای بیشترین کاربرد می باشد و با کسب رتبه اول در میان سایر زبان ها این مهم را ثابت نموده است.

#C

C# یک زبان ترکیبی است و از ادغام مدل های دستوری ، تابعی ، عمومی، شی گرا و جز گرا تشکیل شده است. این زبان را شرکت مایکروسافت با استفاده از زبان دات نت پرورش داده است و بعد ها با گرفتن استاندارد ایزو توانست آنرا به یک زبان برنامه نویسی مستقل تبدیل نماید.

همانطور که میدانید C# زبان برنامه نویسی ویدوز فون 7 بوده است با این اوصاف این زبان هم مانند زبان جاوا برای پروژه های بزرگ و اقتصادی گذینه مناسبی به نظر می آید. با توجه به این که این زبان با وجود کارایی هایی که دارد به جایگاه جاوا نرسیده است ولی به رغم پشتیبانی مایکروسافت از این زبان توانسته تعداد زیادی از برنامه نویسان را به استفاده از خود ترغیب نماید.

C++ / C

همه ی ما میدانیم که این دو زبان با یکدیگر تفاوت دارند و این C++ است که از روی C  ساخته شده است ولی با توجه به نزدیک بودن پایه آنها به یکدیگر همواره با هم به کار برده میشوند اما چیزی که بیشتر از تمام این جریانات مورد توجه است این مسئله است که ربان C++ بیشتر در نرم افزار های مهندسی و صنعتی به کار برده میشود و همین امر باعث خاص بودن این زبان نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی است. با توجه به اینکه زبان های C++ و  C از حیث تاثیر گذاری نسبت به جاوا دارای مرتبه ی بالاتری هستند ولی با توجه به رتبه بندی های جهانی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای داده شده اند.

JAVA SCRIPT ( همراه با HTML و CSS )

جاوا اسکریپت زبانی است که مرورگر های اینترنتی به وسیله آن میتوانند محتوای وب سایت های اینترنتی را بر روی رایانه های شخصی به نمایش بگذارند این زبان در رده بندی های صورت گرفته رتبه ای بهتر از یازدهم کسب نکرده است

VISUAL BASIC

این زبان به سبکی طراحی شده است که کار کردن با آن برای علاقه مندانی که به تازگی وارد دنیای گسترده ی برنامه نویسی شده اند هم کار آسانی باشد این برنامه توانایی ساخت برنامه هایی که دارای رابط کاربری گرافیکی هستند را به برنامه نویس می دهد.

راحتی و سبکی این زبان به قدری محبوبیت آنرا بالا برده است که برنامه نویسان علاقه مند به استفاده از آن نشان داده اند و همین امر باعث کسب رتبه پنجم در بین بهترین زبان های برنامه نویسی شده است.

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت

PHP

پی اچ پی در جمع زبان های عمومی قرار میگیرد و برای طراحی سایت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

درصورتی که مایل هستید به یک برنامه نویس مستقل تبدیل شوید پی اچ پی زبان مناسب شماست. این زبان یکی از زبان های اسکریپتی است و میتوان با استفاده از آن طراحی سایت انجام داد. این زبان بعد از زبان های جاوا، C  و C++ در جایگاه چهارم رده بندی برترین زبان های برنامه نویسی قرار داده شده است.

OBJECTIVE_C

چنانچه از استرس های به وجود آمده حین اجرای پروژه برنامه نویسی که مربوط به درست اجرا نشدن و یا جواب نگرفتن از کار بی زار هستید ما به شما یادگرفتن زبان objective_c را پیشنهاد میکنیم این زبان ترکیبی از زبان های smaltalk  و C به وجود آمده است و در به وجود آمدن زبان جاوا نقش اساسی داشته است.

این زبان ، زبان اصلی استفاده شده برای سیستم عامل مک و آی او اس شرکت اپل می باشد با توجه به این که محصولات اپل روز به روز  بر تعداد طرفداران مخصوص به خود می افزاید کمبود برنامه نویس در این زبان احساس می شود. این زبان در جدول رده بندی بهترین زبان های برنامه نویسی در رتبه نهم قرار دارد

PERL

هستند افرادی که معتقدند زبان prel تغییر یافته ی زبان COBOL است. پرل مانند یک مسیر عبور در اینترنت به نظر می رسد و هدف اصلی آن بهبود هماهنگی های بین پایگاه های داده و دیگر سیستم ها می باشد. بر کسی پوشیده نیست که تا زمانی که زبان های اسکریپتی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند زبان هایی مانند زبان جاوا باید پشت سر این زبان ها حرکت کرده و حرفی برای گفتن نداشته باشند و همین امر باعث ایجاد فرصت های بسیاری برای برنامه نویسان شده است که به این زبان های برنامه نویسی علاقه مند شوند و با متخصص شدن در هر یک از این زبان ها برای آینده خود سرمایه ی فوق العاده ای دست و پا کنند. این زبان توانسته خود را در جمع 10 زبان برتر دنیا در رتبه هشتم قرار دهد.

PYTHON

پیتون یکی از زبان های برنامه نویسی پویا می باشد که از آن برای تولید برنامه های تحت وب و ابری استفاده میشود گفتنی است که موتور برنامه های کوگل نیز با زبان پیتون نوشته شده است. مزیتی که زبانهای پرل و پیتون نسبت به پی اچ پی دارند این است که زبان پی اچ پی تنها برای طراحی سایت به کار برده می شود و این در حالی است که زبان های پرل و پیتون جنبه عمومی تری دارند و میتوان از آنها در زمینه های مختلفی همچون هوافضا و نظامی و... نیز استفاده کرد. این زبان در رده هفتم رده بندی قرار دارد.

RUBY

رابی را میتوان متوازن ترین و دقیق ترین زبان برنامه نویسی نامید این زبان از ترکیب زبان های SmallTalk ، Ada ، Perl ، Eiffel و Lisp به دست آمده است.

این زبان در سال 1995 وارد بازار شد و طی ده سال توانست با ترغیب برنامه نویسان زیادی به استفاده از خود به شهرت برسد. Ruby برای تهیه و ساخت برنامه های تحت وب ، مدل های سه بعدی و... کاربرد دارد. مخترع این زبان در سال 2010 با بیان این نکته که هیچ برنامه نویسی در دنیا که زبان ruby  را خوب آموخته باشد بیکار نخواهد ماند امید بسیاری را در دل برنامه نویسانی که از این زبان استفاده میکنند زنده کرد. این زبان در جمع ده زبان برتر برنامه نویسی جهان در رده آخر قرار داده شده است.

در پایان باید گفت که در این مقاله نکته ای وجود دارد که شما میتوانید با پیدا کردن آن و درج در قسمت نظرات همین مطلب توانایی خود را در درک مطالب به رخ سایر بازدیدکنندگان بکشید.موفق و پیروز باشید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای اندروید

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چه زبانی برای برنامه نویسی اندروید مناسب تر از سایر زبان هاست؟ در میان زبان های مختلفی که برای برنامه اندروید از آنها استفاده میشود میتوان به زبان جاوا و بیسیک اشاره نمود.

با این حال همیشه این سوال مطرح است که از بین این دو زبان کدام یک برای برنامه نوسی اندروید مناسب تر از دیگری است. با مطالعه این مقاله از طراحی سایت میتوانید مقایسه ای بین زبان جاوا و بیسیک انجام داده و زبانی که به نظرتان مناسب تر از دیگری است را انتخاب نمایید.

1- محبوبیت و قدرت کدام یک بیشتر است:

چنانچه اهل گشت و گذار اینترنتی باشید با یک سرچ کوچک خواهید فهمید که زبان برنامه نویسی  جاوا در بسیاری از رتبه بندی های زبان های برنامه نویسی در رده های بالا بلکه در اکثر آنها دارای رتبه اول است و این در حالی است که در تمامی مراحل بالاتر از زبان بیسیک قرار دارد همین امر به وضوح قدرت این زبان را به رخ خواهد کشید.

2- کارایی و منابع کدام یک بیشتر است:

برخی از برنامه نویسان تنها دلیل انتخاب زبان بیسیک را مناسب بودن آن جهت نوشتن کتاب های الکترونیکی برای اندروید می دانند زیرا عقیده دارند برای موارد پیشرفته تر ممکن است کار با بیسیک برای شما سخت باشد. یکی دیگر از برتری های جاوا نسبت به بیسیک وجود منابع و سورس های آماده ی بسیار بیشتر از بیسیک در سطح اینترنت می باشد.

3- گوگل کدام یک را ترجیح میدهد:

شرکت گوگل به عنوان صاحب امتیاز پلتفرم اندروید به برنامه نویسانی که قصد دارند برای این پلتفرم برنامه ای بنویسند و آنرا گسترش دهند زبان برنامه نویسی جاوا را پیشنهاد میدهد.

بهترین زبان برنامه نویسی برای اندروید

4- هزینه برنامه نویسی با جاوا و بیسیک چقدر است:

چنانچه برتری های زبان جاوا تا به این لحظه شما را مجاب برای استفاده از این زبان برنامه نویسی برای تهیه ی برنامه هایی برای پلتفرم اندروید نکرده است بهتر است درباره هزینه ای که برنامه نویسی به زبان جاوا و بییسیک برای شما در بر خواهد داشت و شما باید آنها را پرداخت نمایید فکر کنید.همانطور که میدانید اکثر کتابخانه های بیسیک به صورت پولی به فروش میرسند و این در حالی است که تمام کتابخانه های جاوا به صورت رایگان در اینترنت منتشر شده اند و شما میتوانید به راحتی از آنها استفاده نمایید. با توجه به شرایط تحریمی که علیه کشور ما اتخاذ نموده اند قطعا برای خرید کتابخانه های بیسیک از سایت های خارجی با مشکل تبادل وجه مواجه خواهید شد و همین امر نیز بیانگر برتری بی چون و چرای جاوا نسبت به بیسیک است.

5- موقعیت های شغلی کدام یک بیشتر است:

چنانچه سری به سایت های استخدامی و یا روزنامه ها زده باشید احتمال زیاد با آگهی استخدام برنامه نویس جاوا برای اندروید برخورد داشته اید و این در حالی است که مشاهده ی آگهی هایی با مزمون استخدام برنامه نویس بیسیک برای اندروید مختص مورد های معدودی است.

تصمیم گیری:

چنانچه با خواندن موارد بالا به یادگیری زبان جاوا و تسلط بر آن برای برنامه نویسی اندروید علاقه مند شدید حالا وقت آن رسیده است که شما را شگفت زده کنیم. شما پس از یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا با کمی تمرین و ممارست میتوانید برای ویندوز نیز برنامه بسازید و این معنای واقعی کلمه ی با یک تیر دو نشان زدن است. 

بهترین زبان برنامه نویسی برای شبکه

شما کاربران علاقه مند به یادگیری زبان های برنامه نویسی و طراحی سایت میتواند با یک سرچ کوتاه در اینترنت رتبه بندی محبوبیت و کارایی زبان های برنامه نویسی را به دست آورید. با نگاهی اجمالی به این لیست و مقایسه لیست سال 2016 با سالهای پیش شاهد پیشرفت جایگاه برخی زبان ها و محبوب تر شدن آنها در بین برنامه نویسان خواهید بود. در این بخش از مقالات شرکت طراحی سایت مبنا قصد داریم به معرفی بهترین زبان برنامه نویسی برای شبکه اشاره کنیم.

یکی از این زبان های برنامه نویسی که طی سالهای پیش توانسته پیشرفت قابل قبولی داشته باشد و رتبه خوبی در بین سایر زبان های برنامه نویسی به دست آورد زبان پایتون می باشد. این زبان اینقدر خوب توانسته برنامه نویسان را به استفاده از خود ترغیب کند که حتی شرکت های بزرگی مانند گوگل و یوتیوب نیز از این زبان برای طراحی سایت و طراحی نرم افزار و شبکه استفاده میکنند.

زبان پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی است که میتوان با آن به صورت چند منظوره برنامه نویسی کرد این درحالی است که با استفاده از این زبان میتوان از سایت های داینامیک تا تحلیل داده ها و حتی نرم افزار هایی برای ویندوز طراحی و برنامه نویسی کرد. این زبان در سال 1991 توسط شخصی به نام روسوم ساخته شد و هم اکنون هم توسعه این زبان بر عهده خود ایشان است این شخص در حال حاضر در شرکت دراپ باکس مشغول به کار می باشد.

بر اساس رتبه بندی های صورت گرفته در میان زبان های برنامه نویسی محبوب جهانی ، زبان پایتون طی یکسال گذشته از رتبه هشتم به رتبه ی پنجم این رده بندی رسیده است و این نشان دهنده ی محبوبیت رو به افزایش این زبان می باشد.
یکی از اصلی ترین ویژگی های این زبان برای طراحی سایت ساده و روان بودن آن می باشد به حدی که حتی کودکان نیز میتوانند این زبان را بیاموزند. هر برنامه نویسی که از کد های پایتون استفاده میکند و یا آنها را دیده است به زیبایی و نظم این کد ها اعتراف کرده است.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شبکه


چند نمونه از شرکت ها وسایت های معروفی که از این زبان برای توسعه و برنامه نویسی طراحی سایت و نرم افزار ها و شبکه خود استفاده نموده اند در زیر آمده است:

  • شرکت گوگل
  • یاهو
  • شرکت اینتل
  • سیسکو
  • وب سایت سی آی ای(CIA)

دلایل برتری زبان پایتون نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی

همانگونه که میدانید نیاز های کاربران با یکدیگر متفاوت است و همین امر باعث شده زبان های برنامه نویسی قابلیت ها و ویژگی های مختص به خود را داشته باشند و دلیل به وجود آمدن زبان های مختلف نیز تکمیل پاسخ همه جانبه به نیاز های کاربران می باشد.
به همین جهت است که در صورتی که مایل هستید تا یک زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت و یا سایر نرم افزار ها و شبکه را بیاموزید ابتدا باید با خود فکر کنید که مایل هستید به چه نیازهای شما پاسخ دهد و آیا قابلیت های زبان انتخابی شما پاسخگوی تمام نیاز های شما هست یا خیر؟

به همین منظور برای اینکه شما در انتخاب زبان پایتون به عنوان زبانی که برای آموختن آن در این راه قدم بگذارید تعدادی از ویژگی های این زبان را برای شما در زیر آورده ایم. امیدواریم با مطالعه ویژگی های زبان پایتون بتواند برتری این زبان نسبت به سایر زبان ها درک و جهت آموختن آن اقدام کنید.

ظاهر ساده و منظم

زبان پایتون به حدی منظم است که در صورتی که سورس کد برنامه های نوشته شده توسط این زبان را نگاهی بیندازید چیزی که مشاهده میکنید بیشتر شبیه به یک متن انگلیسی ساده به چشم می آید تا کد های برنامه نویسی برای یک برنامه یا طراحی سایت. این ویژگی بزرگ ترین وجه تمایز پایتون با سایر زبان های برنامه نویسی می باشد زیرا به جای درگیر کردن برنامه نویس با جزئیات به برنامه نویس کمک میکند تا با سرعت بیشتری کار خود را پیش ببرد و مسائل پیش رویش را حل نماید.

شیب کم منحنی یادگیری

همانطور که گفته شد سادگی کار با پایتون و شیوایی در خواندن کد های آن سهولت را در یادگیری آن به ارمغان آورده است، از دیگر ویژگی های زبان پایتون متن باز بودن و رایگان بودن اطلاعات و کتابخانه های آن است. تمامی این ویژگی ها باعث میشود که یک برنامه نویس پایتون به راحتی با این زبان کار کرده و در آموختن آن با مشکلات بسیار کمی رو به رو شود.

سطح بالا بودن

 پایتون یکی از زبانهایی است که از سطح بالایی برخوردار است و به همین منظور برنامه نویس درگیر مسائل خورد مانند مدیریت حافظه نمیشود.

قابل حمل بودن

 باتوجه به متن باز بودن این زبان میتوان از آن در بسیاری از پلتفرم ها استفاده نمود. طبق آمار رسمی که توسط سایت پایتون ارائه شده است این زبان 21 پلتفرم شامل  ویندوز و لینوکس تا اندروید و آی او اس و... را پشتیبانی میکند برای اجرایی شدن آن بر روی هر یک از پلتفرم ها کافی است تغییرات کوچکی در سورس برنامه اعمال شود.

 

بهترین زبان برنامه نویسی برای شبکه

شی گرا بودن

زبان پایتون برخلاف زبان های دیگر از روش های ساده تری برای اجرای برنامه های شی گرا استفاده میکند.

توسعه پذیری

یکی از مشکلاتی که زبان پایتون با آن درگیر است سرعت پایین آن در اجرای برخی کد ها می باشد برای این منظور میتوان کد های مربوط به آن برنامه یا قسمت را به زبانی به غیر از پایتون نوشت و کد آن قسمت را درون کد های پایتون قرار داد تا سرعت عملکرد آن بهبود یابد.

جای پذیری

زبان پایتون به قدری قدرتمند است که علاوه بر اینکه میتواند سایر کد ها را در خود جای دهد میتوان به وسیله آن کدی را نوشت و در سایر زبان ها از آن استفاده نمود و امکانات اسکریپتی که به وسیله زبان پایتون به وجود می آید را به آن اضافه نمود.

کتابخانه ای کامل

شرکت توسعه دهنده ی زبان پایتون کتابخانه ای غنی و پرمحتوا را برای این زبان ایجاد نموده است ولی در صورتی که نیاز های شما توسط کتابخانه های موجود مرتفع نشد میتوانید از کتابخانه های سایر برنامه نویسان که به رایگان در اینترنت منتشر میشوند نیز استفاده نمایید.

همه کاره

زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان همه کاره است و با استفاده از آن میتوان برای طیف وسیعی از موضوعات نظیر طراحی سایت و شبکه  برنامه نویسی کرد. بخشی از مواردی که به زبان پایتون برنامه نویسی شده اند در زیر آمده اند:

  • ساخت برنامه های کاربردی برای ناسا
  • ساخت ابزار هایی برای شرکت های گوگل و یوتیوب
  • ساخت ابزار هایی برای شرکت یاهو

از جمله مهمترین کاربرد های زبان برنامه نویسی پایتون میتوان به استفاده از آن در برنامه نویسی شبکه و امنیت شبکه اشاره کرد.

 درصد خوانایی بالا

با یک مثال ساده به این بحث پایان میدهیم. همانطور که آموختن زبان چینی نسبت به زبان انگلیسی سخت تر است دقیقا همین امر نیز در مورد زبان های برنامه نویسی نیز صدق میکند و خواندن و درک سورس کد برخی زبان های برنامه نویسی نسبت به زبان های دیگر دشوار تر است. این در حالی است که زبان پایتون با شیوایی بالایی که دارد مانند مطالعه زبان انگلیسی است و درک کد نویسی های انجام شده توسط آن بسیار آسان است.

نکته طلایی : چنانچه شما علاقه مند به یادگیری زبانی هستید که بتوانید به وسیله آن برای پلتفورم های مختلف برنامه نویسی کنید و یا طراحی سایت انجام دهید و یا در زمینه ی شبکه و امنیت شبکه تخصص کسب کنید به شما یادگیری زبان پایتون را پیشنهاد میکنیم.”

بهترین زبان برنامه نویسی

به سبب گستردگی زیاد زبان های برنامه نویسی ، انتخاب کردن یک زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت و یا طراحی نرم افزار بسیار مشکل است. و انتخاب کردن یک زبان برنامه نویسی با ،بازار کار خوب نیز کار مشکلی است.

ما برای شما زبان برنامه نویسی را نسبت به بازار کار مقایسه کردیم ، و طبق آمار گوگل پرکاربرد ترین و بهترین زبان برنامه نویسی را برای شما توضیح می دهیم. در این مقاله از طراحی سایت با ما همراه باشید.

1) زبان برنامه نویسی Java

زبان برنامه نویسیJava یک زبان شی گرایی است که در سال 1990 طراحی شد. توسط این زبان برنامه نویسی بازی ها و نرم افزار های زیادی طراحی شده اند. زبان برنامه نویسی Java خاصیت چندگانگی دارد و هم در مک و هم سیستم عامل ویندور قابل اجرا است. زبان برنامه نویسی Java با کمک سیستم عامل اندروید بر سر زبان ها افتاده و افراد زیادی جذب این کار شدند .

2) زبان برنامه نویسی C

زبان برنامه نویسی C یک زبان بسیار گسترده و قدیمی است . افراد زیادی کار خود را از زبان برنامه نویسی C شروع کردن . بعد ها زبان های برنامه نویسی  C++ ،C# ،Java و... از زبان برنامه نویسی C  به وجود آمدن با این وجود کسانی که با زبان برنامه نویسی C کار خود را شروع کردن، کار کردن با این زبان برنامه نویسی برایشان آسان است.

3) زبان برنامه نویسی C++

از زبان برنامه نویسی C++ نرم افزار های کلاینت و بازی های ویدئویی توسط زبان برنامه نویسی C++ طراحی شدند.

این زبان برنامه نویسی یک زبان شی گرایی است و نرم افزار های فایرفاکس ، WINAMP از زبان برنامه نویسی C++ طراحی شده اند.

4) زبان برنامه نویسی C#

زبان برنامه نویسی C# یک زبان اصلی است .زبان برنامه نویسی C# الهام گرفته از زبان برنامه نویسی C می باشد. شما با یادگیری زبان برنامه نویسی C# فن آوری های ماکروسافت مانند: دات نت،  ASP.Net نیز کار کنید.

بهترین زبان برنامه نویسی

5)زبان برنامه نویسی Objective C

شرکت اپل برنامه های نرم افزاری خود را توسط زبان برنامه نویسی Objective C پیاده سازی کرده است. سیتم عامل مک و سیستم عامل IOS همگی با زبان برنامه نویسی Objective C منتشر شده اند.

6) زبان برنامه نویسی PHP

فیسبوک و میلیون ها سایت دیگر از زبان برنامه نویسی PHP استفاده می کنند . سایت های بزرگ مانند تویتر ، ویکی­پدیا ، فیسبوک ، فلیکر، اپل همگی از زبان برنامه نویسی PHP استفاده می کنند .

زبان برنامه نویسی PHP برای طراحی سایت به ویژه طراحی سایت دانیامیک استفاده می شود.

7) زبان برنامه نویسی Python

زبان برنامه نویسی Python یک زبان بسیار شیک و سطح بالایی است . کد های زبان برنامه نویسی Python بسیار ساده و قابل فهم هستند و سایت های مانند :گوگل، یاهو و آی بی ام از زبان برنامه نویسیPython استفاده می کند. این زبان در طراحی سایت نیز کاربرد دارد.

8) زبان برنامه نویسی Ruby

زبان برنامه نویسی Rubyنیز مانند زبان برنامه نویسی  Python کدهای بسیار ساده ای دارد. و می توان از این زبان اپلیکیشن های خوبی طراحی کرد.

9) زبان برنامه نویسی Java Script

زبان برنامه نویسی Java Script توسط Netscape طراحی شده است. زبان برنامه نویسی Java Script در بین افراد محبوبیت زیادی دارد و دنیای وب را تحت تاثیر خود قرار داده است. توسط زبان برنامه نویسی Java Script توابع انیمیشنی و نرم افزار های دسکتاپی طراحی می شود.

10) زبان برنامه نویسیSQL

زبان برنامه نویسیSQLقوی ترین دیتابیس را دارد و برای مدیریت دیتاها کاربرد دارد . از زبان برنامه نویسی SQL می توان قوی ترین کوئری ها را ایجاد کرد.

بهترین زبان برای شروع برنامه نویسی و طراحی سایت

شاید یکی از بزرگترین مشکلاتی که علاقه مندان به برنامه نویسی و طراحی سایت با آن رو به رو هستند اطلاع نداشتن از یک نقشه ی راه درست و منسجم است. داشتن یک نقشه راه مناسب میتواند تا حد قابل قبولی در وقت و انرژی ما صرفه جویی نماید و مراحل یادگیری شما را راحت تر نماید. در ادامه این مقاله از شرکت طراحی سایت مبنا به شما خواهیم آموخت که برای شروع برنامه نویسی از کجا شروع کنید.

برخی از سوالات علاقه مندان به برنامه نویسی ‌و طراحی سایت

  • بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع کدام است؟

  • چقدر زمان لازم است تا بتوان یک زبان برنامه نویسی را آموخت؟

  • دستمزد ماهیانه ی یک برنامه نویس چقدر است؟

  • طول عمر مفیدی که میتوان برنامه نویسی و طراحی سایت کرد چقدر است؟

  • آیا برای برنامه نویس شدن حتما به تحصیلات دانشگاهی نیاز است؟

اول از همه باید تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید و از خود بپرسید که چرا میخواهید برنامه نویس شوید؟ دلایل زیادی از جمله کارکردن در خانه و پول دراوردن، تغییر در جهان، شخصیت بالایی که یک برنامه نویس در جامعه دارد و خیلی دلایل دیگر ممکن است شما را علاقه مند به یادگیری این حرفه کرده است.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

برنامه نویس شدن نیاز مبرمی به علاقه دارد. زندگی یک برنامه نویس پر است از ایراداتی که در کار او پیش می آید  و این در حالی است که ممکن است تجربه ی رفع چنین مشکلاتی را نداشته باشد. یک برنامه نویس در طول یک پروژه ممکن است بیشترین وقت خود را صرف رفع مشکلات به وجود آمده در کارش کند و جالب است بدانید که ممکن است هفته ها طول بکشد تا متوجه شود که ایراد کار تنها در غلط املایی موجود در یک کلمه بوده است.

پس اگر میخواهید برنامه نویس باشید ابتدا باید تاب و تحمل خود را بالا ببرید زیرا راهی که در آن پا گذاشتید بسیار ناهموار و سخت است. برای برنامه نویس شدن لازم نیست که حتما در رشته های دانشگاهی مرتبط با کامپیوتر و نرم افزار تحصیل کرده باشید و یا سن بالا تر 20 سال داشته باشید  حتی نیازی به دانستن تمامی ریاضیات نیز ندارید ولی اگر همه این موارد را در خود داشته باشید میتوانید در کنار سایر برنامه نویسان خبره قرار گرفته و جایگاه مناسبی برای خود داشته باشید.

با شرکت در یک و یا چند دوره ی مرتبط با برنامه نویسی و خواندن کتاب های مرتبط شما میتوانید به یک برنامه نویس تبدیل شوید ، برنامه نویس شدن به این معنی است که شما با گذارندن دوره هایی و خواندن کتاب های مرتبط بتوانید پروژه هایی که در این دوره ها و کتاب ها به شما داده میشود را عملی نمایید برای اینکه به یک برنامه نویس تبدیل شوید زمان زیادی لازم ندارید اما برای اینکه بتوانید در آخر پروژه را مطابق با آنچه مشتری از شما خواسته است پیاده سازی کنید به تجربه زیادی نیاز دارید.

از کدام زبان برنامه نویسی استفاده کنیم؟

 در دنیا زبان های برنامه نویسی زیادی برای طراحی سایت و برنامه نویسی وجود دارد که قاعدتا شما قادر به آموختن تمامی آنها نخواهید بود یک سری از زبان های برنامه نویسی اصطلاحا چند سکویی هستند، این قابلیت به شما این امکان را می دهد که با استفاده از این زبان ها برا بستر های متفاوتی برنامه نویسی انجام دهید. زبان برنامه نویسی جاوا یکی از این زبان هاست با استفاده از این زبان میتوانید برای سیستم های اندرویدی، ویندوزی ، لینوکسی و مک برنامه هایی را پیاده سازی کنید و آنها را گسترش دهید.

اما گسترش دهندگی بستر هایی که در بالا گفته شد به راحتی سخن گفتن درباره آنها نخواهد بود و نیازمند مطالعه و کسب تجربه ی بسیاری است. تمامی زبان های برنامه نویسی دارای قواعد پایه ای تقریبا یکسانی هستند برای همین شرکت طراحی سایت مبنا به شما پیشنهاد میکند که ابتدا مقدمات کلی برنامه نویسی را فرا بگیرید و در همین ابتدای امر بر روی یک زبان خاص تعصب نداشته باشید. خوشبختانه در زمینه برنامه نویسی منابع رایگان و کم هزینه وجود دارند که هر کسی میتواند از آنها استفاده نماید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

برای شروع از سرمشق ها الگو بگیرید

تقریبا تمامی برنامه نویسان برای شروع کار خود برنامه ی ساده ی سلام جهان را پیاده سازی و اجرا نموده اند. شما میتوانید با الگو گرفتن از سایر برنامه نویسان و اعمال تغییرات مخصوص به خود کارتان را شروع نمایید.

پس از مدتی که تجربه مناسبی در زمینه برنامه نویسی کسب کردید سعی کنید با استفاده از دروسی که تا به حال یادگرفته اید و آویختن آن با تجارب خود یک برنامه هر چند ساده را از صفر پایه ریزی و اجرا نمایید. سپس کار خودتان را با سورس های آماده ی اولین کار های برنامه نویسان موفق مطابقت دهید و درصد پیشرفت خود را مشخص کنید.

در برنامه ها مشارکت کنید و آنها را توسعه دهید

یکی از زیباترین کار های برنامه نویسان حرفه ای انتشار سورس کد هایی است که توسط خودشان نوشته شده است. این کار چندین مزیت دارد که اولین آن کسب تجربه توسط برنامه نویسان تازه کار است. مزیت دیگر این کار این است که سایر برنامه نویسان میتوانند از این کد ها استفاده نموده و آنها را گسترش داده و در نهایت برنامه بهتری ایجاد نمایند. سایت گیت هاب یکی از سایت هایی است که برنامه نویسان در سرتاسر جهان برنامه های تولیدی توسط خود را در آن منتشر کنند و اجازه دهند سایر برنامه نویسان آنها را گسترش دهند.

اگر تا به حال تجربه ی انجام پروژه طراحی سایت و برنامه نویسی را نداشته اید و استرس اینکه نتوانید یک پروژه را به تنهایی مدیریت کنید شما را آزار می دهد با یک سرچ انگلیسی در اینترنت میتوانید به صورت داوطلبانه در ساخت پروژه های عمومی شرکت نمایید. این پروژه ها معمولا به وسیله تعدادی از برنامه نویسان که در زمینه خاصی تخصص دارند انجام میشود و شما با پیوستن به گروه آنها میتوانید در انجام آن پروزه سهیم شوید مزیت این امر این است که شما میتوانید بر تجربه خود اضافه نمایید و از تجربه سایر دوستانتان که در این پروژه سهیم هستند استفاده نمایید ولی تنها ایرادی که به اینگونه همکاری ها وارد است این است که شما نمیتوانید برنامه ایجاد شده را به نام خود ثبت و از آن درامدی کسب نمایید.‌

بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی نرم افزار

به راحتی نمی توان گفت که کدام زبان برنامه نویسی اهمیت و کاربرد بیشتری دارد . در مقالات قبلی شرکت طراحی سایت مبنا ، در مورد زبان های مختلف برنامه نویسی و کاربرد آنها در طراحی سایت و نرم افزار مطالبی را ارائه کردیم. در این بخش از طراحی سایت ، هدف ما معرفی بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی و ساخت نرم افزار است. اگرچه انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی کار دشواری است اما می توان میزان تقاضای بازار کار ، با قابلیت های زبان برنامه نویسی مقایسه و پیشنهاد داد.

البته برای معرفی یک زبان برنامه نویسی ، ظهور یک پدیه جدید را نمی توان نادیده گرفت. مثلا : با ظهور تلفن های هوشمند زبان برنامه نویسی Java برای اندروید و Objective-C برای  IOS مورد تقاضای بسیاری قرار گرفت.

برای کسانی که می خواهند پا به دنیای برنامه نویسی بگذارند ، زبان برنامه نویسی که انتخاب می کنید باید از همه لحاظ، تقاضای بازار داشته باشد. ما آمار برنامه نویسی که تقاضای بازار دارند را برای شما بدست آوده ایم.

در این قسمت از شرکت طراحی سایت مبنا ،  6 زبان برنامه نویسی که تقاضای بازار در سال 2015 و 2014 داشته اند را برای شما معرفی می کنیم .

بهترین زبان برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار

1) زبان برنامه نویسی Java

در عصر تکنولوژی تلفن های همراه ، زبان برنامه نویسی جاوا به لطف سیستم عامل اندوید به سر زبان ها افتاد و برنامه نویسان زیادی را به خود جذب کرد.

چرا باید جاوا یاد بگیریم؟

زبان برنامه نویسی جاوا بسیار پر کاربرد شده است و در بیشتر موارد مورد استفاده قرار می گیرد مثلا : دستگاهای خود پرداز، بانک ها ، کنسول های بازی ، موبایل ها و... استفاده می شود .

چه چیزی باعث قدرتمند شدن جاوا شده است؟

زبان برنامه نویسی جاوا زبان شی گرایی است. در جاوا تنها یک بار نیاز به کامپایل دارید و می توانید آن را در جاهای دیگر استفاده کنید. یک شعار معروف در مورد زبان برنامه نویسی جاوا : یک بار بنویس و هرجا دلت می خواهد استفاده کن.

2) زبان برنامه نویسی C

زبان برنامه نویسیC ، یک زبان برنامه نویسی قدیمی در عین حال گسترده است. زبان برنامه نویسی C اولین زبانی است که بیشتر افراد آن را برای کاربرد آن یادمیگیرند .

چرا باید زبان برنامه نویسی C را یاد بگیریم؟

زبان برنامه نویسی C توسط Dennis Ritchie در سال 1970 توسعه یافت . زبان برنامه نویسیC  ، زبانی است که افراد آن را تا این زمان بصورت گسترده استفاده می کنند. و بعد از زبان برنامه نویسیC  ، زبان های برنامه نویسی Java ، Java Script ،C++ ، Limbo ،  C#، Objective-C،  Perl، PHP و  Pythonبه وجود آمدند. بنابراین با یادگیری زبان برنامه نویسی Cمی توانید زبان برنامه نویسی دیگر را به آسانی یادبگیرید. و از آن در طراحی سایت و همچنین ساخت نرم افزار استفاده کنید.

چه چیزی زبان برنامه نویسی C را قدرتمند کرد

1. قابلیت حمل بودن .

2. رایگان بودن این زبان برنامه نویسی

3. محبوبیت و قدمت بالای آن

4. یادگیری آسان.

بهترین زبان برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار

3) زبان برنامه نویسی PHP

زبان برنامه نویسی PHP بسیار گسترده و برای طراحی سایت و ساخت وب سایت های داینامیک استفاده می شوند.

چرا PHP یاد بگیریم؟

1) بیش از 250 میلیون وب سایت و 2.1 میلیون سرور با استفاده از این زبان برنامه نویسی نصب شده است.

2) 80درصد انواع طراحی سایت برای وب سایت های داینامیک توسط سرور PHP ساخته شده است.

3) رایگان و اوپن سورس است.

4) یادگیری راحت و ساده ای دارد.

5) قیمت مناسب هاست .

چه سایت هایی از PHP استفاده می کنند؟

1)     تویتر

2)     ویکی­پدیا

3)     فیسبوک

4)     اپل

5)     فلیکر

4) زبان برنامه نویسی Java Script

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت مورد توجه افراد زیادی بوده است و جز زبان هایی است که توانسته دنیای وب اینترنت را تحت تاثیر خود را قرار دهد . زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به شما در ایجاد و ارتباط بهتر با سایت کمک می کند ، شما می توانید از طرح ها و سبک های مختلف در جاوا اسکریپت برای ساخت رابط کاری استفاده کنید. زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را می توان برای بارگذاری تصاویر ، انیمیشن ها و یا اشیاء دیگر برای وب سایت استفاده کرد.

5) زبان برنامه نویسی Python

زبان برنامه نویسی سطح بالا است . کد های این زبان برنامه نویسی ساده و قابل فهم هست .

چرا Python را باید یاد بگیریم؟

تقاضای کار زیادی در بازار دارد. شرکت هایی مانند: گوگل، یاهو و آی بی ام از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می کنند. بنابراین با یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون می توانید درامد خوبی از طریق طراحی سایت داشته باشد.

6) زبان برنامه نویسی C#

زبان برنامه نویسی C# یک زبان اصلی است شما با یادگیری این زبان می توانید بر روی فن آوری های مایکروسافت مانند دات نت،ASP.Net کارکنید . سیتم عامل های ویندوز ، و اکثر ویندوز های موبایل از طریق زبان برنامه نویسی C# ساخته شده اند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی

در این بخش از مقالات طراحی سایت در شرکت طراحی سایت مبنا قصد داریم در مورد بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی اطلاعاتی را ارائه دهیم. همانطور که قبلا نیز گفته شد برای طراحی سایت و نرم افزار های مختلف زبان های برنامه نویسی متعددی وجود دارند.  امروزه و با پیشرفت روز افزون تکنولوژی هوش مصنوعی با در اختیار گرفتن کامپیوتر ها توانسته درون زندگی انسان ها روز به روز جای خود را بیشتر از روز قبل باز کند و وظایف مختلف را انجام دهد. این رشته در واقع قسمتی از علوم کامپیوتر است و کار آن این است که بتواند با ایجاد الگورتیم های خاص به کامپیوتر ها توانایی انجام کار ها را انتقال دهد و آنها را هوشمند کند. اما این تعریف بسیار مبتدیانه است و برای درک آن ابتدا باید بفهمیم معنای هوشمندی چیست و سپس درک کنیم که به چه وسایلی کامپیوتر گفته میشود.

تمامی آدم ها از توانایی هایی مانند استدلال ، منطق و تصمیم گیری استفاده میکنند پس تمامی انسان ها هوشمند هستند.  اگر بتوانیم همین توانایی ها را به کامپیوتر ها نیز منتقل کنیم در واقع آنها را هوشمند کرده ایم. 

بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی

پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در سراسر دنیا  به جهت تولید پروژه های هوش مصنوعی می باشد.کد نویسی آسان و تمیز، تایپ آزادانه آن باعث صرفه جویی در زمان کد نویسی برنامه نویس می شود و برنامه نویس به جای وقت گذاشتن بر سر مسائل کوچک و بی اهمیت میتواند تمام تمرکز خود را بر روی پروژه قرار داده و آنرا به پیش ببرد  علاوه بر این ویژگی پایتون دارای تعداد بسیار زیادی کتابخانه و پسوند می باشد که تعداد قابل توجهی از آنها در مورد پروژه های هوش مصنوعی م باشند مانند نمودار های توطئه، پردازش داده ها و ... که برنامه نویس به راحتی و به رایگان میتواند به آنها دسترسی داشته باشد و به وسیله آنها مشکلات پیش آمده در کارش را مرتفع سازد. همچنین در کتابخانه های موجود پایتون تقریبا برای تمام موضوعات هوش مصنوعی راه حل وجود دارد از شبکه های بیزی گرفته تا شبکه های عصبی.

نام برخی از بسته های کارگشای پایتون در زیر آورده شده است.

 numpy  (کتابخانه محاسابات علمی)

scypy    (رایانه پیشرفته)

pybrain  (یادگیری ماشین در پایتون)

در بخشی دیگر به نظر می رسد که زبان برنامه نویسی جاوا نیز برای برنامه نویسی هوش مصنوعی مناسب باشد اما کد های طولانی آن و پیچیدگی هایی که دارد هربرنامه نویسی  را به استفاده از آن برای برنامه نویسی هوش مصنوعی  مجاب نمیکند.

آیا برای یادگیری اصول و مبانی سئو نیازمند یادگیری زبان برنامه نویسی خاصی هستیم؟

این سوالی است که بسیاری از کاربران ما در شرکت طراحی سایت مبنا دارند و به دنبا پاسخ آن هستند.  برای پاسخ به سوال این دسته از دوستان باید به آنها گفت که خیر! اجباری برای دانستن هیچ یک از زبان های برنامه نویسی برای دست پیدا کردن به دانش سئو وجود ندارد. با این وجود دانستن یک و یا تعدادی از زبان های برنامه نویسی در موفقیت شما تاثیر مثبت خواهد داشت اما این بدان منظور نیست که حتما برای موفق شدن در امر سئو وب سایت حتما باید زبان برنامه نویسی خاصی را فراگرفته باشید. برای روشن تر شدن این موضوع در ادامه بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

با یک مثال کوچک شروع میکنیم، فرض کنید برای اعمال تغییراتی در کد های هدینگ سایت خود نیازمند به برنامه نویسی هستید حال با توجه به اینکه شما از علم برنامه نویسی بی اطلاع هستید مجبور خواهید بود برای اینکه به مقصود خود برسید شخص برنامه نویسی را استخدام کنید. آموختن زبان های برنامه نویسی در مواقعی که علاقه و یا توانایی به کار گرفتن یک برنامه نویس را ندارید به کمک شما خواهند آمد.

زبان برنامه نویسی و ارتباط آن با سئو

سئو از دو بخش جدا از هم تشکیل شده است که یکی از بخش ها به موارد فنی طراحی سایت مربوط می شود که در صورتی که به درستی در ادامه راه نیاز به تنظیمات بعدی نخواهد بود و بخش دوم به اصولی مربوط میشود که هر از چندگاهی باید آنها را تغییر داد و یک وبمستر باید با آنها آشنا باشد. این بخش جدای از شناخت الگوریتم های گوگل می باشد و شامل فراگرفتن کار با وبمستر گوگل و اصول استفاده از بخش های مختلف پنل آن هم میشود.

اصول سئو به برنامه نویسی نیاز دارد و نمیتواند این دو را از یک دیگر جدا کنید دلیل آن این است که برای پیشرفت کردن سایتتان زمانهایی هست که نیازمند باز طراحی سایت خود هستید و این امر تنها از عهده برنامه نویسان ساخته است. البته باید به این نکته توجه داشت که در شرکت طراحی سایت مبنا این دو بخش از هم دیگر جدا هستند یعنی کسانی که در زمینه سئو مهارت و تخصص دارند حتما نباید برنامه نویسی هم آموخته باشند ولی این امر برای شما که به صورت انفرادی مایل به طراحی سایت و سئو سایت خود هستید متفاوت است و چنانچه نمیخواهید در ادامه راه با مشکل رو به رو شوید باید هر دوی آنها را با هم آموخته باشید. 

زبان های برنامه‌نویسی محبوب که ارزش یادگرفتن دارند

تنوع زبان های برنامه نویسی بالا است ، و پیدا کردن یک زبان برنامه نویسی که بازار کاری خوبی داشته در بین زبان های دیگر کار سختی است. شرکت طراحی سایت مبنا برای شما کاربران عزیز ، زبان های برنامه نویسی که بیشترین استفاده از آن ها می شود را معرفی می کند. برای طراحی سایت و ساخت انواع برنامه و نرم افزار ، زبان های برنامه نویسی متعددی وجود دارند.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

برخی از کاربران ، جاوا اسکریپت را با زبان برنامه نویسی جاوا اشتباه می گیرند. این دو زبان نسبت به هم بسیار متفاوت هستند. و تنها شباهت اسمی بین جاوا و جاوا اسکریپت وجود دارد.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یک زبان سمت کاربری است ، که برای ارتباط کاربری استفاده می شود . ساخت برنامه با جاوا اسکریپت کار مشکلی بود اما با اضافه شدن  فریم ورک ها طراحی برنامه آسان تر شد. از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می توان برای ساخت اپلیکیشن تحت سرور و در طراحی سایت استفاده کرد. استفاده این اپلیکیشن ها در ذخیره اطلاعات در بانک اطلاعاتی مفید است.

رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن گوشی های همراه جاوا اسکریپت عقب نکشید و با اضافه کردن فریم ورکی به نام Phone Gap این امکان ایجاد شد که نرم افزار هایی برای سیستم عامل گوشی های هوشمند ساخته شود. کافی است که کمی CSS  و HTML  بلد باشید تا برنامه های سیستم عاملی تولید کنید.

زبان برنامه نویسی روبی

تیم سازنده روبی یک توصیف برای آن ارائه کرده اند :

زبان روبی زبانی است که که برنامه نویسان با اشتیاق با استفاده از آن نرم افزار طراحی می کنند. زبان برنامه نویسی بر روی نیاز های انسان تاکید دارد نه بر روی ماشین. روبی برای ساخت نرم افزار هایی تحت وب کاربرد خوبی دارد . روبی می تواند در برنامه نویسی های بزرگ به شما کمک کند.

زبان برنامه نویسی پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون بین افراد برنامه نویس محبوبیت بالایی دارد. از زبان برنامه نویسی پایتون می توان برای ساخت اپلیکیشن های موبایل و دسکتاپ و همچنین طراحی سایت استفاده نمود.

شرکت های از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می کنند گوگل، دراپ باکس، پینترست، اینستاگرام، ردیت، بیت تورنت هستند از زبان پایتون حتی در ویدوز و لیونیکس نیز استفاده می شود.

معرفی زبان های برنامه‌ نویسی محبوب

زبان برنامه نویسی PHP

زبان برنامه نویسیPHP قابلیت متن باز دارد و یک زبان سمت سرور می باشد. این زبان در طراحی سایت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. سایت های که مشاهده می کنید همگی با زبان برنامه نویسی PHPطراحی شده اند. شرکت های فیسبوک، یاهو، ویکی‌پدیا، تامبلر، وردپرسهمگی به وسیله زبان برنامه نویسی PHPقدرت گرفته اند.

زبان برنامه نویسی جاوا

زبان برنامه نویسی جاوا یک زبان مستقل در سیستم عامل می باشد. با پیشرفته شدن تلفن های همراه زبان برنامه نویسی جاوا طرفدار زیادی پیدا کرد و از آن برای ساخت اپلیکیشن اندروید استفاده می شود.

زبان برنامه نویسی Cو ++C

همانطور که می دانید از زبان برنامه نویسی Cو C++ برای ساخت نرم افزار های سیستمی استفاده می شود . زبان برنامه نویسی  Cترکیبی از سایر زبان های برنامه نویسی است ، و C++ برای ساخت نرم افزار های دسکتاپی و ساخت اپلیکیشن های موبایل استفاده می شود.

زبان برنامه نویسی  Cبسیار گسترده و وسیع می باشد اگر شما زبان C را به خوبی بلد باشید کار کردن با سایر زبان های برنامه نویسی کار سختی نیست.

زبان برنامه نویسی آبجکتیو-سی / سوییفت

زبان برنامه نویسی آبجکتیو-سی الهام گرفته از زبان برنامه نویسی C است ، که به وسیله آن می تواند نرم افزار های IOS برای شرکت اپل ساخت. کمپانی اپل هدفش از طراحی زبان برنامه نویسی آبجکتیو-سی این بود که نرم افزار های با کیفیت و امنیت بالا تولید کند .

زبان برنامه نویسی سی شارپ

توسط زبان برنامه نویسی سی شارپ می توان بازی های رایانه ای ساخت .رفته رفته این زبان پیشرفت هایی کرد و اکنون به کمک MONO می توان برنامه های IOS نیز طراحی کرد.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده