مراحل ایجاد وب سایت

9 / 10
از 3 کاربر

ایجاد کردن و ساختن هر شی و وسیله ایی مراحلی را شامل می شود. در اینجا برای شما مراحل طراحی وب سایت که شامل 5 مرحله اصلی می باشد، در ذیل تشریح می نماییم.

شما می توانید با مطالعه هر بخش و مقالات مربوط به آن، با کلیک بر روی نام های پرنگ شده به مقاله مورد نظر رفته و به طور کامل با هر مفهوم آشنا شوید.

مراحل ایجاد وب سایت

مراحل ساختن یک وب سایت نیز ترتیبی دارد:

1-      ابتدا انتخاب یک نام مناسب برای وب سایت که در مبحث دامنه درباره آن توضیح مفصل داده ایم.

2-      ثبت نام سایت یا ثبت دامنه برای اینکه نام سایتمان منحصر به فرد باشد.

3-      طراحی صفحات وب توسط شرکت های طراحی سایت مثل شرکت طراحی سایت مبنا.

4-      خریدن یک فضای بر بستر اینترنت، که در بحث میزبان وب یا host می توانید با آن آشنا شوید.

5-      آپلود سایت طراحی شده بر روی فضای خریداری شده یا میزبان وب، برای اینکه بر روی بستر اینترنت برای نمایش به عموم قابل استفاده باشد. 

نکته: توجه داشته باشد در طراحی سایت خود اصول طراحی سایت و اصول بهینه سازی سایت را رعایت نمایید.

طراحی سایت چیست؟

به مراحل ایجاد و ساخت یک وب سایت از ابتدا تا انتها طراحی سایت می گویند.

یک طراح سایت برای طراحی سایت نیاز به آشنایی با تمام مراحل ایجاد وب سایت دارد.

امروزه علم طراحی سایت یکی از علوم مهم و پر درآمد در دنیا تبدیل شده است و برنامه نویسان آشنا به زبان های کدنویسی وب، درآمد های زیادی با طراحی سایت های خود بدست آورده اند.

البته برای رسیدن به موفقیت در علم طراحی سایت فقط دانستن کد ها و آشنایی با زبان های کدنویسی مهم نمی باشد. نکته مهم و قابل تامل برای رسیدن به موفقیت در زمینه طراحی سایت، داشتن مقداری نبوغ و نوآوری در این زمینه و همچنین آشنایی به موارد بهینه سازی سایت ها می باشد.

شاید بسیاری از شما وب سایت های معروفی را در ایران و خارج ایران می شناسید که امروزه با طراحی سایت های خاص و محبوب، به موفقیت و درآمدی فوق العاده دست پیدا کرده اند. در ایران وب سایت فروشگاهی مثل دیجی کالا و وب سایت های نیازمندی مثل ایستگاه و سانیاز از این جمله می باشد.

طراحی سایت

طراح سایت باید با ابزار مختلف ساخت و ویراش وب سایت ها و زبان های برنامه نویسی شبکه و اینترنت آشنایی داشته باشد، مثل Asp.net و PHP.

همچنین باید با مباحث دامنه ، میزبان وب ،cms ، Html ، css ، Ajax و....

حال اگر قصد آشنایی با علم طراحی سایت و رسیدن به بازاریابی اینترنتی و راه اندازی تجارت الکترونیک را دارید، باید به طور کامل حتی المقدور با مفاهیم طراحی سایت به صورت کلی آشنا باشیم .

شرکت طراحی سایت گسترش و پردازش مبنا، این اطلاعات را در مقالات طراحی سایت خود به طور کامل آموزش داده است.

همچنین موارد مربوط به تجارت الکترونیک و رسیدن مفاهیم بازاریابی اینترنتی درآمدزایی از طریق اینترنت را در بخش مقالات بازاریابی اینترنتی می توانید مطالعه کنید و برای خود زمینه ای ایجاد نمایید که بتوانید از طریق طراحی وب سایت به راه اندازی یک تجارت الکترونیک دست پیدا نمایید.

پس ابتدا به ساکن مطالب مربوط به طراحی سایت چیست و مطالب آموزش طراحی سایت را  که می توانید با کلیک بر روی اینجا، مشاهده کنید به طور کامل مطالعه نمایید. 

tarahi site یا  web design  یا طراحی سایت می تواند کمک شایانی به تجارت و افزایش درآمد برای شما نماید.

هدف گروه طراحی سایت مبنا رسیدن تمامی شما دوستان و همراهان به بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش می باشد، که برای اینکار با تاسیس شرکت طراحی سایت و همچنین انتقال تجربیات خود از طریق درج مقالات آموزشی به شما، کار خود را برای رسیدن به این هدف آغاز کرده است. لطفا ما را با نظرات و پیشنهادات و حتی انتقادات خود راهنمایی نمایید و آنها را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

باشد تا با هم ایرانی پر رونق بسازیم.

فناوریهای مورد استفاده در طراحی سایت چیست؟

شرکت Microsoft که در زمینه کامپیوتر فعالیت گسترده ایی دارد، و اکثر برنامه های کاربردی در این زمینه را تامین می نمایید، فناوری برای طراحی سایت تولید کرده است که Microsoft .NET Framework نام دارد.

برای کار کردن با این فناوری و طراحی سایت ، باید تجربیات زیاد و دانش کافی کسب نماییم. همچنین یک طراح سایت برای طراحی قالب سایت خود و گرافیک بهتر و زیباتر سایت خود، باید با نرم افزار های گرافیکی مثل فتوشاپ آشنایی کافی داشته باشد.

طراحی سایت امروزه با آمدن نرم افزار های آماده برای طراحی، البته امری آسان تر نسبت به گذشته شده است. حتی برای راه اندازی بسیاری از وب سایت ها دیگر نیاز به نوشتن حتی یک خط برنامه نیست، که البته اینگونه سایت ها امکانات محدودی خواهند داشت؛ حتی محدود تر از یک وبلاگ!

پس بهتر است اگر می خواهیم  طراحی سایت مناسبی داشته باشیم، طراحی آن را به شرکت طراحی سایت معتبر بسپاریم. از جمله ی معروف ترین شرکت های طراحی سایت، شرکت طراحی سایت مبنا (sitedesign-co.com) را می توان نام برد که با استفاده از بهترین ابزار و نیروها در طراحی سایت در کشور عزیزمان ایران قدم برداشته است.  

مراحل طراحی سایت

در طراحی سایت ، طراح سایت ابتدا طرح مورد نظر مشتری را با او بر روی یک کاغذ می کشند. سپس پس از تایید شدن طرح توسط مشتری، طراح ابتدا به سراغ طراحی قالب آن می رود؛ البته این نکته را در نظر داشته باشیم درمراحل ایجاد وب سایت به طور کامل تری فعالیت های طراحی وب سایت را توضیح داده ایم و در اینجا فقط مراحل طراحی سایت را نام می بریم.

سپس بعد از ایجاد قالب و تایید آن توسط مشتری، ماجول ها و امکانات سایت که برای آن ها مکان هایی تعبیه شده است، توسط کد ها و ابزار ها پر می شود و سایت آماده آپلود بر روی فضای میزبان وب خریداری شده می شود.

مراحل طراحی سایت

این نکته را در نظر داشته باشید، طراحی سایت یک هنر مهندسی می باشد که در آن گرافیگ به همراه بسیاری از کد ها در آن بکار برده می شود. بنابراین یک طراح سایت آدمی خلاق و با هوش می باشد که هم در زمینه اعداد و هم در زمینه هنر تبحر دارد. البته می توان قسمت های طراحی گرافیکی و کد نویسی توسط دو یا چند نفر انجام شود، اما اگر طراحی وجود داشته باشد که هر دو کار را به تنهایی انجام دهد مسلما کار بهتری را به مشتری ارائه خواهد داد. البته به شرطی که تخصصی نیز در کار باشد.

شرکت طراحی سایت طرح و گسترش مبنا که در زمینه طراحی سایت در ایران  فعالیت می نماید، طراح خوب و باتجربه ایی را در اختیار دارد که می توانید نمونه کار های آنها را در قسمت نمونه پروژه های طراحی سایت ببینید.  

برنامه نویسی وب سایت چیست؟

برنامه نویسی وب سایت در طراحی سایت ، عبارت است از مجموعه کد ها و اسکیرپت ها و ماجول ها و ابزاری که در  طراحی وب سایت از آن توسط طراح سایت استفاده می شود.

این کد ها می توانند کد های آماده باشد و یا توسط خود طراح نوشته شود.

این کد ها باید در قالبی خاص، که قرار گیری این قالب نیز دارای کد های خاصی می باشد، نوشته شوند تا ظاهر سایت ما، ظاهری آراسته و شکیل باشد.

سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت چیست؟

شاید همگی شما کلمه مدیریت محتوا را شنیده باشید. سیستم مدیریت محتوا بخشی از یک سایت می باشد که طراحان سایت برای کنترل داینامیک بخش های محتوایی سایت های طراحی شده، آن را ایجاد می نمایند تا به راحتی بتوان محتوای قرار گرفته بر روی سایت از قبیل عکس ها، متن ها، منو ها و... را کاربران تغییر دهند و یا ویرایش نمایند و حتی محتوای جدید ایجاد نمایند.

البته این سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت های داینامیک در نظر گرفته می شود. زیرا وب سایت های استاتیک را فقط از طریق کد نویسی می توان تغییر داد و مهمترین فرق یک وب سایت استاتیک و داینامیک، در مقوله پویا بودن و داشتن مدیریتی برای ویرایش محتوای آن می باشد.

البته مسلئه داینامیک بودن و ویرایش که در اینجا گفته ایم مربوط فقط به محتوای سایت می باشد و برای اضافه کردن ماژولی خاص نیاز به دانستنعلم طراحی سایت می باشد، زیرا برای تغییرات قالبی و ساختاری ، سیستم مدیریت محتوای گفته شده کاربردی نخواهد داشت.

سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت چیست؟

البته امروزه بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا آماده یا cms های آماده یا اپن سورس در دنیا طراحی شده اند که با یادگیری آنها بسیاری از تغرات را در یک سایت می توان انجام داد. البته با توجه به معایب بسیار زیاد این cms های آماده ، استفاده از آنها برای طراحی سایت کار بسیار اشتباهی می باشد؛ مخصوصا اگر ما قصد بهره برداری از وب سایت را داریم و می خواهیم در سرچ کلمات خود در موتور های جست و جو رتبه خوبی پیدا نماییم و از این طریق به بازاریابی اینترنتی در مبحث تجارت الکترونیک دست پیدا نماییم، استفاده از سیستم های مدیریت محتوا آماده، کار ما را دچار مشکل خواهد کرد و هرگز به این مهم دست پیدا نخواهیم کرد؛ همچنین امنیت پایین وب سایت های طراحی شده با cms های آماده یکی از عیب های بزرگ این طراحی سایت می باشد.

اما امروزه بسیاری از متعدد شرکت طراحی سایت معتبر برای مدیریت محتوای وب سایت های خود، یک سیستم مدیریت محتوا ایجاد می نمایند تا مشتریان آنها به راحتی بتواند هر تغییری که نیاز دارند در محتوای سایت ایجاد نمایند همچنین امنیت بالای این نوع طراحی سایت نکته مهم دیگری ست که این روش طراحی سایت دارا می باشد.

ضمنا تظمین می نمایید که استفاده از طراحی سایت حرفه ای و استفاده از مدیریت محتوای آنها برای ایجاد محتوا در سایت می تواند سایت شما را به یکی از قوی ترین وب سایت های فعال در زمینه تخصصی خود تبدیل نماید که این یعنی دست پیدا کردن به بازاریابی اینترنتی و رسیدن کلمات کلیدی وب سایت شما به رتبه های نخست موتور های جست و جو گر و جذب مشتریان فراوان، که تنها با طراحی سایت حرفه ای امکان پذیر می باشد.

فناوری های میزبانی وب

در این بخش از مقالات طراحی سایت قصد داریم تا شما کاربران عزیز را با فناوری های میزبانی وب و web hosting آشنا کنیم. آشنایی با با مفاهیمی همچون هاست و دامنه از ملزومات اولیه آموزش و یادگیری طراحی سایت است.

هاست ویندوز (Windows hosting)

میزبانی وب ویندوز به معنی میزبانی خدمات وب سایت هایی است که بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا می شوند. این نوع میزبانی وب به ویژه زمانی که شما تمایل به طراحی سایت و توسعه وب سایت با استفاده از توسعه وب سایت مایکروسافت (Microsoft Expression Web) دارید، بهترین گزینه است.

یونیکس هاست

میزبانی یونیکس یعنی میزبانی از خدمات وب سایت هایی که بر روی سیستم عامل یونیکس اجرا می شوند. یونیکس اولین (اصلی) سیستم عامل وب سرور بود، و بسیار قابل اعتماد و پایدار است. اغلب این نوع میزبانی وب ارزان تر از ویندوز است.

هاست لینوکس

هاست لینوکس از خدمات وب سایت هایی که بر روی سیستم عامل لینوکس اجرا می شوند، پشتیبانی و میزبانی می کند.

CGI

اسکریپت های CGI به منظور طراحی سایت پویا و تعاملی بر روی سرور قابل اجرا هستند.CGI اغلب در سرور یونیکس یا لینوکس رایج هستند.

ASP - صفحات خدمات فعال

ASP یک تکنولوژی اسکریپت نویسی سرور ساید است که توسعه یافته توسط مایکروسافت است. با ASP شما می توانید با قرار دادن کد اسکریپت در داخل صفحات HTML خود به طراحی سایت از نوع داینامیک بپردازید.

PHP

پی اچ پی یک جایگزین گسترده، آزاد و کارآمد برای رقبای خود در طراحی سایت مانند ASP مایکروسافت است.PHP کاملا برای توسعه وب سایت مناسب است، و می تواند به طور مستقیم به کد HTML اعمال شود.

JSP

JSP یک تکنولوژی سرور ساید مانند ASP است، که توسط SUN توسعه یافته است.با JSP شما می توانید صفحات وب پویا، با قرار دادن کد جاوا در داخل صفحات HTML ،  ایجاد کنید.

ColdFusion

ColdFusionاز دیگر زبان های برنامه نویسی سرور ساید برای طراحی سایت به صورت پویا است. این زبا اسکریپت نویسی توسط Adobe توسعه یافته است.

از دیگر تکنولوژی های میزبانی وب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Chili! Soft ASP
  • Microsoft Expression Web ( توسعه وب سایت مایکروسافت)
  • Adobe Dreamweaver
  • Secure Server (سرور امن)

شبکه ارسال محتوا (CDN) در طراحی سایت

شبکه تحویل محتوا (CDN) در طراحی سایت یک سیستم به هم پیوسته از سرورهای پنهان است که از نزدیکی جغرافیایی به عنوان یک معیار برای ارائه محتوای وب سایت استفاده می نماید.

در طراحی سایت در یک CDN، محتوا به شکل نسخه های متعدد بر روی سرور های پراکنده استراتژیک وجود دارند. یک CDN بزرگ می تواند دارای هزران سرور در سراسر جهان باشد، که این امکان را فراهم می کند تا ارائه کنندگان، محتوای مشابه را حتی زمانی که پهنای باند محدود است، به تعداد زیادی دستگاه های کامپیوتری مشتریان مورد نظر به صورت کارآمد و قابل اعتماد ارسال کند.

شبکه ارسال محتوا (CDN) در طراحی سایت

CDN ها به ویژه برای ارسال داده های صوتی، تصویری، و برنامه نویسی تلویزیون اینترنتی (IPTV) مناسب هستند، علاوه بر این یک ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) نیز ممکن است از CDN برای ارسال طراحی سایت صفحات استاتیک و یا داینامیک استفاده کند.

نرم افزار مدیریت CDN در طراحی سایت به طور پویا محاسبه می کند که کدام سرور در نزدیکی مشتری مورد نظر قرار گرفته و براساس آن به ارسال محتوا می پردازد. این نه تنها موجب حذف فاصله ارسال محتوا می شود، بلکه همچنین تعداد گره هایی که یک بسته داده باید ایجاد کند، را نیز کاهش می دهد.

نتیجه این فرآیند، از دست دادن بسته کمتر، پهنای باند بهینه سازی شده و عملکرد سریع تر است که موجب به حداقل رساندن وقفه و زمان تاخیر و بهبود تجربه کلی کاربر (UX) می شود. در صورت حمله اینترنتی و یا نقص در محل اتصال اینترنت، محتوایی که بر روی سرور CDN میزبانی می شود، حداقل در دسترس برخی از کاربران قرار خواهد گرفت.

مزایای طراحی سایت تعاملی

طراحی سایت تعاملی یا طراحی سایت interactive یکی از انواع طراحی سایت است که در سال های اخیر توسعه پیدا کرده است. در این بخش از مجموعه مقالات آموزش طراحی سایت ، قصد داریم مزایای طراحی سایت تعاملی را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم.

مزایای طراحی سایت تعاملی

1. ضرورت

بسیاری از سایت های تعاملی، مانند سایت انجمن ها، تنها از طریق اجازه دادن به افراد برای افزودن اطلاعات، عمل می کنند. اعضا باید قادر به افزودن و اشتراک گذاری پیام ها باشند. آنها باید دارای قوانینی برای نحوه تعیین عملکرد کاربران باشند.

2. افزایش تعهد کاربر به سایت

این طراحی سایت به کاربران این امکان می دهد تا کاربران به تعامل در وب سایت بپردازند. در واقع در این طراحی ساتی کاربر با عضویت در سایت، دیگر مانند یک بازدید کننده ناشناس از سایت عبور نمی کند و به تعامل و اشتراک گذاری نظرات و پیشنهادات خود می پردازد.

3. شناخت کاربران

در طراحی سایت تعاملی، شما قادر به شناخت بیشتر کاربران خواهید بود. هرچه کاربران را بیشتر بشناسید، راحت تر می توانید به آنها کمک نمایید. در واقع با این نوع طراحی سایت ، شما دید واضح تری از مشتریان خود پیدا می کنید در نتیجه می توانید هوشمندانه تر به ارائه اطلاعات، محصولات، و یا تبلیغات متناسب با مشتریان خود بپردازید.

4. یادگیری

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت تعاملی که اغلب نادیده گرفته می شود، این است که چگونه می توانید از طریق داده های وب سایت، تصمیم گیری نمایید. با تجزیه تحلیل داده ها، شما می توانید نوع استفاده افراد از وب سایت خود را متوجه شوید. اطلاعات به دست آمده از وب سایت تعاملی، خیلی مفید تر از تحقیقات بازاریابی سنتی است.

5. سرگرمی

این نوع طراحی سایت برای کاربران جذاب تر، مفید تر و لذت بخش تر است. اضافه کردن تعامل به طراحی سایت، کمک می کند تا افراد با علاقه بیشتری در سایت شما جستجو نمایند و تعهد کاربران به سایت را افزایش می دهد.

طراحان سایت گاها برای زیبا جلوه دادن سایت از افکت های سه بعدی و گرافیکی در طراحی سایت خود بهره می برند. طراحی سایت سه بعدی نوعی طراحی سایت است که در آن با بهره گیری از تکنولوژی سه بعدی، سایت هایی با خاصیت شی گرا ایجاد می کنند این نوع طراحی سایت منجر به خلق سایت هایی با ظاهری بسیار زیبا می شود و نظر کاربر را به خود معطوف می کند. البته لازم به ذکر است که این سایت ها دارای گرافیک بالایی هستند در نتیجه سرعت بارگذاری آنها در مقایسه با طراحی سایت در حالت معمول بیشتر است. به همین دلیل انجام و پیاده سازی سئو بر روی آنها کار بسیار دشواری خواهد بود.

پنج اشتباه رایج در طراحی وب سایت تعاملی

طراحی سایت یک وب سایت تعاملی هیچگاه آسان نبوده است. این نوع طراحی سایت نیازمند تجزیه تحلیل عمیق از رفتار کاربر و برنامه ریزی دقیق است. تکنولوژی های جدید و الگوهای در حال ظهور طراحی سایت تعاملی نیز این کار را آسان نکرده اند.

کاربران به سختی با تصاویر براق، تاثیرات هاور ها و انیمیشن های غیر منتظره تحت تاثیر قرار می گیرند اما معضل همچنان باقی می ماند. چگونه می توان یک تجربه لذت بخش برای کاربر ایجاد کنید؟

برای آسانتر کردن کار شما برای طراحی سایت تعاملی و اینکه بدانید در این مشکل تنها نیستید در این مقاله پنج اشتباه رایج در طراحی وب سایت تعاملی را برای شما کاربران عزیز شرح می دهیم.

زیاده روی در نوآوری

طراحان وب سایت بسیار خلاق هستند. همه ما سعی داریم تا خودمان را با کارمان ثابت کنیم. همیشه به دنبال راه های نوآوری برای ایجاد یک طرح پایدار هستیم. اما خلاقیت و نوآوری زیاد همیشه کاربرد ندارد.

هدایت گیج کننده

قانون " زیاد با هوش نباشید" در هدایت سایت نیز صدق می کند. برخی از طراحان سایت سعی دارند با انتخاب نام های گلچین شده برای صفحات خود، ابتکار خود را نشان دهند. اما این کار را انجام ندهید هدایت و کنترل سایت باید حدالامکان ساده باشد.

پنج اشتباه رایج در طراحی وب سایت تعاملی

طراحی سایت درهم و برهم

در گذشته طراحان سعی می کردند در طراحی سایت خود همه چیز را در قسمت بالای سایت خود قرار بدهند. زمان انجام این کار دیگر گذشته است اما هنوز بسیاری از طراحان سایت این کار را انجام می دهند.

کنتراست

کنتراست یکی از مهم ترین ابزارها برای جلب توجه بصری کاربر است. در طراحی سایت ، کنتراست تنها به معنی استفاده از رنگ، اندازه، شکل و موقعیت نیست.

غفلت در طراحی سایت برای طراحی قالب سایت

طراحی قالب یکی از بخش های اصلی است که در تجربه کاربر اثر می گذارد. هر وب سایت دارای یک هدف است که این هدف می تواند فروش محصولات ، ارائه اطلاعات و یا غیره باشد. متاسفانه وب سایت های زیادی با صفحه اصلی براق هستند که ترجیح می دهند کاربر را با اشکال طولانی و پیچیده خسته کنند.

وب سایت تعاملی interactive

وب سایت تعاملی که در زبان لاتین interactive نامیده می شود. طراحی وب سایت به صورت تعاملی یکی از راه های نوین جذب کاربران در وب سایت شما می باشد.و همچنین این وب سایت ها تجربه جدیدی برای کاربران ایجاد می کنند که موجب رضایت بیشتر آنها می گردد.

تا کنون تعامل کاربر با وب سایت بسیار اندک بوده برای مثال تغییر حالت موس بر روی لینک ها یا تغییر رنگ متنی که به آن لینک داده اند و... که همه ما در وب سایت های مختلف دیده ایم. ولی اکنون با پیشرفت تکنولوژی در طراحی سایت قابلیت های هوشمندانه بیشتری با استفاده از html یا css می توان خلق کرد.

تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

طراحی وب سایت تعاملی

چندیست طراحان وب سایت ها در فکر تعامل هرچه بیشتر کاربران با وب سایت های خود می باشند تا بتوانند تجربه کاربری را در وب سایت های خود افزایش دهند ، لازم به ذکر است که تجربه کاربری در سئو و رنکینگ سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. با ورود به یک وب سایت تعاملی می بینید که این وب سایت نسبت به حرکات موس یا کیبورد شما واکنش نشان می دهد و این باعث می شود که کاربر خود را جزئی از آن وب سایت احساس کند و بیشتر در آن وب سایت بماند.

وب سایت های تعاملی و واکنش گرا بسیار شبیه هم هستند ، در واقع واکنش گرا کردن وب سایت بخشی از طراحی سایت یک وب سایت تعاملی می باشد.

طراحی وب سایت تعاملی بسیار موثر در افزایش بازدید و در نتیجه رونق کسب و کار شماست پس بهتر است از همین امروز به دنبال تعاملی کردن وب سایت خود باشید یکی از شرکتهای پیشگام در این زمینه شرکت طراحی سایت مبنا می باشد که می تواند به شما در این امر یاری رساند.

دیدن چند وب سایت تعاملی از بهترین طراحان خالی از لطف نیست ، پس در ادامه چند نمونه از وب سایت های تعاملی را به شما معرفی می کنیم که با گردش در آنها بتوانید درک بهتری از یک وبسایت تعاملی داشته باشید.

چگونه بفهمیم وب سایت ما واکنش گرا است

Administrator\files\UploadFile\1Responsivator.jpg

در ابتدا بگوییم وب سایت واکنش گرا چیست؟ به زبان ساده وب سایت واکنش گرا وب سایتی است که به تغییر اندازه صفحه نمایش واکنش نشان دهد. امروزه کاربران با گجت های مختلفی وارد وب سایت ها می شوند مانند موبایل ، تبلت و... از این رو وب سایت های واکنش گرا اهمیت بالایی پیدا کرده اند. در نتیجه واکنش گرا بودن وب سایت در میزان بازدید و همچنین رنکینگ و رتبه تاثیر زیادی دارد. تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به شرکت طراحی سایت مبنا به آدرس وب سایت www.sitedesign-co.com می باشد.

تست واکنش گرا بودن

برای تست وا کنش گرا بودن وب سایت ها راه های بسیاری وجود دارد که در این مقاله طراحی سایت می خواهیم ببینیم چگونه بفهمیم وب سایت ما واکنش گرا است .

در مرورگر فایرفاکس وارد وب سایت مورد نظر شده و با زدن کلید های ctrl,shift,m می بینیم که تمام صفحه سیاه می شود و کادر کوچکی در آن باز است که وب سایت شما در آن نمایش داده شده است ، با تغییر اندازه این کادر می توانید شیوه نمایش وب سایت را در سایزهای مختلف صفحه نمایش ببینید.

روش دوم استفاده از وب سایت responsivetest.net است. با وارد کردن آدرس وب سایت خود در کادر بالا ، وب سایت شما نمایش داده می شود و با تغییر اندازه کادر پایین از طریقه نمایش وب سایت در صفحه های مختلف اطلاع پیدا کنید.  

چگونه جلوی فرار کاربران را بگیریم؟

فرض کنید شما یک مغازه لباس فروشی دارید و هر مشتری تا وارد مغازه تان میشود بعد از چند نگاه سطحی به اطراف به دنبال در خروجی میگردد.

دقیقا همین اتفاق برای بسیاری از سایت ها میافتد کاربران بعد از کلیک بر روی سایت از آن خارج میشوند در این مقاله از مقالات طراحی سایت مبنا به بررسی دلایل این اتفاق میپردازیم:

چرا کاربران از سایت شما فرار میکنند؟

اگر کاربری از طریق نتایج جستجو گوگل وارد سایت شما بشود و قبل از آنکه به صفحه ی دیگری از سایت شما برود از سایت خارج شود چند علت دارد:

1. سایت دارای محتوای مناسب نمی باشد.

2. در سایت از لینک های داخلی استفاده نشده است و کاربر دسترسی سریع ندارد.

3.وجود فرم های طولانی و پیچیده برای انجام کارهای کوچک و ساده.

4.وجود اجبار برای وارد کردن ایمیل کاربر.

5. طراحی سایت کاربر پسند نمی باشد.

ما به شما یک پیشنهاد ویژه و هوشمندانه می دهیم!

در سایت خود یک ابزار انلاین و کارامد ایجاد کنید تا نیاز های کاربران را به خوبی رفع کند این عمل باعث میشود علاوه بر آن که در سایت خود نگه دارید  باعث میشود آن ها به کاربران دائمی سایت شما تبدیل شوند و نرخ تبدیل سایتتان افزایش میابد. همچنین میتوانید برای ابزار سایت مکمل هایی مانند صفحات راهنما و پشتیبانی قرار دهید تا گردش در سایت شما برای کاربران یک تجربه ی خوب را ایجاد کند.

Administrator\files\UploadFile\collaboration-tools-meeting-leaders.jpg

درباره ی ما شامل چه اطلاعاتی می باشد؟

اهمیت بخش درباره ما در طراحی سایت

طراحی صفحه ی درباره ی ما یا درباره ی شرکت از جمله نکاتی است که طراحان سایت کشورمان به آن اهمیت نمی دهند. در اغلب این سایت ها مطالبی خسته کننده و زیاد و یا کم و ناقص در قسمت درباره ی ما وجود دارد. بیشتر تمرکز طراحان سایت بر روی خدمات و محصولات است و می پندارند که کاربران نیز مانند آنها هستند. این فرضیه زمانی صحیح است که کاربر به مشتری تبدیل شود.

امروزه برندها و شرکت های بنام در بر قراری ارتباط با مشتری و ایجاد شناخت عالی عمل کرده اند و رمز موفقیت آنها طراحی مناسب صفحه ی درباره ی ما و تماس با ما در طراحی سایت بوده است. چرا که توجه به ارائه بهترین خدمات توجه آنها را به این دو صفحه پراهمیت کم نکرده است. همانند شرکت ماکروسافت و اپل.

مشتریان به چه چیزی اهمیت می دهند؟

کاربران برای رفع نیاز خود به سایت شما مراجعه می کنند و شما بایستی نیازهای آن ها را دریابید. بعنوان مثال کاربر برای یافتن یک طراح سایت مناسب علاوه بر نمونه کارها به مدرک تحصیلی، خلاقیت طراح نیز توجه می کنند که برای یافتن پاسخ به پرسش های خود به صفحه ی درباره ی ما و درباره ی شرکت مراجعه می کنند.

استفاده از ادبیات مناسب

هدف از ساختن یک صفحه ی درباره ی ما شناخت مشتری و زمینه ی فعالیت و خدمات عرضه کننده و از همه مهمتر ایجاد حس اعتماد در مشتری است. پس از ادبیات مناسب و گویا باید بهره ببریم.

درباره ی ما نباید شامل تبلیغات باشد

در این بخش می خواهیم شرکت و یا برند خود را معرفی کرده و اهداف کلی شرکت بیان کنیم و برتری شرکت خود را به مشتری بفهمانیم برای داشتن یک درباره ی ما قوی به هیچ عنوان نباید تبلیغات داشته باشیم.

استفاده از تصاویر

استفاده از تصاویر مانند  عکس های پرسنل و مدیران، محیط شرکت، کارخانه، همایش و نمایشگاه ها که در آن حضور داشته اید می توانند در جذب اعتماد مشتری موثر باشند.

معرفی مشتریان شاخص

معرفی مشتریان و بیان اظهار نظراتشان در باره ی نحوه ی عملکرد شرکت  در بخش درباره ی ما می توانید اعتماد مشتریان بیشتری را به برند خود جلب کنید.

 

ارسال نظر و نظرات ثبت شده
yaser :
7 0
متشکر