برند سازی چیست (برندینگ چیست)؟

8 / 10
از 89 کاربر

برند سازی یا برندینگ مفهومی فراتر از مارک و نام شرکت می باشد. برند یک واژه و نام تجاری ست که توانسته است کاملا جای خود را در ذهن عموم مردم باز کرده و در خاطر آنها هک شده است.


فلسفه برند سازی امروزه گسترش فراوانی یافته است؛ به طوری که برای آن کمپین برند سازی ایجاد شده است، که این کمپین برای ایجاد یک برند به نکات زیادی توجه می نماید، از جمله جنبه های تصویری و حتی جنبه های شنیداری یک برند. حتی قسمت هایی بر روی تلفظ یک برند در زبان های مختلف مطالعه می نمایند تا برندی را انتخاب نمایند که در تمام زبان ها تلفظی یکسان داشته باشد. کارخانه کوکلا کولا که دارای یکی از برند های معتبر در دنیاست، قبل از انتخاب برند خود روی بسیاری از این مسائل توجه کرده و یک برند با اعتبار برای خود و نام شرکت خود ایجاد نموده است.

در دنیای امروز بسیاری از شرکت ها که فکر می کنند می توانند در زمینه تجارت موفق باشند، به دنبال نام و برندی برای خود می باشند که بتواند در سراسر جهان نام آنها را بر سر زبان بیندازد.

می توانیم بگوییم اگر نام تجاری شرکت ما تبدیل به یک برند بشود، دیگر نیازی به تبلیغات گسترده حتی نداریم. فقط نیاز به تبلیغاتی داریم که نام برند ما بر سر زبان بماند.

برای تبدیل شدن نام شرکت و به یک برند و بر سر زبان افتاد نام تجاری یمان، کافی ست با طراحی سایت مناسب و بهینه سازی سایت ، البته بعد از انتخاب نام برند و ثبت شرکت و نام آن، اقدام به تبلیغات برای خود نماییم.

در دنیای اینترنت این کار را بازریابی اینترنتی می نمامیم که با آن در مباحث قبل آشنا شدیم. بازرایابی اینترنتی کمک شایانی به ما در تبدیل شدن نام تجاری شرکت ما به یک برند خواهد نمود.

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
اميرحسين شادكام ... : ساخت برند در خصوص محصولات چرمي
15 4
با تشكر از توضيحات
فرهاد :
4 1
پروسه برندینگ نیازمند راهکارهای تفکر محور و تعریف شده ای هستش که هماهنگی و تعاملی بهینه و مطلوب فی ما بین تمام فعالیت های مرتبط بـا مشتری را برای هر ســازمان ایجاد می کنه که اگر در غیر این صــورت باشه می تونه تاثیر منفی روی مخاطبین برند داشته باشد . با مطالعاتی که من داشتم دریافتم که طراحی و برندینگ توی چهار مرحله انجام می گردد : اول طراحی و برندینگ با مطالعه بازار هدف و ایجاد شخصیت برند انجام میشه دوم طراحی Object ها و هویت درون سازمانی سوم طراحی برندینگ و خلق تمامی Object ها چهارم طراحی و برندینگ با مطالعه بازار و به روز نگه داشتن برند که به اعتقاد من مرحله اول از همه مهمتر است .
مدیریت : پاسخ
8 0
سپاس از به اشتراک گذاشتن نظرتون با ما و سایر دوستان در مورد برندسازی
علیرضا :
3 0
با تجربه ای که من توی بحث برندینگ و برندسازی کسب کردم به این نتیجه رسیدم که در اولین مرحله طراحی و برندینگ با مطالعه بازار هدف و ایجاد شخصیت برند باید آغاز شود که یکی از مهمترین بخش ها در طراحی برندینگ , مطالعه دقیق بازار و شناخت ابعاد وجودی سازمان در آن بازار خواهد بود . بدین معنی که بتوان برای یک سری از سوالات مانند : مشتریان این بازار چه تفاوتی برای شما با دیگر رقبایتان قائل هستند ؟ محصولات و یا خدمات شما در چه زمان و یا مکان هایی با مشتریانتان ارتباط برقرار می کند ؟ مواد و محتوای ایجاد و یا ساخت خدمات و محصولات شما چیست ؟ در 5 سال آینده برند خود و ابعاد سازمانی خود را چگونه تصور می نمایید ؟ پاسخ هایی مناسب یافت . که پاسخ این سوالات و تجزیه و تحلیل آنها آغاز فرآیند طراحی و برندینگ خواهد بود که شخصیت اصلی برند هم در این مرحله به تصویر کشیده خواهد شد .
امید آهنگرانی :
2 0
برندسازی اکنون تعریفی جز ساخت یک حس,درگیری ذهن و قلب مخاطب و بخشی از زندگی وی شدن ندارد. لوگو و شعار و .. شنا کردن نیست.تنها لباس دراوردن برای ورود بهد آب است.زمانی شنا میکنیم که بخشی از زندگی مخاطب شویم
بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله باید و نباید بازاریابی مقاله ای برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت خود
مقاله بازاریابی اینترنتی غیرمستقیم با محتوا
مقاله طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله راز کسب درآمد فوق العاده در اینترنت
مقاله قواعد بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله چگونه یک سایت تجاری پر بازدید داشته باشیم؟
مقاله چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟
مقاله برند سازی چیست (برندینگ چیست)؟
مقاله مزیت های برند سازی چیست؟
مقاله کمپین برند سازی چیست؟
مقاله انواع برند سازی را نام ببرید؟
مقاله برندهای ایرانی رو به بازاریابی محتوا آورده اند
مقاله مقایسه تاثیر تبلیغات در گوگل و وبلاگ نویسی
مقاله Dwell Time در بازاریابی اینترنتی چیست؟
مقاله درخت اینترنت مارکتینگ
مقاله چرا طراحی خوب نتایج بازاریابی بهتری در بر دارد؟
مقاله بازاریابی محتوا کلید توسعه حضور آنلاین قوی است !
مقاله چهار ستون موفقیت در بازاریابی آنلاین
مقاله آموزش بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای محلی
مقاله بایدها و نبایدهای بازاریابی فیسبوکی
مقاله 9 اصل بازاریابی در شبکه های اجتماعی
مقاله 5 استراتژی برای بازاریابی اینترنتی با بودجه کم
مقاله بازاریابی درون گرا به زبان ساده
مقاله روش انجام بازاریابی درون گرا
مقاله اینفوگرافیک مقایسه سئو و ppc
مقاله تاثیر طراحی سایت در برندسازی